ARTYKUŁ

Twój sprzedawca 24/7 | DZIEDZIK

Według badań około 85% decyzji zakupowych podejmujemy w miejscu sprzedaży. Dlatego tak ważne jest, aby w 100% wykorzystać przestrzeń, którą mamy do dyspozycji.

W dzisiejszych czasach coraz trudniej jest stworzyć skuteczną komunikację marki i aktywności marketingowe przynoszące wysoki zwrot z inwestycji. Powierzchnie sklepów to istne pole walki, na którym marki walczą o udział w rynku, a ich bronią są kreatywne rozwiązania marketingowe. Marketerzy szukają więc pomysłów na kreatywne działania, które są konieczne, aby zwycięsko wyjść z tej wojny, zagarniając jak największy kawałek tortu dla siebie.
Standardowe rozwiązania stosowane od lat nie przynoszą już pożądanych efektów. Nie wystarczy już umieścić wobblera lub plakatu przy półce, czy też postawić w alejce zwykły stand kartonowy - teraz liczy się kreatywność, forma i jakość zastosowanego nośnika. Nowoczesne technologie i rozwój produkcji dają nam coraz większe pole do popisu. Przemyślane konstrukcje podkreślające benefity produktu to jeden z kluczy do sukcesu mierzonego wolumenem sprzedaży.

Jedną z najważniejszych zasad marketingu jest personalizacja materiałów i informacji, stosowanie tej metody powinno być na porządku dziennym. Musimy zwracać się bezpośrednio do konsumenta. Dobór komunikatu, zastosowanie odpowiedniej kolorystyki czy forma tekstu zachęcającego do zakupu jest targetowaniem produktu do konkretnej grupy docelowej. Wszystkie te zabiegi powodują, że czujemy się wyjątkowo i mamy wrażenie, że ten produkt jest stworzony właśnie dla nas. Skupienie się na korzyściach dla kupującego oraz przekonanie go o zaletach produktu w większości przypadków zakończy się sprzedażą.

„Tanio nie znaczy dobrze” to święta zasada, która towarzyszy nam na każdym etapie życia. Jeżeli chcemy zrobić coś dobrze, musimy brać pod uwagę bardzo dużo czynników. Jednym z nich jest opracowanie materiału, który będzie godnie reprezentował naszą markę. Często widuje się standy kartonowe, które już po kilku dniach skutecznie odstraszają klienta swoim wyglądem i stanem, zamiast wzbudzać chęć dokonania zakupu. Dlatego też bardzo istotną rzeczą jest, aby POS był ciekawie zaprojektowany i starannie wykonany. Użycie trwałych, nowoczesnych materiałów i technologii pozwala nam na zastosowanie szerokiej gamy elementów, które skutecznie podnoszą efektywność, jak oświetlenie LED czy też monitory LCD, dające możliwość zmiany komunikacji w dowolnej chwili. Czas życia standu jest wprost proporcjonalny do stopy zwrotu z inwestycji, jeżeli mamy pewność, że materiał będzie służył nam kilka lub kilkanaście miesięcy możemy być pewni, że inwestycja w pełni się zamortyzuje.

Kolejnym elementem, który ma przełożenie na skuteczność działania komunikatu jest miejsce jego umieszczenia. Produkcja permanentna nie ma ograniczeń, jedyną barierą jest kreatywność i pomysł projektanta. Możemy wykonać każdy element zgodnie z wizualizacją, jaka została zaprezentowana klientowi na etapie akceptowania projektu. Żadna inna technologia nie daje nam takich możliwości. Przykuwanie uwagi kupującego może odbywać się na wiele sposobów, najłatwiejszą metodą jest umieszczenie przekazu na linii oczu, lecz często zdarza się, że nie mamy takich możliwości, wtedy przychodzą inne rozwiązania, jak na przykład zmieniający się obraz na monitorze, przyciągające wzrok oświetlenie, odtwarzanie dźwięku lub emitowanie zapachu. Musimy pamiętać, że sprzedaż nie kończy się na półce, większość decyzji o zakupie podejmowana jest pod wpływem impulsu w miejscach, gdzie spędzamy więcej czasu, jak na przykład stojąc w kolejce do kasy. To istotna strefa, która generuje bardzo duży wolumen sprzedaży w niektórych segmentach rynku. Nasza firma ma w zanadrzu szereg skutecznych rozwiązań gotowych do implementacji, zapewniających zwrócenie uwagi konsumenta w tym ostatnim momencie. Chodzi przecież o to, aby sięgnął po odpowiednio wyeksponowany produkt tuż przed podejściem do kasy i opuszczeniem sklepu.

Projektując kompleksowe dotarcie do klientów musimy skupić się na każdym aspekcie, nie pomijając żadnych z kluczowych miejsc czy też możliwości wyeksponowania produktu. Obecność w miejscu sprzedaży to absolutna konieczność, materiały POS są swego rodzaju sprzedawcą, który jest z nami cały czas i zachęca do wyboru produktu naszego klienta. Dbałość o detale jest bardzo istotna, ekspozycja to wizytówka, która musi spełniać oczekiwania klientów przez cały czas trwania kampanii, nie ma mowy o niedociągnięciach, jeżeli chcemy ją traktować jako pełnowartościowego sprzedawcę. Egzekucja założeń z dostarczonych materiałów to podstawa do budowania spójnej i skutecznej sprzedaży, zwiększenia zysków i zbudowania lojalności klienta. My robimy to dla Was 24/7.
www.dziedzik.pl

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi