NEWS

Wciągnij się w EKO na Targach Packaging Innovations

Plastikowa słomka, choć jest z pozoru niegroźnym i jakże popularnym przedmiotem, stwarza ogromne zagrożenie dla wód, zwierząt i ludzi. To jeden z przedmiotów najczęściej wyławianych z oceanów. Nie inaczej jest w przypadku wielu plastikowych opakowań. Głośna akcja „tu pijesz bez słomki” oraz nowe normy UE dotyczące produkcji plastiku wywołały burzliwą debatę zarówno w branży opakowaniowej, spożywczej, jak i wśród konsumentów. Czy można zrezygnować z plastiku, a może warto zastąpić go ekologicznymi zamiennikami? Gdzie znaleźć alternatywę dla popularnych nieekologicznych towarów? Najlepsza okazja do poznania odpowiedzi na te pytania pojawi się podczas 11. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations już 2-3 kwietnia w EXPO XXI Warszawa. W ramach strefy EKOPACK, zaprezentowane zostaną ekologiczne rozwiązania opakowaniowe oraz szereg wykładów dotyczących nowych regulacji i alternatywnych rozwiązań.

Przynieś słomkę i sam zdecyduj

Słomka stała się ostatnio symbolem zmian nawyków konsumenckich. Bo przecież rezygnując w fast-foodzie, barze, restauracji, czy domu z plastikowej słomki, bądź wybierając jej eko zamiennik, jesteśmy w stanie zrobić dla środowiska i nas samych naprawdę dużo. Tak samo dzieje się w przypadku wszystkich plastikowych opakowań. Największe światowe sieci barów szybkiej obsługi także pochyliły się nad problemem. Zwróciły uwagę nie tylko na to czym nas karmią, ale także w jaki sposób serwują posiłki. Tym razem nie czas na zastanawianie się czy może do zestawu domówić frytki, ale na to czy wybrać….słomkę. Dla tych którzy nie potrafią się bez niej obyć na Targach Packaging Innovations będzie czekała niespodzianka. Postanowiłeś zrezygnować z korzystania z plastikowych słomek, ale nadal masz je w domu i nie wiesz co z nimi zrobić? Przynieś je na targi i zamień na ekologiczny odpowiednik, albo odbierz ekotorbę na zakupy.

Zielone opakowania

Opakowania ze szkła, tektury, biodegradowalnego plastiku, czy po prostu z tworzyw sztucznych, które można poddawać procesowi recyklingu – właśnie takie produkty zaprezentują Wystawcyw strefie EKOPACK na Targach Packaging Innovations.  Nie zabraknie takich firm jak ANL Plastics, CABKA, Coffee-Service, Coleman International, Drukarnia Nestorpack, DS Smith, Eurovetrocap, Fano, Jokey Plastik, czy Pont Packaging, którzy nie tylko oferują ekologiczne opakowania, ale także dbają o środowisko już na etapie produkcji w ramach zrównoważonego rozwoju. 200 firm z całej Europy zaprezentuje targowym gościom rozwiązania opakowaniowe aż w 7 strefach tematycznych. Poza rozwiązaniami EKO nie zabraknie również propozycji z zakresu LABELLING, LOGISPACK, CO-PACKAGING, SAFETYPACK, LUXPACK, czy PRINTING.

Żądni wiedzy

W ramach strefy workShops podczas targów odbędzie się szereg wykładów poświęconych szeroko pojętej tematyce opakowaniowej. Na scenie znani i cenieni przedstawiciele branży zaprezentują najgorętsze tematy. Robert Lis z Mondi zwróci uwagę na unboxing oraz optymalizację kosztów (o)pakowania w branży FMCG. Rober Sieńko z 3m Projekt opowie natomiast o tym jak pokazywać produkty w punkcie sprzedaży tak, aby jak najlepiej wyeksponować ich opakowanie. Będzie to case studies oparte na materiałach POS z rynku polskiego i europejskiego. Nie zabraknie również tematów związanych z EKOPACK. Andrzej Kornacki z FUTAMURA poprowadzi wykład o biodegradowalnych i kompostowalnych foliach celulozowych. Produkty NatureFlex posłużą jako przykład realizacji Gospodarki o Obiegu Zamkniętym. Marta Krawczyk z Rekopolu przygotowała zaś wykład  i warsztaty odpowiadając na pytania jak projektować opakowania, aby ich materiały nadawały się do recyklingu i trafiały z powrotem do obiegu. Swój blok wystąpień „Projektowanie opakowań, uszlachetnianie i realizacja” zapowiada także PrintCity Allianz, którego członkowie podzielą się wiedzą z gośćmi targów.

Wszystkich zainteresowanych tematyką opakowań i rozwiązaniami EKO zapraszamy na Targi Packaging Innovations 2-3 kwietnia w EXPO XXI Warszawa.

Zarejestruj się na stronie www.packaginginnovations.pl i odbierz bezpłatną wejściówkę!

OOH magazine jest patronem medialnym wydarzenia.

JK

 

Dodane tagi