NEWS

Pracownicy wcześniej czekają na Mikołaja –  mile widziany jest prezent (przed)świąteczny 

Kiedy na sklepowych półkach pojawiają się bombki i mikołaje to znak, że zbliżają się święta Bożego Narodzenia. To również sygnał dla pracodawców, że nie powinni dłużej czekać z wręczeniem prezentów pracownikom. Jak pokazują wyniki badania „Szef pomaga Mikołajowi” przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, ponad 75 proc. zatrudnionych chciałoby otrzymać upominek, najchętniej kartę podarunkową, nie później niż dwa lub trzy tygodnie przed świętami, by móc go wykorzystać na grudniowe wydatki.

Pracodawco, wręczaj gwiazdkowe prezenty wcześniej

90 proc. badanych deklaruje, że ucieszyłoby się z otrzymania podarunku od pracodawcy w formie karty przedpłaconej. Jednak dotychczas jedynie 24,6 proc. ankietowanych otrzymało taki upominek. Okazuje się, że aktywni zawodowo Polacy nie tylko oczekują, że pracodawca obdaruje ich wymarzonym prezentem świątecznym, ale także, że wręczy go odpowiednio wcześniej. Ponad 80 proc. zatrudnionych potwierdza, że kartą przedpłaconą sfinansowaliby część lub całość wydatków związanych ze świętami, w tym również te przeznaczone na podarunki dla swoich najbliższych. Dlatego woleliby je otrzymywać możliwie jak najwcześniej – 40 proc. badanych ucieszyłoby się z otrzymania karty miesiąc przed świętami, a 36 proc. na 2-3 tygodnie przed Wigilią.

Okres od dwóch do trzech tygodni przed świętami jest kluczowy dla planowania prezentów i całej oprawy tych wyjątkowych dni. Dlatego szczególnie ważne jest, aby szefowie wręczali prezenty z odpowiednim wyprzedzeniem oraz aby upominki odpowiadały na potrzeby pracowników i gwarantowały im oszczędności podczas świątecznych zakupów, które mogą mocno nadszarpnąć domowy budżet - Marta Robak, Junior Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.

Najnowsze badanie firmy Deloitte „Zakupy Świąteczne 2018”[1] pokazuje, że Polacy na tegoroczne święta planują wydać około 1 168 złotych, czyli o 6% więcej niż przed rokiem. Wydatki te będą związane głównie z zakupem prezentów (45 proc.) oraz artykułów spożywczych (44 proc.). Dlatego też w przedświątecznym okresie wszystkie promocje i rabaty oferowane przez sklepy są szczególnie ważne, ponieważ pozwalają na oszczędności w domowym budżecie. Jak pokazują wyniki badania „Szef pomaga Mikołajowi” z takich okazji korzysta aż 87,5 proc. aktywnych zawodowo Polaków.

Karta podarunkowa – dla każdego coś miłego

Karta przepłacona to rozwiązanie, które sprawdzi się niezależnie od branży i wielkości firmy. Poza wartością nominalną środków przekazanych na karcie przedpłaconej obdarowani zyskują swobodę i wygodę wyboru wymarzonego prezentu oraz dostęp do promocji i ofert specjalnych. Obdarowany może z łatwością wykorzystać upominek, płacąc kartą w każdym miejscu na świecie, w którym akceptowane są karty MasterCard, w Internecie lub wypłacając środki z bankomatu.

[1] Raport Deloitte, „Zakupy Świąteczne 2018”

MW

Dodane tagi