NEWS

Czteryczwarte zmienia identyfikację wizualną HSH Chemie

Agencja Czteryczwarte Brand Design wygrała przetarg na rebranding marki HSH Chemie, którego efektem jest wprowadzana właśnie nowa identyfikacja wizualna wyróżniająca się silną typografią i bogatym światem ikon.

HSH Chemie to marka o ponad 40-letniej historii i korzeniach firmy rodzinnej, która w ciągu ostatniej dekady urosła do rangi lidera dystrybucji chemii w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma sprowadza najlepsze produkty z całego świata i dystrybuuje je w krajach CEE, a jej oferta obejmuje 11 segmentów asortymentu chemii (od suplementów, przez chemię budowlaną po pasze dla zwierząt hodowlanych).

W związku z dynamicznym rozwojem HSH Chemie, dotychczasowa identyfikacja wizualna przestała odzwierciedlać tożsamość marki. Poprzedni znak HSH powstał dwie dekady temu i w niemal niezmienionej formie przetrwał kolejne lata i kolejne trendy. Przyszedł zatem czas, by podkreślić nowoczesny charakter i obecną pozycję firmy, czym zajęli się projektanci z Czteryczwarte Brand Design.

Efektem prac jest spójny system identyfikacji wraz z nowym logo. Stanowi ono nowoczesny znak graficzny, nawiązujący do dawnego tylko poprzez kształt okręgu i wyjątkową w swojej kategorii kolorystykę. Szukając środków wyrazu najtrafniej pokazujących przewagi rynkowe i charakter HSH, projektanci stworzyli unikalny język wizualny. Tak  powstała rodzina ikon pozwalających na komunikowanie wartości i zasad, którymi firma kieruje się w biznesie. Podstawową wyróżnikiem wizualnym jest budowanie konturem prostych i łatwych do zdekodowania kształtów, zachowujących miękki charakter linii ze znaku marki. Transparentne, przecinające się linie nawiązują do przejrzystości relacji, która jest ważną cechą standardu pracy i biznesu HSH. 

Stworzona przez Czteryczwarte nowa identyfikacja wizualna oddaje siłę i nowoczesność HSH za pomocą mocnego brandingu, który jednak nie dystansuje, jest bliski, a jednocześnie elegancki. Łączy prostotę z różnorodnością, nowoczesność z przyjaznym charakterem marki. Co istotne, zaproponowany język wizualny ma duży potencjał, gdyż wraz z powstaniem systemu zaplanowano jego ewolucję i możliwe zastosowanie dodatkowych form w myśl living brandingu. Poszerzanie rodziny ikon oraz projekty visuali to jedne z wielu narzędzi, które ułatwią w następnych latach rozwój systemu i komunikacji marki z odbiorcami.

Zwycięstwo w przetargu oraz wdrożenie nowej identyfikacji stanowią kolejne potwierdzenie kompetencji Czteryczwarte w dziedzinie corporate identity. Agencja ma ogromne doświadczenie strategiczno-projektowe i wiedzę zdobywaną przy realizacji projektów brandingowych, zróżnicowanych pod względem skali i obszaru manifestacji marki. Firma dysponuje dużym zespołem specjalizującym się w tworzeniu identyfikacji wizualnej i wciąż go rozbudowuje.

JK

Dodane tagi