ARTYKUŁ

Dostarczamy emocje | Olaf Krynicki

Z Olafem Krynickim, Rzecznikiem prasowym SAMSUNG Polska rozmawiamy o sukcesie marki podczas tegorocznego święta reklamy - Cannes Lions, przyszłości reklamy w miejscu sprzedaży i o drodze, którą przeszedł Samsung, by zostać liderem globalnej sprzedaży smartfonów.

Samsung Electronics został wyróżniony tytułem „Najbardziej kreatywnego marketera 2016 roku” na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes LIONS. Które działania reklamowe szczególnie doceniło Jury?
Olaf Krynicki: Samsung w niezwykle konsekwentny sposób dopracowuje swoje podejście marketingowe pod kątem prokonsumenckiej strategii. W tym celu firma kieruje uwagę na to, jak jej produkty i technologie mogą wpływać na zmiany trybu i stylu życia ich użytkowników. Doskonałymi przykładami kampanii Samsung zrealizowanymi według tej koncepcji w 2015 roku były: „Look at Me” dotycząca dzieci chorych na autyzm, „Safety Truck” (bezpieczeństwo na drogach), „Every Day is Day One” (sportowcy) oraz „Center Stage” (poprawa doświadczeń klienta w placówkach detalicznych).

Jakie są główne kanały komunikacji Samsung na polskim rynku?
Wszystko zależne jest tak naprawdę od kampanii. Prowadzimy jednocześnie zróżnicowane kampanie różnych produktów, skierowane do odrębnych grup docelowych, dlatego też każdorazowo kanały te zmieniają się. W przypadku, gdy prowadzimy kluczowe kampanie o ogólnopolskim zasięgu na pewno korzystamy z popularnych narzędzi ATL-owych, w tym głównie z telewizji i reklamy outdoorowej. Są kampanie, w których dominują działania digitalowe, połączone z systemami CRM i social mediami.

A prasa? Czy jest nadal ważnym narzędziem?
Prasa jest wciąż ważnym kanałem dla naszej marki. Oczywiście w naturalny sposób straciła na znaczeniu, jednak nadal jest istotnym narzędziem, chociażby w kontekście działań PR. Podobnie, w przypadku komunikacji produktów premium, często korzystamy z tego medium.

Jak oceniacie skuteczność materiałów POS?
Materiały POS odgrywają bardzo ważną rolę, zwłaszcza w miejscu sprzedaży. Dobry POS to po prostu skuteczny POS. Taki, który potrafi zaprezentować benefity płynące z zakupu produktu i odpowiednio uatrakcyjnić akcję promocyjną. Może to wydawać się banalne, ale na rynku nadal możemy spotkać wiele nieudanych realizacji POS, które po prostu nie spełniają swoich funkcji. A dobrze zrobiony POS zachęci klienta.
To jest kolejny bardzo ważny etap w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Nawet jeśli zobaczymy reklamę w telewizji, lub zachęci nas billboard reklamowy, koniec końców znajdziemy się w sklepie, w którym trzeba „przypomnieć” nam o ofercie. Jakość komunikacji i jej spójność jest niezwykle istotna. Momentowi, w którym podejmujemy decyzję zakupową towarzyszą właśnie materiały POS.

A jaki jest potencjał POS-ów digitalowych, wykorzystujących technologiczne nowinki czy rozwiązania typu augmented reality?
Wszelkiego typu nowinki POS-owe w miejscu sprzedaży są niezwykle ciekawe. Dobrym przykładem są, już bardzo popularne, wirtualne przymierzalnie w stacjonarnych sklepach.

W tym roku wraz z włoskim Jaguarem przygotowaliśmy oryginalną kampanię wykorzystującą nasze okulary Samsung Gear VR. Gogle wirtualnej rzeczywistości pozwalały zaprezentować klientom możliwość wyboru odpowiedniego wyposażenia samochodu w oryginalny i nietuzinkowy sposób. Klient siadał na fotelu przypominającym ten z samochodu, zakładał gogle i… już siedział wewnątrz swojego wymarzonego pojazdu. Mógł dowolnie konfigurować wnętrze pojazdu, odbierając nie tylko bodźce wizualne, ale również dźwiękowe. Inne ciekawe zastosowanie okularów Samsung Gear VR to np. turystyka. Przykładowo, wybierając ofertę w biurze podróży, klient może założyć gogle i przenieść się do konkretnego pokoju w konkretnym hotelu i zobaczyć dokładnie szczegóły wybieranej oferty. To niewątpliwie rozwiązania bardzo przyszłościowe, które budują zupełnie nową jakość przekazu reklamowego.

W najnowszej kampanii Samsung Electronics Polska #dlaemocji można zobaczyć Grzegorza Krychowiaka. Dlaczego właśnie ten sportowiec promuje Waszą markę i jakie oczekiwania wiążecie z tym kontraktem reklamowym?
Rok 2016 to niezwykły czas dla fanów sportu. Na największe sportowe emocje z niecierpliwością czekali kibice na całym świecie. Najwyższej klasy rozgrywki śledziły również miliony Polaków. Większość z nas zasiadło przed telewizorami, aby kibicować swoim ulubionym drużynom. Dzięki innowacyjnym telewizorom Samsung SUHD 2016 oraz współpracy ze światowej klasy piłkarzem, chcemy dostarczyć polskim kibicom emocje na najwyższym poziomie.

Działacie także w obszarze CSR, Wasz program edukacyjny „Mistrzowie Kodowania Junior” znalazł się w finale konkursu „Dobroczyńca Roku 2016”. Jaka jest idea i cel tego projektu? Czy prowadzicie inne aktywności prospołeczne?
„Mistrzowie Kodowania Junior” to innowacyjny program edukacyjny kierowany do przedszkolaków i ich rodziców. Poprzez naukę elementarnych podstaw kodowania program rozwija u najmłodszych dzieci kompetencje miękkie takie jak: logiczne myślenie, kreatywność, umiejętność pracy w grupie oraz rozwiązywania problemów. W programie udział bierze blisko 1400 przedszkolaków, nauczyciele edukacji przedszkolnej, dyrektorzy oraz około 3000 rodziców. Przedszkola „Mistrzów Kodowania Junior” to najczęściej placówki z małych miejscowości, a 80% z nich posiada oddziały integracyjne.

Polski oddział firmy Samsung prowadzi wiele inicjatyw społecznych przeciwdziałających wykluczeniu osób niepełnosprawnych, promujących aktywny styl życia oraz nowoczesną edukację. Firma od 6 lat organizuje bieg „Samsung Irena Women’s Run”, jako pierwsza korporacja z branży nowoczesnych technologii w kraju, otrzymała także certyfikat „Obiekt bez barier” Fundacji „Integracja”, a we współpracy z Migam.org stworzyła internetowy punkt obsługi klienta dla osób niesłyszących. W firmie prężnie rozwija się również wolontariat pracowniczy, w którym udziela się aż 65% zatrudnionych.

Czy współpracujecie z blogerami? Jak oceniacie potencjał tego, ostatnio bardzo popularnego, rozwiązania promocyjnego?
Blogi oferują ogromne możliwości jeśli chodzi o niestandardową formę promocji i dotarcie do określonej grupy docelowej. Współpraca z blogerami jest jednym z istotnych elementów naszej strategii komunikacyjnej - są profesjonalnymi partnerami, których wybieramy niezwykle uważanie i angażujemy długofalowo.

Jak wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics, Samsung zajmuje pierwsze miejsce w globalnej sprzedaży smartfonów (dane na I kwartał 2016). Jakie są kluczowe czynniki, które zdecydowały o tym, że Samsung jest liderem w tym segmencie?
W ostatnich latach, firma Samsung przeszła nieprawdopodobną drogę rozwoju – staliśmy się liderem technologicznym, który kojarzony jest przede wszystkim z produktami o bardzo wysokiej jakości, innowacyjnością i doskonale dopracowanym designem rozwiązań. To, co wyróżnia nas dodatkowo na tle konkurencji to ekosystem - smartfony Samsung to tak naprawdę centra zarządzania innymi urządzeniami, takimi jak np. pralki czy telewizory. W naszym portfolio znajduje się też wiele innowacyjnych produktów dedykowanych nie tylko rozrywce czy życiu codziennemu, ale również biznesowi. Warto tu wymienić system bezpieczeństwa dla urządzeń mobilnych KNOX czy pakiet usług serwisowych, ubezpieczeniowych i gwarancyjnych smartfonów – Guard.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Olaf Krynicki - zajmuje stanowisko Rzecznika prasowego w Samsung Electronics Polska. W firmie odpowiedzialny jest zarówno za komunikację produktową, jak i korporacyjną związaną z działalnością biznesową firmy. Komunikacją zajmuje się od początku swojej pracy zawodowej. W przeszłości był współwłaścicielem agencji Mastermind Communications. Pracował także dla firmy Epson Europe oraz agencji PR Compress i Mmd.

Wywiad ukazał się w OOH magazine. Wersja online znajduje się TUTAJ

 


Look At Me
Powszechnie wiadomo, że wiele dzieci cierpiących na autyzm z trudem nawiązuje i utrzymuje kontakt wzrokowy z innymi osobami, co może im przeszkadzać w procesie socjalizacji w okresie dorastania. Zaobserwowano jednak, że dzieci te lubią wchodzić w interakcje z inteligentnymi urządzeniami. Samsung nawiązał więc współpracę z lekarzami i profesorami z Narodowego Uniwersytetu w Seulu oraz Uniwersytetu Yonsei, której efektem jest aplikacja Look At Me. Przeprowadzono 8-tygodniowe badania kliniczne z udziałem 20 dzieci. 60% badanych dzieci wykazało poprawę pod względem nawiązywania kontaktu wzrokowego.

Safety Truck
Samsung Safety Truck to prototyp pojazdu ciężarowego wyposażonego w technologię służącą zapobieganiu wypadkom drogowym przy wyprzedzaniu. Samsung Safety Truck to technologia wykorzystująca dwie kamery wbudowane w przednią część pojazdu oraz platformę oprogramowania opracowaną specjalnie na potrzeby branży transportowej przez firmę Ingematica. Technologia umożliwia rejestrację i transmisję obrazu sprzed ciężarówki w taki sposób, aby kierowcy pojazdów jadących za nią mogli lepiej ocenić szanse na bezpieczne wyprzedzanie i podejmować decyzje o manewrze oparte na większej ilości informacji. Obraz jest udostępniany na wysokiej jakości wyświetlaczu złożonym z czterech ścian wideo Samsung OH46D. Pyło- i wodoszczelne monitory wielkoformatowe OHD spełniają wymagania klasy IP56 i wyświetlają wyraźny obraz niezależnie od warunków panujących na drodze, czy pogody. Od samego początku prace nad projektem prowadzono wyłącznie w Argentynie, ze względu na dużą ilość dróg jednopasmowych i wysoką liczbę wypadków związanych z wyprzedaniem na nich. Samsung Safety Truck będzie poruszał się po drogach przez rok.


Samsung Summer Zone
Samsung Summer Zone to wakacyjne strefy relaksu i zabawy, będące jednocześnie unikalną szansą na poznanie i przetestowanie produktów firmy Samsung z dostępem do Internetu, a także na otrzymanie wakacyjnych plażowych gadżetów. W specjalnej STREFIE KODOWANIA odbywają się warsztaty dla początkujących albo zaawansowanych twórców przyszłych aplikacji i programów. W strefie FIT na uczestników czekają nowoczesne przyrządy do ćwiczeń dla początkujących zaawansowanych fanów aktywnego wypoczynku. Dodatkowo można zawsze wziąć udział w meczu siatkarskim, czy popływać na skimboardzie.

Dodane tagi