ARTYKUŁ

NOWY KONCEPT na polskim rynku upominków reklamowych | Tomasz Przewoźnik, POZYTYWNIE PROMOCYJNI

We wrześniu ubiegłego roku w branży upominków reklamowych pojawiła się informacja o powstaniu Polskiej Grupy Producentów i Agencji Reklamowych POZYTYWNIE PROMOCYJNI. Czym jest nowa inicjatywa, jakie są jej cele i założenia? O tym wszystkim rozmawiamy z jej pomysłodawcą, Tomaszem Przewoźnikiem.

Kiedy zrodziła się ta inicjatywa?
Przemyślenia na ten temat pojawiły się już blisko rok temu, zaś sama decyzja o utworzeniu grupy zapadła w lipcu ubiegłego roku. Oczywiście została ona poprzedzona wieloma analizami i obserwacjami rynku, a także konsultacjami w gronie jej obecnych uczestników. Dokładnie przyglądamy się polskiemu – i nie tylko – rynkowi upominków reklamowych. Staramy się zrozumieć jego oczekiwania, śledzimy trendy i tendencje, jakie na nim zachodzą.

Kim dokładnie są Pozytywnie Promocyjni?
Pozytywnie nastawionymi do życia i biznesu ludźmi i firmami, dla których pasją jest tworzenie i dostarczanie rynkowi najwyższej jakości gadżetów reklamowych. A tak bardziej pragmatycznie, z jednej strony to wiodący polscy producenci i importerzy, reprezentujący najważniejsze kategorie upominków reklamowych, z drugiej profesjonalnie działające na rynku agencje reklamowe. Zdefiniowaliśmy 12 kluczowych kategorii gadżetów reklamowych. Zdajemy sobie jednak sprawę, że rynek zmienia się tak dynamicznie, że nie wykluczamy, że w trakcie trwania projektu pojawiać się będą kolejne kategorie istotne z punktu widzenia marketerów. Na ten moment tymi kategoriami są długopisy, notesy i kalendarze, ceramika i elektronika reklamowa, odzież, czapki oraz torby, słodycze reklamowe, produkty odblaskowe, artykuły papiernicze i akcesoria samochodowe. W naszej grupie kategorie te reprezentowane będą przez firmy będące liderami bądź współliderami rynkowymi. Aby nikogo nie faworyzować wymienię te firmy w kolejności alfabetycznej. Są to: AWIH Torby Reklamowe, Citron Group, DreamPen, Exito Group, Guapa Produkcja, Happy Gifts, Headwear PL, IES Polska, Kando Plus, Maxim Ceramics, Notedeco, Parker Pen, Ritter Pen, Słodkie Upominki, Telegraph. Firmy te są gwarancją najwyższej jakości produktów oraz serwisu. Nie są to produkty no-name. Stoi za nimi siła producentów i siła marek - czy to po stronie brandów czy samych firm. Jakość po stronie obsługi zapytań i zamówień płynących z rynku zapewnią wiodące agencje reklamowe. Tutaj możemy być pewni, że zarówno poziom obsługi, poziom komunikacji, jak i poziom kompetencji będzie na najwyższym poziomie.

Jaki cel przyświeca tej inicjatywie? Czym dokładnie będziecie się zajmować? Co nowego wnosicie do polskiego rynku upominków reklamowych?
Przede wszystkim chcieliśmy oddać w ręce marketerów dwa efektywne narzędzia, z których będą swobodnie korzystać w swojej codziennej pracy. Pierwszym z nich będzie drukowany katalog zawierający kompletną ofertę wysokiej jakości upominków reklamowych w obrębie wszystkich najbardziej popularnych kategorii produktów. Drugim narzędziem będzie przyjazna i intuicyjna w obsłudze platforma B2B*, na której marketer będzie mógł szybko i sprawnie znaleźć produkt lub produkty, które go interesują i przesłać zapytanie ofertowe do agencji reklamowej. Oba te narzędzia są już w końcowej fazie realizacji i mamy nadzieję zaprezentować je już na przełomie stycznia i lutego. Warto w tym momencie podkreślić, że produkty prezentowane zarówno w katalogu, jak i na platformie dostarczane będą przez wcześniej wymienione firmy, które są specjalistami w swoich kategoriach, firmy posiadające ogromną wiedzę, doświadczenie i know-how. Zarówno te firmy, jak i agencje nadają temu projektowi wyjątkowej jakości, zarówno po stronie produktów, w znakomitej większości produktów markowych, jak również po stronie obsługi i serwisu.

Oczywiście aktywność grupy nie ograniczy się tylko do wydania katalogu oraz uruchomienia i bieżącej obsługi platformy. Będziemy podejmowali wiele innych działań mających na celu promowanie gadżetów reklamowych jako kapitalnej formy promocji firmy, produktu czy usługi. Dobrze dobrany, o wysokiej jakości, funkcjonalny upominek reklamowy niesie za sobą gigantyczny bagaż pozytywnych emocji i skojarzeń. My nie chcemy dostarczać na rynek tylko i wyłącznie produktów reklamowych. Poprzez nasze działania chcemy kreować rozwiązania marketingowe „napakowane”, tak bardzo jak tylko się da, pozytywnymi emocjami. Zarówno nasze produkty, jak i nasi partnerzy są tego gwarancją. Stąd też nieprzypadkowa nazwa „Pozytywnie Promocyjni”.

Co planujecie zrobić, aby relatywnie szybko zaistnieć w świadomości polskiego marketera?
Oczywiście zaplanowaliśmy mnóstwo przedsięwzięć marketingowych, mających na celu pozytywną promocję tego konceptu. Będziemy bardzo aktywni, zarówno w obszarze tradycyjnego marketingu, ale również wiele działań dotyczyć będzie szeroko rozumianego e-marketingu. Planujemy bliską współpracę z OOH magazine oraz Marketerem+. Będzie nas dużo w social mediach i w Internecie. Chcemy uczestniczyć w tak wielu, jak to tylko możliwe, konferencjach marketingowych. Proszę mi uwierzyć, że będzie tego naprawdę sporo.

Rozmawiał Robert Załupski

*www.pozytywniepromocyjni.pl

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi