ARTYKUŁ

Prodir - jak pisanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem | Marco Campana

Pisanie to codzienna czynność, która sprawia, że możemy komunikować się i wyrażać siebie. Prodir oferuje narzędzie, które sprawia, że ta czynność staje się wyjątkowa i osobista, jest to wynik połączenia badań, technologii i innowacji. W globalnym wyścigu producentów Prodir potwierdza szwajcarską jakość i staje się synonimem designu, wytrzymałości i trwałości.

Daty, liczby, fakty…
Fachowość, doświadczenie oraz technologiczne innowacje tworzą DNA Prodir. Celem firmy zlokalizowanej w szwajcarskim kantonie Ticino przy granicy z Włochami jest tworzenie doskonałych instrumentów do pisania nieprzerwanie od 1975 roku. Rezultatem połączenia nowoczesnej technologii, tradycyjnego prostego kształtu i wprowadzanych innowacji są kolejne modele długopisów.

Od 1990 roku Prodir stał się jednym z liderów rynku długopisów reklamowych. Miało na to wpływ nietuzinkowe wzornictwo, produkcja z zaawansowaną dbałością o jakość i najmniejsze nawet szczegóły oraz rosnąca sieć dystrybucji. Docenili to klienci wśród których znajdują się: Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku, Porsche, Facebook czy Coca-Cola.

Prodir to prawdziwy trendsetter, potrafiący przewidywać i kształtować nowe kierunki na rynku długopisów. Wolumen realizowanej produkcji to ponad 60 milionów długopisów, co zawiera się w ponad 20.000 zamówień klientów. W ramach tworzenia długopisu możliwe jest mieszanie kolorów, kształtów i materiałów co pozwala na wykreowanie unikalnego produktu. Dzięki temu każdy długopis opowiada inną historię, staje się spersonalizowaną wiadomością i wiarygodnym przekazem kierowanym do rynku.

Długopisy Prodir są efektem pracy całego zespołu, troszczącego się zarówno o detale produkcyjne, jak i ich wyjątkowy design. Potwierdzają to liczne nagrody zdobyte na przestrzeni lat, np.: IF Product Design Award, czy też The Red Dot Design Award otrzymana w kategorii komunikacja.

Ekologia
W czasach „green attitude” - postawy pro-ekologicznej i ery przyjaznej środowisku, Prodir wymaga od swoich produktów doskonałości, designu, ale ponad wszystko wytrzymałości, która sprawi, że długopisy będą bezawaryjnie działać wiele lat. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak trudna i kosztowna jest utylizacja przedmiotów codziennego użytku oraz jak bardzo mogą one zaszkodzić środowisku. Produkcja długopisów w Szwajcarii oznacza przestrzeganie surowego prawa ochrony środowiska oraz awangardowych sposobów recyklingu i chronienia naturalnych zasobów przyrody.
Celem firmy od zawsze było inwestowanie w technologię mającą udoskonalić proces produkcji: wysoka jakość serwisu, standardy socjalne, transparentność oraz utrzymująca się na wysokim poziomie i jednocześnie odpowiedzialna sprzedaż.

Jednak nie tylko to. Celem Prodira jest stworzenie jak najlepszego długopisu, który będzie niósł przekonywujący przekaz i przetrwa lata. Wytrzymałość jest bowiem synonimem trwałości. Hołdując tej zasadzie Prodir jako pierwszy na rynku producent spersonalizowanych według potrzeb klienta długopisów wprowadził możliwość wymiany wkładu we wszystkich modelach, nie wspominając o fakcie, że już montowany fabrycznie wkład pozwala na ponad trzy lata użytkowania.

MODELE QS
Korpus każdego z nich przypomina iglicę. Dzięki możliwości kształtowania trójwymiarowej powierzchni obudowy, modele QS otwierają nowe wymiary dotykowego przekazu. Obudowa długopisów zapewnia możliwość wykreowania fascynującej, trójwymiarowej struktury, którą możemy odkrywać opuszkami palców. Również w tym przypadku poza standardowo wprowadzanymi modelami istnieje możliwość personalizacji na zamówienie.
- Nasza firma podchodzi do długopisów jak do formy komunikacji, wyjaśnia Luca Ossola, CEO firmy Prodir. - To oznacza ciągłe poszerzanie możliwości personalizacji produktu - w harmonii z jego designem i funkcjonalnością. Takie podejście sprawia, że modele QS wyraźnie różnią się od siebie - dodaje Luca Ossola.

Model QS01 Pattern Pen oraz model QS20 Peak Pen doskonale pokazują jak struktura i wzór mogą zmienić nasze postrzeganie długopisu, zarówno pod względem wizualnym, jak i dotykowym. W tym wypadku długopisy przyciągają wzrok i sprawiają, że chcemy je odkrywać dotykiem.
Obudowa QS30 ma strukturę bieżnika opony, która w połączeniu z wykończeniem soft-touch daje prawdziwe wrażenie dotykania bieżnika opony. Dodatkowo opcjonalny metalowy przycisk nawiązuje do motoryzacji.
Kolejny, najnowszy produkt z tej serii to QS04, długopis, który wzbogaca kolekcję charakterystycznym wzorem plastra miodu na całej powierzchni korpusu długopisu.

Jednak to co podkreśla wyjątkowość asortymentu oferowanego przez Prodir, to model QS00. Model ten oferuje zupełnie nową formę personalizacji, daje każdemu klientowi możliwość stworzenia wraz z projektantem Prodir, unikalnego długopisu dla własnej marki od podstaw. Obudowa QS00 może być indywidualnie zaprojektowana nie tylko w ramach zastosowania koloru, czy rodzaju wykończenia, ale również kształtu. To prawdziwe dotykowe rozszerzenie marki: trójwymiarowy wzór nie jest nadrukiem, lecz integralną częścią tego wyjątkowego modelu. Projekt powierzchni długopisu jest zainspirowany światem danej marki i dostosowany do indywidualnych potrzeb promocyjnych. Tak dzięki produktowi Prodir tworzymy jedynego w swoim rodzaju ambasadora marki.

Dystrybutorem długopisów Prodir w Polsce jest firma Traffic 99.
www.traffic99.pl

Marco Campana - Mieszka w Mediolanie. Z Prodirem związany od 2011 roku, obecnie pełni rolę dyrektora handlowego odpowiedzialnego za Europę Centralną, Włochy i Bliski Wschód. Rynek polski jest dla niego drugim (po włoskim) pod kątem osiąganych obrotów. Jego hobby to muzyka, gra na gitarze od 13 roku zycia. Swoją pasję realizuje w ramach zespołu rockowego The Gluts, który niedawno opublikował swój drugi album nagrany dla londyńskiej wytwórni Label Fuzzclub Records..

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 3/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.

Dodane tagi