ARTYKUŁ

Zaangażowanie i pasja procentują | Jakub Rawecki, Promonotes

O historii rodzinnej firmy, najbardziej przełomowych momentach w ćwierćwieczu Promonotes, flagowej serii spersonalizowanych notesów książkowych Mindnotes, tworzeniu idealnego produktu reklamowego oraz udziale w targach FestiwalMarketingu.pl opowiada Jakub Rawecki, wiceprezes i dyrektor zarządzający Promonotes.

„Pasja i zobowiązanie” to motto przyświecające działalności Promonotes już od 25 lat. Jak przez ten czas ta myśl przewodnia motywowała do pracy i rozwoju?

Myślę, że bez tych dwóch wartości nie poradzilibyśmy sobie w żadnym biznesie i nie bylibyśmy na rynku tak długo. Promonotes to przecież firma rodzinna, której początki sięgają lat 90. Zaczynaliśmy, jak wiele biznesów, w niewielkim garażu na poznańskim osiedlu. To właśnie pasja od początku pchała nas do przodu. Z czasem – do szukania nowych rozwiązań technologicznych, rozwoju i ekspansji na nowe rynki oraz budowania kompetentnego zespołu. Z kolei swojego rodzaju zobowiązaniem zawsze była dla nas jakość produktów i obsługi, którą staramy się na każdym kroku podnosić.

Siedziba firmy mieści się w małej miejscowości Suchy Las w Wielkopolsce. Czy łatwo było przekonać klientów do jakości produktów wytwarzanych w drukarni Promonotes?

Odpowiem może tak: to nie wielkość miejscowości ma znaczenie, ale atrakcyjność produktów, stosunek ich jakości do ceny. Firma pochodzi z Wielkopolski, która w świadomości Polaków jest kojarzona z cnotami, które są cenione w biznesie – sumienność, rzetelność i…  oszczędność. Codzienna praca zgodna z tymi wartościami to najlepszy sposób na zyskanie zaufania klientów nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Na początku istnienia dostarczaliście na polski rynek spersonalizowane karteczki. Od tego czasu firma przeszła ogromną metamorfozę, stając się jednym z największych dostawców produktów promocyjnych wykonanych z papieru. Jakie były najbardziej przełomowe momenty w ćwierćwieczu Promonotes?

Kiedy w 1994 roku powstała firma PromoNotes, zaczęliśmy od podstawowego zestawu maszyn i kilkuosobowej załogi. Dziś po 25 latach mamy bogaty park maszynowy, zatrudniamy 200 pracowników i możemy pochwalić się szeroką gamą papierowych produktów reklamowych. Rozwój firmy i jej międzynarodowy sukces są wynikiem wielu decyzji, które podjęliśmy w ciągu ostatnich 25 lat. Jednym z najważniejszych było rozpoczęcie sprzedaży naszych produktów na rynkach europejskich, a następnie otwarcie biura i „spółki-córki” w Niemczech. Niedawno wprowadziliśmy nasze notesy książkowe pod nową marką Mindnotes, która w 2018 osiągnęła już 30-procentowy udział w naszej sprzedaży. To był ważny krok w rozwoju firmy.

Obecnie w swojej ofercie macie ponad 300 produktów. Które z nich cieszą się największym zaufaniem odbiorców?

Obok wspomnianych w pełni spersonalizowanych notesów książkowych Mindnotes, które obecnie są największa grupą sprzedawanych produktów, niezmiennie naszym flagowym produktem pozostają notesy samoprzylepne w różnych wariantach: czy to w formie prostych bloczków, czy w zestawach lub ze znacznikami.

No właśnie, Waszą flagową marką jest seria Mindnotes. Na czym polega ich wyjątkowość?

Sekret tkwi w niemalże nieograniczonej możliwości personalizacji. Każdy notes zaprojektowany przez klienta, produkowany jest od podstaw. Każdy element notesu może zostać zmieniony i dostosowany do oczekiwań zamawiającego. Notesy książkowe w linii Mindnotes to przede wszystkim ogromny wybór oklein, akcesoriów, formatów czy też sposobów wykończenia. Naszą przewagą są także możliwości produkcyjne, które dzięki automatyzacji cały czas zwiększamy.

Drukujecie nie tylko standardowe produkty, ale również niepowtarzalne wzory dostarczane przez klientów. Ciekawą propozycją jest nowa forma druku – VividPrint. Czym się charakteryzuje to rozwiązanie?

Tu małe sprostowanie: drukujemy jedynie niepowtarzalne wzory dostarczane przez klientów, nie oferujemy gotowych produktów, produkujemy jedynie pod konkretne zamówienie. Jeśli zaś chodzi o VividPrint, czyli naszą autorską technologię druku, to wiąże się ona z przygotowaniem papieru samoprzylepnego pod zadruk. Pozwala wyeliminować problem odrywania farby w obszarze paska klejowego, umożliwia pełne zarządzanie kolorem. Dzięki tej technologii uzyskujemy ostrzejsze i bardziej intensywne zobrazowanie grafik ze znacznie lepszym skupieniem na szczegółach.

Od 2016 roku prezentujecie swoją ofertę na wrześniowych targach FestiwalMarketingu.pl. Czym zaskoczycie odwiedzających tym razem?

Jeśli wyjawię zbyt wiele, trudniej będzie zaskoczyć publiczność na Festiwalu. Na pewno pojawimy się w tym roku z naszymi nowościami, metalicznymi okleinami w linii Milano oraz z dumą zaprezentujemy laureata nagrody Promotional Gift Award 2019 - złoty i srebrny Mindnotes w linii oklein Verona. Z resztą, niespodzianek proponuję poczekać do otwarcia wrześniowych targów.

Z powodzeniem angażujecie się w życie sektora artykułów promocyjnych, jesteście czynnym członkiem najbardziej prestiżowych zrzeszeń w branży w Europie i na świecie. Czy dzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem z innymi procentuje?

Zaangażowanie na rzecz rozwoju branży traktujemy jako naturalne zobowiązanie. Po 25 latach jesteśmy liderem branży produkcyjnej artykułów promocyjnych z papieru i dzielenie się wiedzą, prowadzenie warsztatów czy pojawianie się na wielu wydarzeniach branżowych to nasza powinność. To jednocześnie szansa do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, możliwości dalszej współpracy i ekspansji na kolejne rynki. Jesteśmy zdania, że zaangażowanie i pasja zawsze procentują. 

Firma wdrożyła „Kodeks Odpowiedzialnego i Etycznego Biznesu”. Jakie działania CSR podejmujecie na co dzień?

Tak naprawdę obejmują one każdy aspekt naszej działalności. Od produkcji, w której wykorzystujemy materiały z recyklingu, przez obsługę klienta, w której stawiamy na transparentność i ścisłą współpracę przy realizacji projektu, na działalności charytatywnej kończąc. Jako członek Club of Notes jesteśmy zaangażowani w pomoc na rzecz jednego z najważniejszych ośrodków opiekuńczych w Tajlandii – Bann Than Namchai.  

W podnoszeniu konkurencyjności firmy nie można zapominać o znaczeniu pracowników. Jaką rolę odgrywa zespół Promonotes?

To ciekawa mieszkanka doświadczenia i młodości. W naszym zespole, szczególnie w dziale jakości produktu, pracują osoby z ogromnym doświadczeniem. Dzięki współpracy z poznańskimi uczelniami staramy się przyciągać do siebie młodych ludzi, dając im możliwość rozwoju. Korzystają na tym naprawdę wszyscy i zaufanie klientów, ich zadowolenie tylko to potwierdzają.

Wielu dostawców artykułów promocyjnych marzy o tym, by stworzyć idealny produkt reklamowy. Czy Promonotes ma na to receptę?

Idealne produkty reklamowe powstają u nas. J Naszą receptą na sukces jest ścisła współpraca z klientami już na bardzo wczesnym etapie. Projektując indywidualny notes zaczynamy rozmowę od zebrania informacji na temat przeznaczenia tego produktu, rozmawiamy na temat faktury okładki, jej uszlachetniania czy doboru dodatkowych akcesoriów, które podnoszą jakość produktu. Szeroka paleta oklein i dodatków, typu gumki zamykające, uchwyty na długopis, tasiemki itp., wybór spośród dziesiątek rodzajów papierów, możliwości zdobienia krawędzi notesów powodują, że w Promonotes jesteśmy w stanie wyprodukować najwyższy jakościowo produkt właściwie na każdą okazję.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Dodane tagi