NEWS

Rekordowa Strefa Studenta na Packaging Innovations

Strefa Studenta to konkurs dla młodych i kreatywnych projektantów. Każdego roku najlepsi studenci stają w szranki, by zaskoczyć Jury pomysłem, funkcjonalnością czy szatą graficzną. Rok 2019 przyniósł „Strefie” wiele zmian. Jedną z najważniejszych jest podzielenie prac na trzy kategorie: szatę graficzną, wrażenie oraz funkcjonalność i formę. Sam konkurs zyskał wiele na różnorodności. Zgłoszeń jest więcej, a poziom  zdecydowanie wzrósł. Organizatorzy i Jury przyznają, że tak wyrównanej rywalizacji jeszcze nie było.

Ósma edycja konkursu na projekt opakowania „Strefa Studenta” przekroczyła najśmielsze oczekiwania.

- Każdego roku otrzymywaliśmy kilkanaście procent więcej zgłoszeń, a informacje o chęci zaangażowania się w rywalizację wykazywało kilka nowych ośrodków akademickich. Ten rok był dla nas zaskakujący, liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 400 %, a to dziesięciokrotnie więcej niż zakładaliśmy. W pewnym momencie przestaliśmy już liczyć ośrodki akademickie, z których wywodzą się nasi uczestnicy. Zgłoszeń było tak wiele, że z ledwością dotrzymaliśmy regulaminowych terminów. Tegoroczna „Strefa” to wielki sukces - przyznaje organizatorka z ramienia Targów w Krakowie, Katarzyna Banach.

Tak dynamiczny wzrost zainteresowania konkursem nie jest dziełem przypadku. Punktem wyjściowym do rozwoju było nieustanne słuchanie osób zaangażowanych w konkurs na różnych jego etapach. Wprowadzone innowacje każdego roku dawały wymierne efekty. Konkurs szybko nabierał rangi i już kilka edycji temu stał się atrakcyjny dla sponsorów, uczestników i patronów medialnych.

Rozmaitość koncepcji i szeroki wachlarz projektów nagrodzonych przejściem do drugiego etapu jest szczególnie ważny z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest zainteresowanie gości i wystawców. Branża od lat bacznie przygląda się „Strefie Studenta”, a wielokrotnie tuż po „Packaging Innovations” firmy podpisują porozumienia i umowy z twórcami projektów. Różnorodność pokazuje także, jak wiele dróg w branży opakowań pozostaje nieodkrytych. Czyste, nieszablonowe i kreatywne umysły młodych ludzi dają próbkę tego, jak może wyglądać branża za kilka lat. W projektach konkursowych widać trendy, wątki ekologiczne, i innowacyjne koncepcje.

Kolejną istotną zmianą jest zmiana sposobu oceniania prac. Od tego roku, Jury złożone ze specjalistów z branży szczegółowo przygląda się przesłanym pracą już od pierwszego etapu konkursu. Wszyscy zgodnie przyznają, że te zmiany wprowadziły konkurs na wyższy poziom. Zwiększenie zaangażowania Jury zostało wprowadzone w najlepszym możliwym momencie. Jakość tegorocznych prac sprawiła, że oko laika nie byłoby w stanie ocenić, które ze zgłoszeń ma w sobie więcej walorów w każdej z trzech kategorii.

Tylko pięć projektów z każdej kategorii trafi na Targi Opakowań „Packaging Innovations”. Z jednej strony wielka szkoda, że „Strefa” promuje tylko piętnaście najlepszych koncepcji, natomiast z drugiej strony widać jak na dłoni, że uczestnicy konkursu już niebawem znajdą się w czołówce projektantów opakowań w Polsce i Europie.

Sukces „Strefy Studenta” pokazuje, że Międzynarodowe Targi Opakowań „Packaging Innovations” zmieniają branżę i dają jej powiew świeżości. Jedenasta edycja odbędzie się 2-3 kwietnia w EXPO XXI w Warszawie. Oczywiście podczas Targów będzie można zobaczyć laureatów konkursu i trzymać kciuki za swoich faworytów.

OOH magazine jest patronem medialnym wydarzenia.

JK

Dodane tagi