NEWS

Koncert „The Lost Seasons - inspired by Antonio Vivaldi” – finał kampanii #iCO2dalej

Pod hasłem „The Lost Seasons - inspired by Antonio Vivaldi” 14 grudnia br. w Katowicach odbędzie się koncert, wieńczący kampanię prowadzoną na rzecz walki z anomaliami klimatycznymi. Wydarzenie dla Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi przygotowuje agencja oS3.

W kampanii społecznej mającej na celu zbudowanie społecznego poparcia dla ograniczenia emisji CO2 przez elektrownię Bełchatów wzięły udział gwiazdy polskiego show-biznesu, ludzie świata kultury i nauki. Koncert „The Lost Seasons – inspired by Antonio Vivaldi” wieńczy pierwszy etap kampanii i odbędzie się ostatniego dnia międzynarodowej konferencji klimatycznej COP24. Klasyczne arcydzieło stało się inspiracją dla nowego utworu, który odzwierciedla obecny stan klimatu.

- Klimat już się zmienił. Utwór The Lost Seasons podkreśla fakt, że „Cztery pory roku" jakie znamy także odchodzą w zapomnienie i nie powstrzymamy tego, jeśli nie będziemy działać wspólnie. Ekstremalne wydarzenia pogodowe w tym roku są potwierdzeniem końca świata jaki znamy. Jednak pomimo wszystkich dostępnych dowodów naukowych i dramatycznych wydarzeń, których jesteśmy świadkami, rządy nadal nie podejmują niezbędnych działań związanych z koniecznością drastycznej redukcji CO– mówi Ilona Jędrasik z  ClientEarth.

Autorami aranżacji są młodzi, polscy kompozytorzy Szymon Sutor i Szymon Weiss, którzy połączyli klasyczną formę z nowoczesnym, elektronicznym beatem. Artyści wykorzystali niektóre motywy, rytmy lub nuty z oryginalnej kompozycji Vivaldiego - podobnie jak pogoda wykorzystuje deszcz, śnieg, słońce lub wiatr, ale cały kontekst muzycznej opowieści został zmieniony.

- Politycy, naukowcy, ekolodzy i prawnicy, którzy rozmawiają o klimacie i nie potrafią się porozumieć, teraz mogą skorzystać z potęgi uniwersalnego języka muzyki – mówi Radek Dudzic, dyrektor kreatywny oS3.

Premiera The Lost Seasons w dniu 14 grudnia poprzedzona zostanie krótkimi wypowiedziami ekspertów ds. Klimatu i prawników. Organizatorzy: Fundacja ClientEarth, agencja reklamowa oS3 i partner projektu agencja – muzyczna CORD chcą w ten sposób podkreślić potrzebę podjęcia pilnych działań w celu powstrzymania katastrofy klimatycznej. Film dokumentalny na temat projektu zrealizuje Papaya Films.

Utwór będzie dostępny online po jego światowej premierze na stronie kampanii www.iCO2dalej.pl. Na stronie każdy może podpisać się pod petycją o ograniczenie destrukcyjnego wpływu na klimat przez Elektrownię Bełchatów i zobaczyć jak  m.in. aktorzy Roma Gąsiorowska i Michał Żurawski, reżyser filmowy Maciej Pieprzyca, czy muzycy z zespołu Bokka przepraszają za to, że nie interesowali się problemem i dotychczas nie próbowali powstrzymać zmian klimatu.

Koncert jest częścią kampanii "#iCO2dalej" w Polsce. Głównym celem kampanii jest ograniczenie emisji z polskiej elektrowni w Bełchatowie, największej elektrowni węglowej w Europie i drugiej co do wielkości na świecie, która odpowiada za około 10 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Polsce. Cała elektrownia działa na węglu brunatnym, który jest najbardziej zanieczyszczającym paliwem wykorzystywanym w sektorze energetycznym. Elektrownia co roku emituje do atmosfery aż 37 milionów ton CO– najwięcej ze wszystkich instalacjI w Europie. 

FB: https://www.facebook.com/iCO2dalej/

JK

Dodane tagi