ARTYKUŁ

Jaki powinien być skuteczny gadżet reklamowy?

Prezenty – szczególnie te trafione – są miłym wyrazem sympatii, uznania i podziękowania. Ponadto zacieśniają więzy między ludźmi i pomagają w budowaniu relacji. Podobną rolę odgrywają upominki reklamowe, które dodatkowo powinny być nośnikiem informacji o marce. Czym kierować się przy wyborze gadżetu, aby odpowiadał na potrzeby klienta i zapadał w pamięć?

Według Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, na podstawie wyników IV edycji badania postrzegania upominków reklamowych przez klienta końcowego, prawie 83 proc. marketerów wykorzystuje gadżety reklamowe do pozytywnego kształtowania wizerunku firmy i utrwalania świadomości marki. Jednocześnie, prawie 68 proc. ankietowanych, za najważniejsze kryterium wyboru upominków uważa jakość, następnie wygląd – około 66 proc., na trzecim miejscu znajduje się cena – około 64 proc.

Zostań zapamiętany

Funkcjonalność, wysoka jakość wykonania, łatwość w obsłudze i oryginalność – to elementy, które składają się na skuteczność gadżetu reklamowego. Czym jeszcze należy się kierować wybierając upominek reklamowy, tak by spełniał swoją rolę, czyli jak najczęściej przypominał o naszej marce?

Przede wszystkim powinniśmy określić, kto należy do grona naszych odbiorców. Mogą to być między innymi nasi pracownicy, obecni lub potencjalni klienci, uczestnicy szkolenia, konferencji, eventu, dziennikarze czy nasi partnerzy biznesowi.

Istotna jest także okazja, z jakiej wręczamy upominek reklamowy. – W przypadku obchodów jubileuszu firmy lub na targach branżowych, czy firmowej kolacji świątecznej, wskazany będzie prezent związany z daną branżą, firmą lub historią marki – mówi Karol Boba – Managing Director w firmie elasto form Polska, która jest producentem najwyższej jakości materiałów reklamowych. – Z kolei na tematycznym evencie, gadżety powinny nawiązywać bezpośrednio do motywu przewodniego wydarzenia – dodaje.

Obecnie dostępne na rynku możliwości personalizacji upominku są bardzo duże, co niemal gwarantuje, że bez względu na okazję, osoba, która go otrzyma, z łatwością skojarzy produkt z naszą marką.

Jakość ma znaczenie

Dawanie upominków reklamowych promuje markę i jest jednym z działań wspierających sprzedaż, dlatego ich trwałość ma znaczenie. Wysoka jakość produktu wzmocni pozytywny wizerunek firmy, a dobrze wykonany gadżet z pewnością wpłynie na postrzeganie marki jako solidnej. – Nasze nowoczesne zaplecze produkcyjne gwarantuje artykuły reklamowe najwyższej jakości “Made in Germany” oraz innowacyjne i trwałe techniki personalizacji gadżetów – mówi Karol Boba, elasto form Polska. – Każdy, nawet najmniejszy upominek, powinien być wykonany estetycznie i dokładnie, ponieważ jest on wizytówką naszej firmy – dodaje Karol Boba z elasto form Polska.

Wybór idealnego upominku reklamowego, spośród tysięcy dostępnych produktów, to nie lada wyzwanie. Producenci gadżetów reklamowych starają się ułatwić to zadanie i w czytelny sposób prezentują swoją ofertę w Internecie. – Przeglądanie gadżetów na naszej stronie internetowej z pewnością będzie ułatwione dzięki podziałowi na kategorie i możliwości wpisania słowa kluczowego w wyszukiwarce. Posiadamy także katalogi do pobrania ze strony oraz w wersji on-line – zauważa Karol Boba z elasto form Polska. – Ze względu na wieloletnie doświadczenie w branży, wiele osób chętnie korzysta z naszych podpowiedzi i rad w kwestii doboru odpowiedniego gadżetu – podsumowuje. Zakres poszukiwań idealnego gadżetu pomogą zawęzić także informacje na temat liczby sztuk, pożądanego terminu realizacji zamówienia oraz kwoty, jaką jesteśmy w stanie przeznaczyć na dany artykuł.

Główną cechą skutecznego gadżetu reklamowego jest jego funkcjonalność, na którą składa się trafiony pomysł oraz wysoka jakość wykonania produktu. To ona decyduje o obecności Twojej marki w życiu potencjalnego klienta czy partnera biznesowego.

Źródło: www.elasto.pl

KL

Dodane tagi