NEWS

Patenty na kolejną dekadę | Karolina Małyska, CAPIRA

Zaskakujące rozwiązania, opatentowane produkty, energiczny zespół. Taka dzisiaj jest CAPIRA. Po 10 latach działalności stawia przed sobą nowe cele, wyznacza nowe kierunki, a kreatywność to fundament na bazie, którego chce je realizować. Jedno jest pewne – CAPIRA nie przestanie nas zaskakiwać. O firmie, jej kreatywnych rozwiązaniach i planach na przyszłość rozmawiamy z Karoliną Małyska Sales Managerem.

10-lecie to czas podsumowań, jak opiszecie siebie w „10 zdaniach”?
CAPIRA powstała z potrzeby tworzenia. Nasza wizja to stawiać na produkty opatentowane, estetyczne, niepowtarzalne. Wypełniamy rynek rozwiązaniem nowym, pomysłowym, mądrym. Dajemy tło dla treści reklamowej, równocześnie dbając, aby to tło było estetyczne i cieszące oko swoją formą. Stąd też wybór marki UMA jako integralnej części naszej oferty. Te produkty to klasa, niebanalny design i niesamowita gama kolorystyczna zamknięta w wysokiej jakości formę.
CAPIRA to przede wszystkim zespół, świeżość i zaskakujące pomysły. Nie lubimy zamykać się w ograniczające ramy. CAPIRA creative product to fuzja pomysłów ludzi, którzy znaleźli się na naszym pokładzie. Doświadczenie w połączeniu z duchem młodego zespołu to rachunek, z którego wynikają ciekawe idee, za którymi chcemy podążać.

Jaka była ścieżka Waszego rozwoju?
Początkowo nasza oferta oparta była o standardowe produkty poligraficzne takie jak notesy, kalendarze reklamowe, czy zestawy na biurko. Z biegiem czasu zdaliśmy sobie sprawę, że możliwość pełnej personalizacji, która jeszcze kilka lat wcześniej była największym atutem naszych wyrobów, nie jest już wystarczającym argumentem. Szeroki wachlarz możliwości w pewnym momencie postawił nas przed wyborem, czy tworzyć wszystko, czy tworzyć to, co według wyspecjalizowanego zespołu będzie najefektywniejszą formą promocji dla naszych klientów. Poszliśmy za głosem doświadczenia. Odpowiadając sobie na pytanie, w jaką stronę podążać, przede wszystkim szukaliśmy recepty na to, jakie potrzeby ma nasz dzisiejszy odbiorca. Rynek i wymagania się zmieniły, dostrzegliśmy, że ważna jest nie tylko estetyka produktu oraz jego funkcjonalność, ale wartość dodana, którą ze sobą niesie. Tak wykiełkowała idea Kreatywny Produkt. Wprowadzaliśmy na rynek niebanalne rozwiązania, które w konsekwencji dużego zainteresowania i entuzjastycznego przyjęcia przez rzeszę klientów, doczekały się odrębnego katalogu. Nasi odbiorcy uwierzyli w tę ideę, a nam dało to siłę napędową do dalszego działania. Systematycznie rozwijamy tę myśl i opracowujemy nowe, zaskakujące produkty.
Równolegle rozszerzamy zakres swoich możliwości rozbudowując park maszynowy, co daje nam gwarancję wysokiej jakości. Od zawsze stawialiśmy na jakość – zasada ta towarzyszy nam od początku istnienia, dorzuciliśmy do niej kreatywność, uzyskując w efekcie coś niepowtarzalnego. Tym jest dla nas Kreatywny Produkt.

Kto jest pomysłodawcą Waszych produktów?
Wiele produktów zostało opracowanych przez założyciela i właściciela firmy, Karola Małyska, niektóre z nich to wynik burzy mózgów większego grona. Wszystkie sprawy techniczne to jednak myśl przewodnia właściciela. Należy dodać, że niektóre projekty powstają w kooperacji z naszymi klientami, aby w pełni sprostać ich potrzebom i wizji. Bo Capira to przede wszystkim zespół ludzi, który w imię swojej misji tworzy z klientem i dla klienta.

Idee, ideami, ale jak ma się do tego cena?
Mówi się, że cena dyktuje na naszym rynku warunki. Nie lubie się jednak trzymać sztywnych stwierdzeń, bo jak widać nasza rzeczywistość dynamicznie się zmienia. Świat gadżetów nie jest tutaj wyjątkiem i dynamika ma tutaj szczególne znaczenie. Capira podążając z duchem czasu proponuje swojemu klientowi inteligentne i przemyślane rozwiązania, które zostaną z nim na dłużej. Jesteśmy przekonani, że sukces idzie w parze z jakościową obsługą, wysokiego gatunku wykonaniem i kreatywnością. Dziś nie kupuje się czegokolwiek. Inwestycja w niepowtarzalny produkt w efekcie końcowym pozwoli uniknąć namnażania kosztów na opatrzone już, niskobudżetowe rozwiązania reklamowe. Naszym celem jest namówić klienta do spojrzenia jak raz wygospodarowany budżet może zadziałać dalekosiężnie i przekonać go do tego, że inwestycja się zwróci.
Produkty, które proponujemy nie są jednorazówkami, których żywotność trwa tyle ile moment otrzymania ich przez odbiorcę. Pokazujemy coś, co ma zostać z klientem na dłużej i pozytywnie zapisać się w jego pamięci, tym samym zapisując w pamięci markę i stając się jej wyjątkowym ambasadorem reklamowym.

Jakie sukcesy macie na swoim koncie?
Zdobyliśmy wiele nagród za swoje produkty, również w konkursach międzynarodowych – m.in. Promotional Gift Award 2017, którym został odznaczony wielofunkcyjny stojak na biurko Triangle set, Gift of the Year dla INDIbox, czy Super Gift, którym wyróżniono Pad4pen kreatywny notatnik z miejscem na długopis. Dziś, opatentowany przez nas bestseller, smart cube choć bez odznaczenia, doczekał się największej nagrody, którą są liczne zamówienia naszych klientów. Stał się nośnikiem dla przeszło kilkudziesięciu tysięcy marek. CAPIRA creative product znalazła niszę na rynku, którą z powodzeniem wypełnia swoimi pomysłami. Jesteśmy widoczni w Europie i na świecie, a sprzedaż zagraniczna przekroczyła zakładane przez nas progi, co jest dla nas wielkim wyróżnieniem. Wciąż pracujemy na więcej.

Jak ważnym elementem w działalności promocyjnej firmy jest obecność na imprezach targowych?
Imprezy targowe to dodatkowa motywacja i motor napędowy do wdrażania kolejnych nowinek. Bezpośredni kontakt z odbiorcami naszych produktów to bardzo ważna część naszej pracy. Imprezy targowe to relacje, a relacje w naszej branży to jeden z kluczy do sukcesu, który zdecydowanie chcemy mieć w swoim pęku. Spotkania i możliwość zapoznania się z odbiorcą i jego oczekiwaniami to jeden z najistotniejszych punktów w naszej pracy. To także inspiracja oraz niepowtarzalna okazja do zaprezentowania wachlarza możliwości, ale i wizji konkretnym osobom, które stają naprzeciw nas.

Nawiązując do nowości, co macie w planach?
W reklamie stale trzeba szukać czegoś nowego, branża jest dynamiczna, nie lubi powtarzalnych rozwiązań. Kwestie wizualne mamy opanowane, to mocna strona naszych kreatywnych poligraficznych perełek. Smart cube, triangle set, Pad4pen czy INDIbox z sukcesem przyciągają ciekawe wrażeń spojrzenia.
Przyszedł więc czas na uruchomienie kolejnych zmysłów – tym razem na warsztat wzięliśmy zmysł węchu, który dopieszcza nasza ostatnia propozycja – aromatyczny odświeżacz powietrza. Odświeżamy rynek przyjemnymi mieszankami zapachowymi, a przy okazji całkiem nienachalnie, ale jakże skutecznie przekazujemy treść marketingową.
Cały czas mamy apetyt na więcej, odświeżamy marki, odświeżamy też swój katalog. Do kreatywnych produktów jeszcze w tym roku dołączą dwie nowości domykając liczbę 10 wspaniałych - specjalnie na nasze 10-lecie! Rozwój firmy w przyszłych latach będzie wiązał się z umocnieniem marki CAPIRA creative product w sieci. Już nakreślamy plan na ekspansję cyberprzestrzeni i zachęcamy do wypatrywania cyfrowej CAPIRA, ponieważ w kwestii inteligentnych gadżetów reklamowych, mamy jeszcze wiele do powiedzenia!

Rozmawiała Beata Jankowska

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi