NEWS

Inauguracja nowego modelu wiat przystankowych dla Poznania

Absolutną nowością w miejskiej infrastrukturze Poznania, która pojawiła się po remoncie torowiska tramwajowego na ul. Królowej Jadwigi, są nowoczesne, rozświetlające przestrzeń wiaty zainstalowane przez AMS. Czekanie na tramwaj w jasnej, bezpiecznej wiacie będzie dla pasażerów wygodniejsze i mniej uciążliwe, zwłaszcza w szare, deszczowe, jesienne dni.

Po remoncie torowiska w ciągu Królowej Jadwigi ulica wypiękniała i rozświetliła się dzięki pięciu wiatom przystankowym wzniesionym przez AMS. Są to prototypowe wiaty premium o nazwie Warta, których ostateczny projekt stworzony został na podstawie wytycznych opracowanych przez Urząd Miasta.

- Dzięki tym wiatom ulica zyskała nowy wyraz estetyczny – ocenia Maciej Wudarski zastępca Prezydenta Miasta Poznania. – Wiaty mają nowoczesny design, a po zmroku są dobrze oświetlone, co podnosi bezpieczeństwo pasażerów i komfort oczekiwania.

Ostateczny wizerunek wiat wpisuje się w wytyczne opracowane przez Zarząd Transportu Miejskiego i Plastyka Miasta.

- Opracowaliśmy dwa rozwiązania - wyjaśnia Piotr Libicki, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Estetyki Miasta – jedno z nich typu Warta to droższa wersja rozświetlająca miasto. Drugi wariant typu Warta Slim ma podobne założenia estetyczne, ale jest tańszy i bez oświetlenia, przeznaczony do ciągów poza śródmieściem, w miejscach bardziej peryferyjnych. Taką wiatę ostatnio ustawiliśmy na przystanku IPN przy ul. Rolnej.

Nowe wiaty odpowiadają na zapotrzebowanie mieszkańców nowoczesnych miast europejskich, a ich producentem jest firma Tejbrant Polska.

- W projektowaniu wiat wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania - przekonuje Marek Kuzaka, prezes AMS. - Do oświetlenia wnętrza wiaty, rozkładu jazdy, znaku przystankowego oraz gablot reklamowych zastosowaliśmy energooszczędną technologię LED. Wiaty mogą też, w zależności od potrzeb, być wyposażone w dodatkowe urządzenia multimedialne takie, jak WiFi czy mp3. Jesteśmy gotowi do dalszej współpracy z Poznaniem oraz instalowania wiat typu Warta i Warta Slim na szerszą skalę - deklaruje prezes Kuzaka.

Wiaty mają konstrukcję segmentową opartą na systemowych profilach aluminiowych, co umożliwia przygotowanie wiat dostosowanych do kształtu i wielkości przystanku.

- To ważne, że wiaty można dostosować do platformy przystanku, ale dla nas jeszcze ważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort korzystania z przystanków – stwierdza Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – W takich wiatach: jasnych, wyposażonych w ławeczki z oparciami i specjalne uchwyty dla osób o ograniczonej sprawności, będzie po prostu przyjemniej czekać na tramwaj. Życzylibyśmy sobie i naszym pasażerom jak najwięcej takich wiat.  

 KL

Dodane tagi