NEWS

Gra o event czyli centrum eventowe Concordia Design od nowa

Concordia Design to centrum designu, ale także kreatywne centrum eventowe, które łączy wynajem powierzchni z projektowaniem wydarzeń specjalnych, wystaw, premier produktów czy spotkań integrujących. Właśnie zakończył się proces modernizacji. Od początku września centrum eventowe działa w zupełnie nowej formule.

Centrum eventowe działające w Concordii Design zmienia rozumienie eventów: z nudnej konferencji czy szkolenia w wyjątkowe wydarzenia zapamiętywane na długo. Dzięki autorskiej metodologii służącej do stworzenia scenariusza imprezy, specjalnie zaprojektowanej scenografii i sprawnej logistyce organizuje wydarzenia, które skutecznie służą przekazywaniu ważnych dla organizatorów treści. Pamiętamy to, czego doświadczamy. Dlatego dobrze, jeżeli w całym procesie projektowania uczestniczą sami uczestnicy wydarzenia: wtedy jeszcze dokładniej odpowiada ono na ich spersonalizowane potrzeby (event jam). Idealnie, kiedy można też zaprojektować ich interakcje i pomóc w zapamiętaniu treści przekazywanych podczas eventu (user experience). Uczestników można zmobilizować do aktywności dzięki konkretnym narzędziom, np. kreatywnej formie samej prezentacji – pecha kucha, fuck up formuła, warsztaty oparte o ideę design thinking, czy wreszcie kreatywnej grze w formule podchodów z warsztatowymi stacjami przystankowymi. To autorska metodologia projektowania wydarzeń opracowana przez zespół Concordii. Wplecenie w wydarzenie mechanizmów grywalizacji i gamifikacji pozwala nie tylko na efektywne przyswajanie nowej wiedzy poprzez jej doświadczanie, ale także, a może przede wszystkim, na dobrą zabawę. Przez 6 lat swojej działalności centrum eventowe zrealizowało ponad 2000 wydarzeń dla znanych marek z bardzo różnych branż. Wydarzenia te najczęściej realizują potrzeby networkingu, edukacji, rozwoju marki i produktu, motywacji i integracji pracowników. Co łączy te imprezy? Współtworzenie, zaangażowanie i zabawa – wartości, którymi kieruje się zespół Concordii projektując kolejne wydarzenie. W ubiegłym roku za swoje niestandardowe działanie i autorską metodologię projektowania eventów Concordia Design została nagrodzona w konkursie MP Power Awards zwyciężając w kategorii Multi Venue.

Teraz w nowym centrum eventowym Concordii Design będzie możliwe jeszcze więcej. Centrum powiększyło swoją powierzchnię i zostało zaprojektowane na nowo, by stać się jeszcze bardziej funkcjonalne jednocześnie nie tracąc swego postindustrialnego charakteru. Obecnie zajmuje cały poziom 0 budynku podzielony na 3 sale Expo, Luna, Memo. Wcześniej wnętrza te częściowo należały do restauracji Concordia Taste (dziś restauracja mieści się na poziomie -1). Centrum eventowe zyskało też nowe wejście od strony placu - Przystani, by każda z sal była bardziej niezależna. Powstało też wspólne dla tych przestrzeni lobby, ułatwiające sprawną obsługę gości dzięki mobilnej recepcji. Za projekt architektoniczny i wyposażenie wnętrz odpowiada studio Mikołaj Wierszyłłowski i Projektanci. Dzięki nowym rozwiązaniom przestrzeń eventowa Concordii Design stała się bardziej elastyczna. Zastosowanie systemu ścianek działowych z profesjonalnym wygłuszeniem daje możliwość organizowania równolegle kilku niezależnych wydarzeń. Foyer wyposażone jest w bar, który, gdy nie jest używany, zostaje sprytnie zabudowany i schowany. Jeśli zaistnieje potrzeba jednej dużej przestrzeni, można będzie połączyć trzy sąsiadujące ze sobą sale. Dzięki temu zabiegowi można zorganizować wydarzenie aż na 500 osób.

- Głównym zadaniem jakie stanęło przed nami w tym projekcie to zmiana funkcjonalności powiększonej przestrzeni przeznaczonej do organizacji eventów, wystaw i wydarzeń specjalnych. Ważne było jednak, by zachować niepowtarzalny, postindustrialny charakter budynku, a wraz z nim wszystko to, co w nim lubią odwiedzający i do czego chętnie wracają przez sześć lat istnienia Concordii. Korzystając z dotychczasowych doświadczeń centrum designu i na podstawie jego potrzeb udało nam się zaprojektować wnętrza tak, by zadbać o większy komfort użytkowników podczas organizowanych w tym samym czasie wydarzeń i usprawnić komunikację pomiędzy pomieszczeniami. Mam nadzieję, że osoby, które znają już to miejsce nie będą zagubione, wręcz przeciwnie, będzie to dla nich przestrzeń jeszcze bardziej przyjazna – mówi Mikołaj Wierszyłłowski, projektant.

Wnętrza utrzymane są w minimalistycznej biało-szarej kolorystyce. Loftowy charakter podkreślają białe ściany i surowe, metalowe systemy podziału wnętrz nawiązujące stylistycznie do dużych okien budynku. Elementem dekoracyjnym są panele z tkanin na wybranych ścianach oraz podwieszane systemy roślinne. Do aranżacji przestrzeni wykorzystana została kolekcja tapicerowanych siedzisk i puf X40 marki NOTI zaprojektowanych przez Piotra Kuchcińskiego.

Równolegle z renowacją budynku Concordia Design zmieniła też system identyfikacji wizualnej zaprojektowany przez Mamastudio. Nowe oznaczenia budynku i sal są bardziej czytelne i ułatwiają komunikację wewnątrz. Kropką nad i jest nowa witryna internetowa. Pod adresem www.concordiadesign.pl można znaleźć wszystkie informacje o centrum designu, zespole i plan wydarzeń, które organizuje. Za projekt odpowiedzialna jest Minima Advertising People, a film na stronę główną zrealizował Fly High Lab.

MW

Dodane tagi