ARTYKUŁ

Kiedy zwykły stand już nie wystarcza

Wyróżnienie się w sklepie, kiedy na półkach znajduje się mnóstwo podobnych produktów, wcale nie jest proste. Jak zatem dotrzeć do klienta? Zatrzymać go, skraść jego uwagę i wzbudzić zainteresowanie? Można zastosować promocje, jednak cena często nie gra głównej roli, a rabaty stały się codziennością. Potrzeba innych wyróżników, którymi mogą być w punkcie sprzedaży komunikaty ukazujące zalety produktu, miła hostessa zapraszająca do jego degustacji czy wykorzystanie POS-ów. To właśnie na tej trzeciej propozycji się dzisiaj skupimy.

Współpraca z agencją

- Wymagania klientów są coraz większe. Każdy chce wyróżnić się na tle innych, dlatego niezwykle ważne jest dokładne zbadanie potrzeb konsumentów. Inny stand trafi do młodego klienta, inny natomiast do starszego. Duża odpowiedzialność jest po stronie agencji, z którymi współpracujemy – zazwyczaj to one są głównymi zleceniodawcami i to współpraca z nimi owocuje materiałami, z których będzie zadowolony klient - mówi Aleksandra Kolatorska z POS Lab International – jednego z producentów materiałów wspierających sprzedaż. Współpracę z firmą produkującą POS-y warto zacząć jak najwcześniej. To pozwoli na konsultacje w trakcie realizowania kampanii sprzedażowej. Często agencje mają już bardzo sprecyzowany wygląd materiału sprzedażowego, a czasami dobrze jest go stworzyć wspólnie z producentem. Zwłaszcza jeżeli oferuje on możliwość zaprojektowania materiału od samego początku oraz aktywnie włącza się w projektowanie. Ponieważ posiada duże doświadczenie, często może doradzić w odpowiedni sposób – mówi Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana i Eura7.

Niezwykły, czyli jaki?

Wielu osobom stand kojarzy się przede wszystkim z tekturowymi bądź plastikowymi półkami, na których można umieścić produkty. Jednak współczesna technologia przenika każdą dziedzinę życia, wprowadza innowacje nawet tam, gdzie większości wydaje się, że wyczerpał się limit nowatorskich rozwiązań. Nowość zawsze przyciąga i budzi zainteresowanie, atrakcyjny sposób przedstawienia produktu sprawia zaś, że u człowieka zaczyna działać mechanizm wyboru i decydowania, przed którymi kroczy instynkt posiadania, nawet jeśli w danym momencie ów produkt nie jest potrzebny potencjalnemu klientowi. Jak zadziałać na świadomość i podświadomość przyszłego nabywcy? Można sięgnąć po podświetlane standy lub panele LED, które emitują odpowiednie oświetlenie. Co ciekawe, mają funkcję uruchamiania się dopiero w momencie, kiedy przechodzi koło nich klient, a to dodatkowo wpłynie na jego zainteresowanie daną ofertą. Równie dobrym rozwiązaniem dla właścicieli wielu marek są specjalne podświetlane panele, które zmieniają prezentowaną grafikę w krótkim odstępie czasu, co pozwala na szybkie i efektywne pokazanie kilku produktów. Materiały podświetlane mogą być zasilane sieciowo oraz na baterie, to z kolei daje możliwość rozmieszczenia ich w różnych punktach w sklepie, jednak najbardziej pożądanym miejscem jest to o największym natężeniu ruchu.

Eksponując produkty, można sięgnąć po kolejne rozwiązania, te które charakteryzują się swego rodzaju dynamiką, a mówiąc wprost: ruchem. Według POS Lab International display ruchomy zwiększa sprzedaż nawet o 44%. O takie też często pytają klienci. - Ich formy mogą być bardzo zróżnicowane – od poruszania się pojedynczych elementów do bardziej skomplikowanych konstrukcji. Szczególnym powodzeniem cieszą się elementy obrotowe, kiedy z różnych stron można pokazać różne treści, jakie chcemy przekazać klientom. Mogą to być, np. zalety produktu, czy też jego funkcjonalności - mówi Aleksandra Kolatorska z POS Lab International.

Mając na uwadze treści, które chcemy przekazać klientom, nie sposób nie wspomnieć o infoshade, czyli specjalnych materiałach, które się rozwijają, gdy się za nie pociągnie. Można tam umieszczać informacje o produkcie – jeżeli nam szczególnie zależy na podkreśleniu jakiegoś waloru, a wymaga on dłuższego opisu. Infoshade przydaje się także w sytuacjach, kiedy chcemy np. przedstawić kilka przepisów z użyciem danego produktu – mogą one przekonać potencjalnego klienta do zakupu.

Z ekspozycją produktów jest jak z szatą, która zdobi lub nie człowieka: by wyłowić tego jednego z tłumu, musi się wyróżniać, najlepiej czymś, co podziała w pierwszej kolejności na zmył wzroku obserwujących. Odpowiednia ekspozycja towaru może zatem spowodować, że więcej osób podejmie decyzję o jego zakupie. Jako że wiele marek stosuje różne zabiegi, by szybko dotrzeć do klienta, należy znaleźć taki materiał POS, który skutecznie wysunie na pierwszy plan nasz produkt, i gwarantował nam będzie handlowy sukces.

Autor: Łukasz Wołek, CEO Abanana

Materiał przygotowany na wyłączność dla OOH magazine.

Przypominamy, że trwa badanie POS IMPACT - pierwsze w Polsce badanie rynku POS. Więcej informacji o badaniu TUTAJ. Ankietę można wypełnić TUTAJ.

KL

Dodane tagi