NEWS

Marketingowy Oskar znowu w rękach Manufaktury  

W Amsterdamie przyznano Solal Marketing Awards – nagrody ICSC (International Council of Shopping Centers). To najważniejsza europejska nagroda w dziedzinie marketingu centrów handlowych. Po raz kolejny eksperci z całego świata docenili działania Manufaktury przyznając Złoty Solal w kategorii Footfall Activation. Jury dostrzegło spektakularną akcję artystyczną Light up Manu – Digital Origami.

- Naszym pomysłem na sukces jest umiejętne wykorzystywanie potencjału wydarzeń, które dzieją się w mieście i włączanie się w nie z pełnym zaangażowaniem – mówi Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury. – Uczestniczymy w najważniejszych łódzkich wydarzeniach, sprowadzając do nas cenionych na całym świecie artystów. To wkład Manufaktury w program festiwali, z którymi co roku współpracujemy, ale przede wszystkim możliwość zaproponowania niezwykłych przeżyć publiczności, która nas odwiedza. Nagroda przyznana nam przez ICSC, świadczy o tym, że nie tylko odwiedzający Manufakturę, ale także międzynarodowi eksperci, doceniają nasze działania.

Efekt nagrodzonej przez ICSC strategii można było podziwiać w Manufakturze jesienią ubiegłego roku. Rynek stał się sceną niezwykłego widowiska multimedialnego. Odwiedzających zachwyciły Tygrysy Origami – instalacja sprowadzona przez Manufakturę w ramach uwielbianego przez łodzian i turystów Festiwalu Światła – Light Move Festiwal. Jednocześnie obiekty Manufaktury posłużyły jako scena dla widowisk w ramach Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Animacji AnimArt. Odbyły się tu aż trzy spektakle: „Opowieści ziemi”, „The Wallers” i „Alicja w Krainie czarów”. Każdy z nich w inny sposób operował światłem, ogniem, tańcem, ruchem i technikami multiwizualnymi, tworząc niepowtarzalne widowisko. Kolejną atrakcja, było Młyńskie Koło – trzydziestometrowa karuzela, z której można było podziwiać nie tylko panoramę Manufaktury, ale całego, rozświetlonego podczas festiwalu miasta. Łodzianie tak bardzo pokochali tę atrakcję, że stała się ona nieodłącznym punktem także innych organizowanych tutaj wydarzeń.

Zachwycający show to efekt strategii konsekwentnie prowadzonej przez Manufakturę, która spaja działania marketingowe na wielu polach z najważniejszymi festiwalami odbywającymi się w mieście. Równocześnie Manufaktura zadbała o intensywne działania w social mediach z zaskakującymi konkursami i oryginalnymi działaniami wywołującymi interakcje z użytkownikami.

Nagrody trafiły też do Galerii Katowickiej (srebrny Solal w kategorii Sales Activation) i Posnanii (srebrny Solal w kategorii Brand Awareness & (Re) Positioning), które również są zarządzane przez Apsys Polska.

W tegorocznej edycji wzięło udział łącznie 216 zgłoszeń z 22 krajów, w podziale na osiem kategorii. Do konkursu zgłaszane są najlepsze projekty z obszaru marketingu handlowego z Europy i Afryki Południowej.

Tegoroczna nagroda dla marketingu Manufaktury w tym konkursie to kolejne wyróżnienie Solal Marketing Awards. Wcześniej przyznano Złoty Solal za kampanię informującą o rozbudowie Manufaktury, jaką było powstanie wielopoziomowego parkingu. W latach 2007-2010 statuetki trafiały do Manufaktury co roku. Międzynarodowe jury doceniło m.in. kampanię otwarcia zatytułowaną „Manufaktura napędza Łódź od 1852 roku”, a także Muzeum Fabryki, plażę w Manufakturze, I edycję imprezy Fashion Week i połączenie Dni Łodzi i urodzin Manufaktury pt. „Podwójna okazja do świętowania”.

ICSC (Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych) przyznaje nagrody SOLAL od 1977 roku, w 7 kategoriach: Community Relations, Public Relations, Consumer and Trade Advertising, Sales Promotion and Events, Grand Opening, Expansion and Renovation, Business to Business oraz Centre Productivity. Nagradzane są nietypowe, innowacyjne i najbardziej efektywne działania marketingowe realizowane przez centra handlowe w całej Europie.

MW

Dodane tagi