NEWS

O roli targów w dobie Internetu - głos zarządców centrów wystawienniczych

O roli targów w dobie Internetu - głos zarządców centrów wystawienniczych

 

Davide OdellaDyrektor Handlowy EXPO XXI Warszawa
Targi są idealnym miejscem, aby porozmawiać osobiście z potencjalnym partnerem/ klientem. Spotkania face-to-face dają niepowtarzalną okazję do nawiązania trwałej i szczerej relacji. Pozwalają poznać oczekiwania, doprecyzować potrzeby oraz są pomostem do budowy wzajemnego zaufania. W przypadku naszych klientów, traktujemy każdego z osobna jak partnera i dbamy o to, aby być dla nich na każdym szczeblu współpracy. Na rynku eventowym zaczęło pojawiać się więcej wydarzeń ukierunkowanych na rozwój. Ze względu na to, że rynek ewoluuje, wymusza on poniekąd zarówno od organizatorów, jak i zarządzających obiektami dostosowanie się do zmieniających się potrzeb. Zarówno w przypadku wydarzeń B2B, jak i B2C odbiorcy coraz częściej oczekują merytoryki. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów wydarzenia targowe często łączone są z konferencjami.

dr inż. Ludomir TuszyńskiPrezes Zarządu Expo Silesia
Targi, wystawy, konferencje i spotkania branżowe to obecnie najlepsza forma nawiązania nowych i podtrzymania obecnych kontaktów. Szczególnie wydarzenia przemysłowe udowadniają, że targi to nadal doskonała okazja do prezentacji oferty firm, prezentacji nowości i wymiany doświadczeń. Z pewnością można zaprzeczyć stwierdzeniu, które co jakiś czas się pojawia, że nie ma już miejsca na targi, a działania firm przeniosą się do Internetu. Nie zapominajmy przede wszystkim o możliwości obserwowania maszyn i urządzeń w ruchu, czyli pracujących „na żywo”, co jest możliwe jedynie w odpowiednio przygotowanym technicznie centrum wystawienniczym, a takim właśnie jest Expo Silesia.

Ewa Woch, Wiceprezes Targów w Krakowie
Wysoka frekwencja gości, którzy biorą udział w organizowanych przez nas targach, świadczy o potrzebie bezpośrednich spotkań. To podczas rozmów najlepiej poznajemy drugą osobę. Czasami korespondujemy z nią miesiącami, a dopiero podczas rozmowy na żywo okazuje się, że dany rozmówca to niezastąpiony partner w biznesie. Bezpośrednie spotkania dają ogromną dawkę wrażeń i emocji. Takich uczuć z pewnością nie doświadczymy podczas pisania maili czy rozmów telefonicznych. Targi to miejsce, gdzie nie tylko wymieniamy kontakty, ale również dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Spotkania z całą pewnością łączą ludzi, dlatego warto na nie znaleźć czas.

Alicja PłatekDyrektor Targów Beauty Days w PTAK WARSAW EXPO
Targi branżowe cieszą się coraz większą popularnością, ponieważ ich największą wartością jest możliwość nawiązania cennych relacji biznesowych. Internet czy telefon nigdy nie zastąpią bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. W czasach postępującej digitalizacji to właśnie relacje osobiste mają bardzo duży wpływ na decyzje. Targi to jedyne miejsce, w którym w stosunkowo krótkim czasie można przeprowadzić wiele rozmów z nowymi oraz dotychczasowymi kontrahentami. Organizatorzy muszą zapewnić uczestnikom komfortowe warunki prowadzenia rozmów biznesowych oraz zaprosić odpowiedni profil odwiedzających. Jednocześnie należy pamiętać, że dzisiaj targi to nie tylko wystawa, ale event. Targi muszą być wzbogacone o atrakcyjne wydarzenia towarzyszące, wartość merytoryczną na najwyższym poziomie, spotkania z ekspertami branży oraz gwiazdami show-biznesu.

Joanna Litwin, Targi Kielce
Komunikacja bezpośrednia z klientami, partnerami handlowymi i przedstawicielami mediów, jest niezbędna jako element strategii marketingowej dla przedsiębiorstwa. Nie ma bardziej bezpośredniej formy niż targi. To idealne miejsce spotkań dla biznesu i najlepszy sposób dotarcia do wielu klientów w jednym miejscu i czasie. Koncentrują uwagę otoczenia, kooperantów czy mediów - na firmach i ich produktach. Stanowią niezwykłą okazję do realizacji celów związanych ze wszystkimi obszarami marketing-mixu. Siła targów polega na ich interaktywności. To jedyne narzędzie komunikacyjne, które pozwala na wykorzystanie wszystkich zmysłów w bezpośredniej interakcji. Targi stanowią okazję do dialogu i wymiany opinii. Klient ma tyle samo do powiedzenia o produkcie, co jego sprzedawca. Największym zagrożeniem dla imprez wystawienniczych jest przenoszenie biznesu i kontaktów tylko do online’u. Należy pamiętać, że biznes tworzą ludzie, których sympatie i zaufanie najłatwiej jest jednak zdobyć podczas bezpośredniego spotkania.

Sabrina Żymierska, Dyrektor Poznań Congress Center 
Nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiegokolwiek biznesu bez spotkań. W dzisiejszych czasach to kontakty bezpośrednie oraz wymiana myśli i doświadczeń stanowią o sukcesie firmy. Branża MICE, w skład której oprócz targów wchodzą kongresy, zjazdy oraz szeroko pojęte eventy, za jedno z fundamentalnych założeń obrała integrację oraz budowanie relacji. Targi to naturalne miejsce do promocji i sprzedaży swoich produktów czy usług, ale także zapoznania się z ofertą konkurencji oraz spotkaniem z obecnymi, czy potencjalnymi klientami. Stanowią w pewnym sensie katalizator do dalszego rozwoju naszej firmy, zmuszają do obserwacji trendów i zachodzących zmian, a co za tym idzie edukują i motywują do dalszego rozwoju. Z biegiem lat zmienia się jednak charakter poszczególnych imprez, odchodzi się od klasycznych wystaw na rzecz spotkań nieformalnych, czy wspomnianych wcześniej eventów. Coraz częściej obserwujemy, iż nabierają znaczenia imprezy B2C dla szerokiej publiczności, a od kilku lat ogromną popularnością cieszą się spotkania integracyjne czy festyny.

JK

Dodane tagi