ARTYKUŁ

Merchandising w sklepach sportowych

Dobry visual merchandising to taki, który nie tylko poprawia walory estetyczne sklepu, ale także spowoduje realny wzrost sprzedaży.

Visual merchandising w sklepie sportowym powinien ustąpić miejsca wygodzie i komfortowi kupujących oraz pracowników obsługi. Tak jak każdy klient odwiedza to miejsce aby wybrać produkt, który pozwoli mu zadbać o swoją formę, tak każdy właściciel powinien zadbać o dobrą formę ekspozycji w swoim sklepie sportowym. Aktywność fizyczna staje się coraz ważniejszym elementem życia dla wielu osób na całym świecie. Powstaje coraz więcej sklepów sportowych, chcących spełniać oczekiwania profesjonalistów i amatorów, co prowadzi do zaostrzenia konkurencji na rynku. Aby sprostać wzrastającym potrzebom dobrze jest wyróżniać się na tle innych i być gotowym dostosować się do szybko zmieniających się trendów.

Centrum piłkarskie i Sklep Kibica Reprezentacji Polski, Warszawa



Specyfika sportowego asortymentu zmusza do elastyczności w kwestii układania ekspozycji. Czasem towary z tej samej grupy, które muszą znajdować się obok siebie, różnią się znacząco rozmiarami. Wtedy konieczne jest łatwe i szybkie dostosowanie powierzchni do prezentowanych produktów.

Nike Town, London



- Celem visual merchandisingu jest przyciągnięcie uwagi klienta. Dlatego skuteczna prezentacja sklepu to nie tylko dobrze ubrany manekin przy wejściu do sklepu, ale przede wszystkim witryna, światła, układ ścian, ciekawa i schludna kompozycja, która ma zachęcić klienta do zakupu. Wszystkie te elementy tworzą wizerunek sklepu, który staje się wizytówką marki. Analizując visual merchandising w sklepach sportowych można zauważyć, że jest on na bardzo wysokim poziomie. Eksponuje on detale sprzedawanych produktów, a także kładzie duży nacisk na minimalizm. W sklepach takich jak Nike znajdujemy zazwyczaj tylko szczegółowo wyselekcjonowane i najnowsze produkty. Istotny jest tutaj również dobrze wyszkolony personel. Kiedy klient zwróci uwagę na wyeksponowany produkt, warto zapytać go, czy chciałby na przykład poznać jego specyfikację. W ten sposób możliwość porady i fachowego podejścia sprzedawcy staje się drugą połową sukcesu, która idzie w parze z visual merchandisingiem – mówi Marta Jakubczak, Account manager w Kava Studio.

8a.pl Sklep stacjonarny, Gliwice


Visual merchandising – to w wolnym tłumaczeniu - sprzedaż wizualna, sprzedaż za pomocą ekspozycji towaru, która najbardziej angażuje w tym momencie zmysł wzroku. Visual Merchandising jest elementem czynności marketingowych i można go przyrównać do AIDA i przenieść na grunt ekspozycji w sklepie: Attention – przyciągniecie uwagi klienta, Interest – wzbudzenie zainteresowania konkretnym produktem, Desire – pożądanie towaru, Action - zakup.

Magdalena Wilczak

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 1/2018. Pobierz wersję online TUTAJ.

Dodane tagi