ARTYKUŁ

Po pierwsze bezpieczeństwo! | Piotr Snakowski, Continental

Z Piotrem Snakowskim, Dyrektorem ds. Marketingu Continental Opony Polska rozmawiamy o wiosennym kalendarzu marketingowym, marketingu zintegrowanym, konkursach konsumenckich i bezpieczeństwie jako wartości marki.

Continental rozpoczął niedawno współpracę z nową agencją marketingową. Skąd taka decyzja i czego możemy się spodziewać w komunikacji Państwa marki w najbliższym czasie?
Główny cel naszych działań komunikacyjnych skierowanych do konsumentów to uświadamianie, jak ważnym elementem bezpieczeństwa jazdy są opony i pomoc w odpowiednim dobraniu opon z uwzględnieniem czynników takich jak m.in. styl jazdy, liczba przemierzanych kilometrów, typ, przeznaczenie i moc samochodu czy pora roku. Continental to marka gwarantująca najbardziej zaawansowane technologicznie produkty najwyższej jakości, wygrywające testy i doceniane przez konsumentów oraz największych producentów samochodów. Otrzymujemy liczne nagrody konsumenckie, a w prowadzonych przez nas cyklicznie badaniach znajomości marek oponiarskich w Polsce, regularnie plasujemy się w pierwszej trójce. Jednocześnie, zdajemy sobie sprawę, że konsumenci nie zawsze przykładają uwagę lub po prostu nie wiedzą, jakie opony wybrać oraz co w tym wyborze - jakie kryteria - są ważne. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z agencją marketingu zintegrowanego, aby jeszcze lepiej docierać do klienta indywidualnego. Współpraca z Plej ma na celu poprawę komunikacji z konsumentami, szczególnie w momencie rozpoczęcia przez nich procesu zakupowego.

Continental to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek opon, ale działalność firmy zdecydowanie wykracza poza produkcję opon, prawda?
Obecnie co trzeci nowy samochód w Europie wyjeżdża z fabryki na oponach Continental. Firma produkuje ogumienie w każdym segmencie – premium, środka i budżetowym. W ofercie Continental znajdują się opony do każdego typu samochodu, począwszy od małych aut kompaktowych, przez SUV-y, samochody luksusowe, limuzyny, po super szybkie samochody sportowe. Ofertę uzupełnia ogumienie spełniające specyficzne wymagania producentów pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Wybierają nas klienci biznesowi i indywidualni. W ciągu ostatnich 10 lat opony Continental otrzymały najlepsze oceny w większości liczących się testów ogumienia. Produkujemy też układy hamulcowe, elektronikę samochodową, komponenty podwozi czy elastomery techniczne. Grupa Continental produkuje właściwie wszystko do samochodów osobowych, poza elementami karoserii i szybami. Stale rozwijamy ofertę innowacyjnych technologii oraz wdrażamy nowe rozwiązania, dążąc do tego, aby uczynić jazdę samochodem bezpieczną i bardziej komfortową. Ekspercka wiedza z zakresu motoryzacji w połączeniu z niemiecką technologią pozwalają Continental na stworzenie unikatowej kompleksowej oferty – od opon po zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo to jedna z głównych wartości marki, często pojawiająca się w komunikacji Continental. Czy w 2019 planowane są jakieś kampanie związane z tym tematem?
Dążymy do tego, aby najwyższa jakość, o którą dbamy w produkcji, dotyczyła także naszej komunikacji. Naszymi działaniami chcemy dać konsumentom możliwość prostego dotarcia do rzetelnych informacji i wiedzy w temacie doboru opon, ich użytkowania i bezpieczeństwa na drodze. Bezpieczeństwo to nasze główne zobowiązanie CSR, które komunikujemy jako „Wizja ZERO”. Celem Wizji ZERO jest zwrócenie uwagi na edukację kierowców, samochodowe systemy bezpieczeństwa, rozwiązania poprawiające jakość infrastruktury drogowej i zaawansowane technologicznie opony. W komunikacji tego zagadnienia skupiamy się na social mediach – kluczowy jest profil Pokolenie ZERO na Facebooku i aktywne działania wizerunkowe w tym obszarze, a także nasz hub contentowy, w którym użytkownicy dróg mogą znaleźć wiele przydatnych informacji podnoszących ich bezpieczeństwo na drodze.

Skoro mowa o bezwypadkowej jeździe, wiosna to jeden z głównych peaków komunikacyjnych w branży oponiarskiej. Jak wygląda w tym czasie kalendarz marketingowy Continental?
W branży oponiarskiej rzeczywiście czas zmiany opon z zimowych na letnie oraz potem jesienią z letnich na zimowe to bardzo intensywne komunikacyjnie okresy. Ponieważ jednak bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem przez cały rok, chcemy mieć kontakt z naszymi klientami 365 dni w roku, nie tylko podczas sezonu wymian, który zazwyczaj jest intensywny i krótki. Stąd kanały w social mediach, które otwieramy i nasza komunikacja na platformie pokoleniezero.pl. Pod koniec ubiegłego roku nawiązaliśmy współpracę z agencją Plej i od początku tego roku wspólnie pracujemy nad naszymi głównymi kampaniami tej wiosny, czyli launchem nowej opony EcoContact™ 6 i konkursem konsumenckim związanym z oponami z segmentu Ultra High Performance. Rynek samochodów w Polsce się zmienia, jest coraz więcej pojazdów nowych o zaawansowanych systemach bezpieczeństwa i większej mocy, które wymagają najwyższej jakości opon, by w pełni wykorzystywać potencjał samochodu i zapewnić maksymalne bezpieczeństwo. Dlatego opony UHP to idealne rozwiązanie dla najszybszych, najmocniejszych aut.

Kampania opon z segmentu Ultra High Performance (UHP) wsparta jest prowadzonym na szeroką skalę konkursem konsumenckim. Na czym dokładnie polegają działania marketingowe w tym projekcie?
Opony segmentu UHP, czyli Ultra High Performance, komunikujemy tej wiosny poprzez specjalnie wymyślony konkurs, gwarantujący zupełnie nowe doświadczenie marki Continental. Autorem konceptu kreatywnego komunikacji konkursu jest Plej. Konkurs opiera się o mechanizm: kup opony Continental, zarejestruj paragon na stronie kampanii, opisz, w jaką trasę wybierzesz się na swoich nowych oponach Continental i wygrywaj. Nagrodą jest 3-dniowy wyjazd na południe Francji, pełen emocji związanych z jazdami świetnymi autami po malowniczych, krętych drogach Prowansji. Przyjemność i bezpieczeństwo jazdy podczas tego doświadczenia gwarantują najbardziej zaawansowane technologicznie opony Continental. Wyjazd będzie zawierał elementy grywalizacji, a sama trasa pełna jest wyzwań, atrakcji i niespodzianek. Dla konkursu Plej stworzył landing page kampanii, wsparty działaniami w social mediach i display'u, printem, kampanią B2B i działaniami z influencerami. Kampania idealnie oddaje to wszystko, co reprezentują opony UHP Continental – emocje i dynamikę, a jednocześnie bezpieczeństwo.

To rzeczywiście atrakcyjna kampania, ale to nie jedyny promowany produkt tej wiosny. W ofercie Continental pojawiły się nowe opony EcoContact™ 6?
Launch nowej opony to nasza główna kampania wizerunkowa i premiera produktowa sezonu wiosennego. EcoContact™ 6 to domknięcie całej generacji opon 6, która już od kilku lat odnosi największe sukcesy w testach i według opinii konsumentów. EcoContact™ 6 to opona, w której zmieniliśmy wszystko, opona odpowiadająca na potrzeby dzisiejszego świata i konsumenta. Jest niezawodna, ekologiczna i ekonomiczna w użytkowaniu. Nowy produkt komunikujemy przez trzy „E”: to opony ekologiczne, ekonomiczne i efektywne. Nowe opony serii Eco mają, doskonale znane konsumentom z innych branż, etykiety AA dowodzące tego, że jest to produkt ekonomiczny. Jeżdżąc na nich, zużywamy po prostu mniej paliwa, a same opony - poprzez zastosowanie nowych technologii - wolniej się zużywają, co pozwala przejechać na nich więcej kilometrów. To wszystko przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa – w kategorii „hamowanie na mokrej nawierzchni” opona EcoContact™ 6 również otrzymała najwyższą możliwą notę. Kampania obejmuje kanały takie jak: social media, display, print oraz influence marketing.

Jakie są plany marki na kolejne miesiące?
Stale rozwijamy komunikację o nowe współprace, aktualnie łączymy potencjał dwóch marek Premium Continental i Mercedes Benz. Continental jest partnerem AMG Driving Academy i dostarcza najbardziej zaawansowane opony z segmentu UHP do najmocniejszych aut Mercedes Benz AMG. Jest to doskonałe połączenie mocy i bezpieczeństwa. Nasze technologie są także doceniane przez inne branże i przenoszone na inne produkty. Przykładem jest wieloletnia współpraca z marką adidas, dla której Continental projektuje podeszwy do butów. W tej chwili klienci mają do wyboru ponad 80 modeli butów biegowych i trekkingowych dla kobiet i mężczyzn na podeszwach zaprojektowanych przez inżynierów Continental i inspirowanych bieżnikami naszych opon takimi jak np. Continental SportContact™ 6. Na tych podeszwach pobito już niejeden rekord w najważniejszych światowych maratonach. Na doskonałe wyniki oraz rekordy liczymy także jako jeden z Głównych Partnerów największego wyścigu kolarskiego świata Tour de France. Na naszych oponach będzie się ścigało aż 6 zespołów. Produkty Continental powstają z pasji, dlatego chcemy, aby odpowiadały na potrzeby ludzi z pasją, którym pragniemy zaoferować najwyższy poziom pozytywnych emocji oraz bezpieczeństwa, nie tylko na drodze, ale również w czasie spędzania wolnego czasu i realizacji swoich zainteresowań. W komunikacji dążymy do tego, aby klienci lepiej nas poznali, a także żeby dowiedzieli się jak najwięcej o roli opon w bezpieczeństwie na drodze. Mamy nadzieję być dla nich wsparciem, dzięki któremu czują się pewniej w dokonywaniu zakupów opon. Chcemy, żeby wybierali świadomie i decydowali się na najlepsze produkty, w pełni dopasowane do ich potrzeb.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Piotr Snakowski - Dyrektor ds. Marketingu Continental Opony Polska. Jest związany z polskim odziałem Continental od 2004 roku. Odpowiada za odświeżenie strategii działu i optymalizację jego struktury. Swoją karierę w firmie rozpoczął pracując przy projekcie rozwoju sieci serwisowej dla flot Conti360°. W 2008 roku przeniósł się z Warszawy do Hanoweru, gdzie w centrali Continental objął stanowisko Specjalisty ds. Rozwoju i Projektów w Dziale Planowania. Po dwóch latach przeprowadził się z powrotem do Polski, by kierować Działem Planowania i Logistyki Continental Opony Polska. W 2013 roku powrócił do struktur centrali i do 2016 roku z Warszawy koordynował rozwój oraz poprawę efektywności łańcucha dostaw w regionie Europy Wschodniej. Obszar jego odpowiedzialności obejmował przede wszystkim Rumunię, Słowenię, Rosję i Węgry. Doświadczenie zdobywał również uczestnicząc w licznych projektach z obszaru logistyki i optymalizacji systemów operacyjnych. Po dwunastu latach pracy w obszarze logistyki zmienił kurs rozwoju kariery zawodowej i zajął się marketingiem - kierunkiem, który zgłębiał już na studiach. Jest absolwentem wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Ukończył kierunek Zarządzania i Marketingu, broniąc pracę z obszaru innowacji produktowych.

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi