ARTYKUŁ

Dekada pod znakiem rozwoju, CTM Group

„Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej” – słynne powiedzenie, Henry’ego Forda nieprzypadkowo zostało zamieszczone jako motto na naszej stronie internetowej. CTM Group narodziło się ponieważ zdecydowaliśmy się przyjąć punkt widzenia producenta, znającego potrzeby swoich klientów.

Emocje na start
A było to tak... Po raz kolejny nasz dostawca nie wywiązał się z zamówienia, no cóż, coś trzeba z tym zrobić. Tym razem powiedzenie „emocje są złym doradcą” nie do końca się sprawdziło. Z tej pozytywnej złości powstała nasza szwalnia, na zasadzie „co my nie damy rady?”. Kilka maszyn, zaprzyjaźnione szwaczki, krojczy, nieodzowne nożyczki, no i do tego dość marne pojęcie o tym jak powinna wyglądać szwalnia... Ale daliśmy radę i ciągle się uczymy. Rozwinęliśmy dział sprzedaży gadżetów i upominków reklamowych, rozpoczęliśmy dystrybucję produktów trade marketingu.

Nie spoczywamy na laurach
Mijają lata. Cóż trochę już nudno, więc pada hasło… kupujemy maszyny do sublimacji. I tym sposobem powstała nasza drukarnia sublimacyjna. Start taki jak zawsze: mozolna praca ze zdobywaniem rynku i klientów, ale przecież „musi się udać, mamy tyle pomysłów!”. Bardzo się cieszymy, że nasz trud nie poszedł na marne. Nasze produkty zyskały przychylność klientów, nagrody i wyróżnienia na targach. Co utwierdziło nas w przekonaniu, że obrana droga jest słuszna. Cały czas szukamy nowych pomysłów, szczególnie dbamy o jakość naszych produktów.

Portfolio bogate w nowości
Od kilku lat staramy się rokrocznie wprowadzać nowości na rynek. Trzy lata temu były to kurtki typu softshell z nadrukiem sublimacyjnym, dwa lata temu hitem okazały się skrobaczki samochodowe, w zeszłym roku były to ręczniki z mikrofibry. Ten rok rozpoczął się bardzo dynamicznie, klient z Francji przysyła zapytanie o walizki. Odpowiedź z naszej strony – „my tego niestety nie robimy”. Hasło „spróbujcie!” stało się wystarczającą zachętą. I tak w ofercie pojawiły się etui na walizkę, zaraz potem koce drukowane, następnie ręczniki hybrydowe i płaszcze kąpielowe z pełnym zadrukiem. Dzięki importowi materiałów z Turcji mogliśmy te produkty szybko wprowadzić na rynek nie tylko polski, ale i europejski. Staramy się, aby produkty oferowane przez nas były uniwersalne tak, aby wiele branż mogło z nich korzystać. Flagowym przykładem jest skrobaczka samochodowa, którą produkowaliśmy nie tylko dla branży motoryzacyjnej, lecz także informatycznej, farmaceutycznej oraz FCMG.

Od zeszłego roku najpopularniejszymi produktami w naszym portfolio są ręczniki z mikrofibry – popularny ręcznik szybkoschnący z pełnokrwistym nadrukiem sublimacyjnym zawojował klientów z Polski, jak i z Europy. Na początku roku rozpoczęliśmy import tkaniny hybrydowej, to dwustronny materiał łączący z jednej strony bawełnę, a z drugiej welur poliestrowy. W związku z tym mogliśmy wprowadzić na rynek ręczniki hybrydowe. Klienci docenili to połączenie, dzięki któremu mogliśmy zaserwować im wspaniałe możliwości przekazu marketingowego w technologii nadruku sublimacyjnego z wysoką gramaturą produktu. Z tego materiału są też inne propozycje: płaszcze kąpielowe, ręczniki okrągłe, ręczniki dla niemowląt tzw. rożki. Osobnym tematem jest branża farmaceutyczna, gdzie oprócz sztandarowych produktów w naszej ofercie jakim są parawany medyczne, mogliśmy wprowadzić nowości takie jak: czepki czy bluzy medyczne z własnymi projektami marek. Cały czas będziemy poszerzać i modyfikować wachlarz naszych produktów. Mamy nadzieję, że każda nowość zyska zainteresowanie klientów nie tylko funkcjonalnością, ale również nowoczesnym designem oraz jakością materiałów, z których zostały wykonane.

Nowe wyzwania na 10-lecie
Rok 2018 jest przełomowy nie tylko w związku z 10-leciem powstania CTM Group, ale również z podjętymi decyzjami co do kierunku rozwoju firmy. Każdy dział w firmie jest rozbudowywany, wiąże się to z zakupem nowych maszyn dla szwalni i działu druku sublimacyjnego oraz zatrudnieniem nowych osób szczególnie w dziale sprzedaży.
Do tego dochodzą inwestycje i działania marketingowe wspomagające naszą markę własną KINCAID poprzez reklamę oraz coraz większy udział w targach. Chcemy również z końcem roku uruchomić platformę zakupową z pełną ofertą naszych produktów skierowaną na rynki europejskie tak, aby ten kierunek miał 50% udział w rocznej sprzedaży firmy. Ten rok jest i będzie czasem wytężonej pracy, aby następne dziesięciolecie stawiało przed nami nowe wyzwania, które z chęcią, optymizmem i (chyba) uśmiechem podejmiemy!

Dziękujemy
Wszystkim tym, którzy przetrwali z nami trudne chwile... Pracownikom będącym z nami od tylu lat, naszym klientom za to, że doceniają to, co robimy i chcą z nami pracować.

Zapraszamy
Wszystkich tych, z którymi nie mieliśmy jeszcze możliwości współpracować. Cały czas się rozwijamy. Cóż, nigdy nie wiadomo, co w związku z emocjami, zarówno tymi dobrymi jak i złymi, powstanie. Jedno wiemy - chcemy nadążać za szybko rozwijającym się rynkiem gadżetów i odzieży reklamowej.

Bogusia Borecka, CEO CTM Group

Materiał ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi