NEWS

People – nowa identyfikacja i strategia

Nowe logo, identyfikacja wizualna oraz odświeżona witryna internetowa – agencja pośrednictwa pracy People przeobraziła się zewnętrznie i wewnętrznie na swoje 20. urodziny. Jak na eksperta od rynku pracy przystało, do wymyślenia i wprowadzenia zmian znaleziono najlepszych specjalistów.

– Gdy spojrzeliśmy na siebie zobaczyliśmy młodą firmę, która dorosła. Jasno zauważyliśmy, że jesteśmy już trochę inni niż  kilka lat temu. Było to dla nas ważne odkrycie i stanęliśmy jak chyba każdy 19-latek przed koniecznością odświeżenia swojego wizerunku. Nasza organizacja dzięki całemu procesowi odkryła się na nowo, odkryła swoje potencjały przykrywane codziennością i złapała świeży oddech na kolejne 20 lat – mówi Lucyna Pleśniar, Prezes agencji People Sp. z o.o.

Nowy logotyp agencji opracował Michał Janica, artysta znany m.in. z prac dla Vogue, Jeronimo Martins czy Costa Coffee. W nowej identyfikacji wciąż wybrzmiewa odświeżona czerwień oraz znana na rynku „trójdzielność” znaku People, której nadano nowe znaczenie. Charakterystyczne kształty nowego logo – oparte na światłach trzech pierwszych liter marki People – przypominają teraz elementy większej układanki.

– Mówiąc w ogromnym uproszczeniu, People zajmuje się uzupełnianiem luk kadrowych. Do tego nawiązuje nasza propozycja. Różne kształty symbolizują dopasowanie się do specyficznych potrzeb pracodawców i pracowników. Całość łączy claim working together hasło, które w języku angielskim  rozumiane jest na dwa sposoby. Z jednej strony oznacza pracę razem, z drugiej strony, że rzeczy działają ze sobą. Tak jak elementy logo, te trzy światy  działają ze sobą: świat kandydatów, świat pracodawców i świat People, który spina te dwa pozostałe światy ze sobą  – podkreśla Michał Janica.

Firma zrezygnowała również z standardowych fotografii na swojej nowej stronie internetowej. Zastąpiły je ilustracje przygotowane przez Igora Kubika, absolwenta ASP w Warszawie, którego publikacje znaleźć można m.in. w Przekroju.

– W People łączymy kandydatów i pracodawców. Nasz biznes opiera się na ludziach, którzy nie są dla nas anonimowi. Dlatego zdecydowaliśmy się, że nie chcemy pokazywać na naszej witrynie zdjęć stockowych, zdjęć osób, których nie znamy. Zamiast tego pojawiły się fantastyczne ilustracje Igora, które w doskonały sposób oddają idee stojące za People – zapewnia Michał Janica.

Zmiany z okazji 20-lecia istnienia firmy doczekał się też obecna w logotypie nazwa firmy. Nowa czcionka to zasługa graficzki Anny Wieluńskiej, zdobywczyni stypendium im. Beatrice Warde, ufundowanego przez firmę Monotype oraz Type Directors Club.

Komunikację nowej odsłony People koordynuje agencja Walk PR.

JK

Dodane tagi