ARTYKUŁ

Targi EuroShop oczami firmy Dziedzik

Targi EuroShop oczami firmy Dziedzik

Między 5 a 9 marca tego roku w Düsseldorfie odbyła się kolejna edycja targów EuroShop. Jest to największa i najważniejsza impreza branży retail na świecie. Tegoroczna była szczególna, bo jubileuszowa - targi obchodziły pięćdziesięciolecie istnienia.

Przestrzeń targowa została podzielona na 7 kategorii - w zależności od potrzeb implementacji rozwiązań: POP Marketing, Expo&Event Marketing, Retail Technology/EuroCIS, Lightening, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Design, Food Tech & Energy Management. Relację z tegorocznego wydarzenia przedstawili nam reprezentaci firmy Dziedzik, którzy po raz kolejny uczestniczyli w targach szukając nowych obszarów rozwoju w zakresie swojej działalności, czyli projektowania i produkcji materiałów POS.

- 2017 rok był rekordowy pod względem frekwencji oraz powierzchni wystawienniczej: ponad dwa tysiące wystawców w 16 halach zajmowało powierzchnię dwustu tysięcy metrów kwadratowych. Prawie 40% wzrost ilości reprezentantów z Polski doskonale obrazuje, jak ważne jest to wydarzenie dla rodzimych dostawców rozwiązań rynku retail. Aby rozwijać biznes w przemyślany sposób, konieczna jest obecność na imprezach tej rangi. Obserwacja oraz wnikliwa analiza pozwala na podążanie za trendami oraz obranie kierunku, który jest spójny z oczekiwaniami stawianymi przez klientów docelowych jaki i sieci handlowe. Tegoroczną tendencją, jaką zaobserwowaliśmy jest odejście od dużego nacisku stawianego w latach ubiegłych na ekologię zastosowanych materiałów podczas procesu wdrożenia produkcji. Jest to wynikiem zbudowania silnej świadomości tego aspektu wśród dostawców asortymentu - mówi Marek Dziedzicki, CEO firmy Dziedzik.

- EuroShop jest najważniejszym wydarzeniem i absolutnym „must see" dla naszego sektora biznesu. Inne branże posiadają wiele tego typu eventów, dla nas to jedyna i niepowtarzalna okazja aby eksplorować trendy sprzedażowe i technologiczne z całego świata. Globalizacja standardów w systemach POSM, jaką mogliśmy zaobserwować podczas tegorocznej edycji targów, jest niepokojącą tendencją na rynku retail. Z naszego doświadczenia wynika, że rozwiązania „tailor made”, czyli „szyte na miarę”, zdecydowanie efektywniej wpływają na polskiego shoppera, a w rezultacie dają wyższe wyniki odsprzedaży produktu - tłumaczy Jacek Moss, Sales Manager w firmie Dziedzik.

- Poza nowinkami z sektora EuroCIS, w którym oprogramowanie systemów odgrywało kluczową rolę, zobaczyliśmy unikalne, minimalistyczne wzornictwo, do tej pory traktowane jako drugoplanowe. Sposób oświetlenia produktów, personalizacja designu, sposób aranżacji przestrzeni oraz spójne budowanie komunikacji marki za pomocą emocji - to wszystko tworzy niepowtarzalny klimat, kluczowy dla podejmowania decyzji zakupowych. Ważnym aspektem jest użyta kolorystyka, materiały wykończeniowe oraz sposób ekspozycji - wszystko to obrazuje wartość marki i buduje jej pozycjonowanie na rynku. W tym roku ekspresja oraz odwaga w prezentacji i formie przekazu była bardzo ważną domeną wielu dostawców przy projektowaniu stoisk. Tego typu działania obrazują, w jakim kierunku będzie zmierzał design produktu oraz przestrzeni sklepowych przez najbliższe 3 lata, czyli do kolejnej edycji targów EuroShop - podsumowuje Adam Góra, Business Development Manager w firmie Dziedzik.

Przykłady ciekawych realizacji zgłoszonych do konkursu POPAI AWARDS

- Jednym z ważniejszych punktów w przestrzeni targowej było stoisko dedykowane konkursowi POPAI AWARDS, na którym wystawiono najlepsze display’e z całego świata. Porównując je z naszymi produkcjami utwierdziliśmy się w przekonaniu, że plasujemy się w czołówce światowych dostawów rozwiązań POSM. Zarówno jakość wykonania, jak i optymalizacja procesów produkcyjnych pozostaje na wysokim poziomie, co jest dla nas priorytetem i motywuje do ciągłej rozbudowy parku maszynowego oraz wdrażania nowych technologii - komentuje Damian Dziedzicki.


Targi EuroShop 2017 zachowały swój indywidualny klimat, ale każda edycja wnosi coś nowego i wskazuje kierunki nieustannego rozwoju, jakimi należy podążać chcąc pozostać w czołówce dostawców na rynku retail i móc określić się mianem innowacyjnej firmy.

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 2/2017. Pobierz wersję online  TUTAJ.

Dodane tagi