ARTYKUŁ

Tajniki budowania marek premium. Co mówi Twoje opakowanie?

Zgodnie z raportem KPMG - liczba zamożnych Polaków wzrasta średniorocznie o około 12- 15% i w 2017 roku przekroczy 850 tys. osób, które zarobią ponad 200 mld zł oraz wydadzą na dobra premium i luksusowe ponad 15 mld zł. Na taką wartość szacowany jest rynek dóbr luksusowych w Polsce.

Produkty lub usługi premium dla wielu producentów oznaczają wyższą marżę, więc stanowią oczywisty element oferty. Jednakże, czy każdy produkt, który nosi na opakowaniu lub etykiecie komunikat „premium” można uznać za taki produkt? Jak zdefiniować „premium” i co decyduje o tym, że konsument zaczyna postrzegać produkt w ten sposób?

Na te pytania, wraz z ekspertami, poszukiwaliśmy odpowiedzi podczas drugiej edycji konferencji „Co mówi Twoje opakowanie? Tajniki budowania marki premium”, która odbyła się 14 września 2017 r. podczas drugiego dnia targów FestiwalMarketingu.pl w Warszawie. Organizatorem konferencji była drukarnia Etykiety.pl Etigraf wraz z API Folie. Tematyka konferencji była nieprzypadkowa. Konieczność budowania marek premium dotyczy wielu polskich producentów i często jest dla nich wyzwaniem. Trendy, wzrost zamożności konsumentów wręcz napędzają popyt na tego rodzaju produkty. Celem konferencji było przybliżenie zagadnień związanych z konstrukcją marki premium oraz sposobów uszlachetnień opakowań i etykiet farbami, lakierami i foliami metalizowanymi.

Uczestnicy konferencji dowiedzieli się, że premium postrzegane jest różnie, w zależności od kategorii produktu i potrzeb konsumenta. Nie ma jednego, uniwersalnego przepisu na produkt premium, ponieważ w świecie wielości i różnorodności potrzeb – premium oznacza coś zupełnie innego dla każdego z nas. Upraszczając można by się wręcz pokusić o definicję, że produktem premium jest taki produkt, który zaspakaja potrzeby konsumenta w najbardziej deficytowych dla niego obszarach, sprawiając że klient gotów jest zapłacić za niego każdą cenę. Produkt premium to obietnica wyjątkowości.

Aby stworzyć taki produkt, należy zacząć od początku: obrać strategię zakładającą, że produkt będzie właśnie premium w swojej kategorii oraz wziąć pod uwagę szereg obszarów: design, wykonanie, jakość, nadzwyczajne walory produktu, innowacyjność, rodowód, ograniczony dostęp i cenę. Obszary te nawzajem się zazębiają. Uchybienia na jednym z nich, natychmiast zdeprecjonują produkt na tle konkurencji. Konferencja była miejscem inspiracji dla wielu producentów, którzy wśród oferowanych przez naszych ekspertów możliwości, mieli szansę poszukać rozwiązania, które wyróżni ich markę.

Konferencja Label Innovations jest również miejscem, gdzie nie tylko porusza się ważne problemy, dotyczące pakowania i promocji produktów oraz budowania marek, ale również służy wymianie kontaktów oraz rozwiązywania prawdziwych problemów.

Podczas konferencji wystartowała pilotażowa edycja programu Brand Clinic, do której można zgłaszać marki oraz linie produktowe, które potrzebują rozwinąć skrzydła. Jeśli masz wrażenie, że tkwisz w zaklętym kręgu i nie masz pomysłu na rozwój – to jest najlepszy moment, aby pozwolić ekspertom przyjrzeć się Twojej marce i zaproponować możliwe działania naprawcze oraz aktywizujące markę.

Więcej o programie na stronie: www.labelinnovations.pl

Wszystkich zainteresowanych tematyką budowania marek premium oraz metod uszlachetniania etykiet oraz opakowań - zapraszamy na prelekcję podczas targów ExpoOpakowania 2017, która odbędzie się w dniu 21 listopada 2017 w EXPO Silesia w Sosnowcu.

Etykiety.pl Etigraf
Patronem medialnym wydarzenia był OOH magazine.

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 4/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.

Dodane tagi