ARTYKUŁ

Naszymi klientami opiekujemy się całościowo | Edyta Lisowska, Eblis B&L

O kilkunastu latach na rynku, kompleksowości działań, upominkach reklamowych i nie tylko, rozmawiamy z Edytą Lisowską, Dyrektor Zarządzającą w Eblis B&L.

Jesteście już ponad 15 lat na rynku. Jak narodził się pomysł na agencję reklamową?
Pewnego dnia znajomy zaproponował, abym wraz z jego córką otworzyła agencję... modeli i modelek. Pomysł nas oczarował, jednak moja wspólniczka szybko wyjechała za granicę, a ja zostałam ze wszystkim sama. Było ciężko, ponieważ pracę przy organizowaniu kursów modelingu, pokazów i akcji hostessingowych, musiałam pogodzić z prowadzeniem domu oraz studiami. Odkryłam jednak w sobie nieskrępowaną pasję do tworzenia. Z czasem, klienci zaczęli dopytywać, czy oprócz realizowania sesji zdjęciowej, nie pomogłabym im także pomóc w stworzeniu strony www i projektów opakowań. Uruchomiłam dział graficzny i zatrudniłam ludzi pełnych pasji. Trzy kulki w naszym nowym logo zaczęły symbolizować wszystkie obszary naszej działalności: różowa – agencję modelek i modeli, pomarańczowa – działania związane z reklamą, a niebieska – studio fotograficzne. Kompleksowość stała się naszym znakiem rozpoznawczym, a nasz rozwój pokazał światu, że naprawdę nie ma dla nas zleceń niemożliwych.

Jakie usługi oferujecie?
Naszymi klientami opiekujemy się całościowo – służymy wsparciem graficznym, realizujemy kampanie reklamowe i produkcję gadżetów oraz materiałów promocyjnych, a także tworzymy strony internetowe i otaczamy opieką media społecznościowe. Organizujemy akcje promocyjne z udziałem modelek i hostess, a także sesje zdjęciowe. Zależy nam na zaspokajaniu wszystkich potrzeb naszych klientów, dlatego do ich dyspozycji oddajemy cały nasz zespół – grafików, przedstawicieli działu kreacji, copywriterów, fotografów i programistów stron www. Wszystko po to, by każdy miał szansę zrealizować kampanię swoich marzeń, nawet jeżeli sam nie dysponuje sztabem specjalistów.

Jak oceniasz polski rynek artykułów promocyjnych?
Mimo dominacji technologii cyfrowej, gadżety i drukowane materiały promocyjne to nadal silne narzędzie służące budowaniu interesującego wizerunku marki. Obserwujemy ciągły wzrost elastyczności, zakresu usług i jakości wykonywanych prac u producentów, z którymi współpracujemy. Dodatkowo czas realizacji jest coraz szybszy, a ceny atrakcyjne, nawet przy niewielkich nakładach. Nowe technologie sprawiły, że wszystko można dziś w pełni spersonalizować, a nadruk na gadżecie promocyjnym nie ogranicza się tylko do loga firmy. Dlatego coraz częściej zlecamy tworzenie projektów niskonakładowych lub edycji limitowanych, idealnie dopasowanych pod konkretne kampanie. Coraz więcej firm, zamiast „drukować na zapas”, woli szybciej i aktywniej reagować na zmieniające się warunki i preferencje rynku. Cieszy nas, że klienci zaczęli przywiązywać większą wagę do jakości i oryginalności zamawianych gadżetów reklamowych, a cena przestaje być głównym kryterium wyboru.

Jakie są największe bolączki branży?
Przede wszystkim, doskwiera nam brak doświadczonej kadry, wykształconych siciarzy, poligrafów i specjalistów. Uwierają nas limity na upominki reklamowe, które są niezmienne od wielu lat, a także brak zasad polityki cenowej dla agencji, dzięki którym producenci mogliby zająć się produkcją, a sprzedaż przekazać w ręce dystrybutorów. Ponadto, cały czas zdarzają się nielojalni klienci, którzy w pościgu za niską ceną, nie baczą na prawa autorskie i zasady etyczne, które często sami mają w swoich wewnętrznych kodeksach.

Czy klienci doceniają skuteczność upominku reklamowego?
Trafiony upominek reklamowy musi zaskakiwać i musi „być po coś”. Jeżeli będzie funkcjonalny i atrakcyjny, odbiorcy chętnie będą identyfikować się z firmą, którą gadżet promocyjny reprezentuje. Jeżeli dodatkowo będzie on unikatowy i ekscytujący wizualnie, odbiorca chętnie podzieli się tą informacją w swoich mediach społecznościowych. Nasi klienci coraz bardziej doceniają skuteczność upominków reklamowych.

Jaki gadżet chciałabyś dostać od swojego kontrahenta?
Idealny upominek powinien mnie zaskoczyć, mieć niestandardowe zastosowanie, pobudzać moje zmysły i wyobraźnię. Jestem gotowa na niespodzianki!

Co będzie hitem zbliżającego się sezonu świątecznego?
Hitem będzie... unikatowość! Piękne opakowania, estetyka wykonania, spersonalizowane projekty, znakowanie dopasowane do spójnej identyfikacji firmy i wykraczające poza standardowe umieszczenie loga.

Rozmawiała Beata Jankowska

Edyta Lisowska - Doktor nauk humanistycznych, założycielka i dyrektor zarządzający EBLIS B&L. 1997 - 2002 ukończenie studiów wyższych na Wydziale Filologicznym UŚ. 2002 – założenie firmy reklamowej EBLIS B&L. 2002 - 2004 – studia podyplomowe reklamy i promocji Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 2003 – 2006 studia doktoranckie zakończone pracą doktorską pt. „Literatura dla dzieci i młodzieży jako źródło inspiracji reklamowych”. 2007 - Seminarium WYG International Sp z o o oraz KIG Centrum Promocji Negocjacje handlowe. 2011 - Galen Training & Consulting Trening skuteczności zarządzania zespołem i sprzedażą. 2012- 2013 WSB w Poznaniu Studia podyplomowe menadżerskie Zarządzanie w firmie. 2014 - Nagroda dla firmy EBLIS B&L - Chorzowski Przedsiębiorca Roku. 2014 - Członek Zarządu PIAP. Prezes PIAP od 2016.

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi