ARTYKUŁ

Marketing jako narzędzie promocji miast i regionów

Dobrze zaplanowana i przeprowadzona strategia marketingowa to obecnie nieodłączny element skutecznej promocji. Nie jest ona związana wyłącznie z firmami pragnącymi wypuścić nowy produkt na rynek – w równym stopniu dotyczy także samorządów. Ważne jest, aby osoby odpowiedzialne za marketing miejsc nieustannie poszerzały wiedzę, wykorzystywały nowe technologie i efektywnie przedstawiały największe atuty swojego regionu.

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach od 2011 roku pomaga stawiać czoła wyzwaniom, z którymi na co dzień mierzą się marketingowcy. Skierowany jest nie tylko do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, ale także prezesów i pracowników firm branżowych zajmujących się promocją, marketingiem terytorialnym i tworzeniem kampanii wizerunkowych. Tegoroczna, VIII edycja odbędzie się w dniach 25-26 października w Rzeszowie. Wydarzenie poświęcone zostanie zasadom prowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej miasta i regionu. W trakcie kongresu prelegenci omówią najważniejsze czynniki wpływające na wizerunek miejsc oraz przedstawią pomysły pozwalające zwiększyć atrakcyjność regionu. Aby wziąć udział w wydarzeniu należy się zarejestrować.

– Innowacyjność w prowadzeniu kampanii marketingowej jest kluczem do sukcesu nie tylko prywatnych firm, ale również jednostek samorządu terytorialnego. Kongres daje możliwość poznania sposobów skutecznego marketingu, tworzenia koncepcji i wykorzystywania nowoczesnych rozwiązań przy promocji miast i regionów – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes Exacto oraz współautor książki „Relacje z mediami w samorządach.

Nadrzędnym celem kongresu jest dzielenie się wiedzą, przedstawianie najnowszych trendów w marketingu i komunikacji oraz prezentacje strategii marketingowych, których wdrożenie przyniosło sukces. Wśród prelegentów poprzednich edycji kongresu, obok specjalistów od marketingu i PR, występują przedstawiciele władzy samorządowej, którzy prezentują kampanie marketingu miejsc wdrożone w ich regionach. Oprócz prelekcji, uczestnicy wezmą udział w warsztatach, które odbędą się w drugim dniu kongresu i skupią się na sposobach mierzenia efektów kampanii wizerunkowych.

Kongres rokrocznie cieszy się dużą frekwencją, gromadząc około 150 osób związanych z marketingiem oraz zarządzaniem jednostkami samorządu terytorialnego. Inicjatywa podjęta przez organizatorów daje szansę na zdobycie i poszerzenie wiedzy niezbędnej do prowadzenia skuteczniej kampanii. Aby zostać uczestnikiem Kongresu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny TUTAJ. Więcej informacji o kongresie i ubiegłorocznych edycjach można znaleźć na TU.

MW

Dodane tagi