ARTYKUŁ

Wydrukuj i zdobądź przewagę nad konkurencją! | OKI Europe (Polska)

Reaguj natychmiast i zwiększaj koszyk zakupów, czyli o real-time marketingu i natychmiastowych wydrukach na żądanie w branży detalicznej.

Piotr Parys, Trade Marketing Manager w OKI Europe (Polska)


Stałym trendem wśród firm jest ciągła praca nad tym, aby być o krok przed konkurencją, dlatego szukają one rozwiązań i produktów, które pozwolą im osiągnąć taką przewagę konkurencyjną. Coraz większą popularność zyskuje również real-time marketing, który z dużym sukcesem wyszedł już poza ramy Internetu. Możliwość reagowania w czasie rzeczywistym na to, co dzieje się tu i teraz, pozwala w wielu przypadkach osiągnąć oczekiwaną przez firmę przewagę konkurencyjną. W kilka minut bowiem możemy zaproponować klientom ciekawą promocję, która przełoży się na zwiększenie koszyka zakupów i jednocześnie będzie budować w świadomości klientów pozytywny wizerunek naszej marki. Ważne jest jednak to, żeby szybko zareagować na bieżące wydarzenia i w adekwatny sposób, z punktu widzenia naszej marki, do nich nawiązać. To klucz do sukcesu. Klienci doceniają kreatywne pomysły. Marka może być zapamiętana i przy okazji ponosi znikome koszty na promocję, bo klienci sami będą opowiadać o tym swoim znajomym. Przykład?

Smocza szarlotka, czyli smoki i ciastka
Załóżmy więc, że jesteśmy właścicielem cukierni, w której oferujemy pyszną szarlotkę i właśnie obejrzeliśmy bijący rekordy popularności serial, po którym każdy już wie ,,gdzie smoki piją kawę”. Rano przygotowujemy więc specjalnie z tej okazji ofertę dla naszych klientów - ,,Wiadomo, gdzie smoki latają na kawę – ale na ciasto wpadają do nas! Dziś w ofercie jabłecznik w smoczym rozmiarze”. To tylko jeden przykład jak firma może budować ofertę dnia wykorzystując chwilowy trend, który nawiązuje do ,,dzisiejszego newsa”. Takich sytuacji może być wiele – lokalna drużyna szczypiornistów bardzo popularna w swoim mieście wygrała mecz 3 punktami, to dobry moment do świętowania sukcesu i zaproponowania promocji trójpaków. Jak wiadomo dobra reklama jest dźwignią handlu. Jednak, nie jest łatwo każdemu klientowi opowiadać, że właśnie dziś jest ta świetna promocja, że mamy dostępną smaczną szarlotkę lub że kupując dwa dżemy trzeci jest gratis. Zdecydowanie łatwiej jest, jeśli taka informacja jest wywieszona nad półkami, na witrynie sklepu, wszędzie tam, gdzie klient kieruje swój wzrok. W dzisiejszych czasach druk plakatów, ulotek, a nawet banerów jesteśmy w stanie bez problemu zrobić we własnym zakresie, u siebie na miejscu, w dowolnym momencie, wystarczy, że posiadamy kolorową drukarkę lub MFP, które drukują w wysokiej jakości.

Z badań wynika, że większość decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym – warto więc to wykorzystać. Efektywne, kolorowe i atrakcyjne materiały drukowane odgrywają istotną rolę w komunikacji w branży detalicznej. Rozwiązania dla branży detalicznej firmy OKI pozwalają sprzedawcom być na bieżąco i w atrakcyjny sposób przedstawić najnowsze trendy w aktualnej ofercie, w celu przyciągnięcia uwagi klientów i wpłynięcia na sprzedaż. Niezależnie od tego, czy priorytetem jest koncentracja na określonej marce lub produkcie, czy komunikacja najnowszej promocji, rozwiązania detaliczne OKI pozwalają wzbogacić doświadczenia klientów dzięki atrakcyjnym i skutecznym oznakowaniom, które mają wpływ na decyzje zakupowe i zwiększają wartość koszyka. Drukarki OKI drukują w rozdzielczości 1200 × 1200 dpi na wielu różnych nośnikach o zróżnicowanej gramaturze i rozmiarach. Dzięki temu możemy samodzielnie drukować etykiety cenowe, ulotki, plakaty czy też banery wiszące i podłogowe o długości do 1320 mm. Nasze urządzenia z serii C800 i MC800 drukują na wstępnie ciętych nośnikach na potrzeby zawieszek na drzwi, kołnierzy butelek i wielu innych zastosowań, na nośnikach odpornych na wodę i promienie UV, zapewniając profesjonalne wykończenie i niesamowicie żywe kolory.

Print vs. Digital Signage
Wiele firm boryka się z pytaniami, jaka inwestycja jest najlepsza, jeśli chodzi o wybrane rozwiązanie do prezentowania swojej oferty, z których jednym - być może najważniejszym - jest pytanie, czy powinny one inwestować w oznakowanie cyfrowe czy drukowane. Tradycyjne drukowane rozwiązania wystawowe istnieją już od dawna, a w ostatnich latach przybyło też wiele rozwiązań cyfrowych. Koszty związane z digital signage są jednak dużo wyższe niż w przypadku drukowanych oznakowań. Zakup takich cyfrowych nośników – w porównaniu z kosztem zakupu drukarki – nie dla każdego jest osiągalny. Zakup i budowa tablicy LED, w zależności od rozmiaru, może oscylować nawet w kosztach między 50 a 100 tysięcy złotych. Do tego trzeba doliczyć jej utrzymanie, pobór mocy, etc. W przypadku print signage wiele osób zwraca uwagę, że trzeba tu brać koszty takie jak faktyczny koszt druku, dostawa i dystrybucja, wyświetlanie, błędy drukarskie i konieczność ponownego drukowania. Jednak tak naprawdę nie musi tak być.

Każda firma powinna znaleźć złoty środek, który pozwoli jej w optymalny, to znaczy efektywny i zarazem ekonomiczny sposób, przygotowywać materiały marketingowe. Koszty związane z inwestycją w digital signage w obecnej chwili są dużo większe niż sięgnięcie chociażby po nasze drukarki. Produkcja i aktualizacja materiałów marketingowych drukowanych jest bardziej kosztowna, gdy są one drukowane poza firmą. Dlatego warto przejść na drukowanie ich w biurze. W takim modelu projekty można przetestować i zmienić na krótkiej serii próbnej. Co więcej, nowoczesne rozwiązania drukujące OKI zapewniają szybki dostęp do materiałów w całej firmie z możliwością druku na żądanie. Jest to ważne dla organizacji z wieloma działami, drukowanie na żądanie obniża koszty dystrybucji poprzez wyeliminowanie konieczności transportowania materiałów pomiędzy biurami. Przechowywanie i indeksowanie plików na centralnym serwerze lub w chmurze sprawia, że oddziały i personel mają dostęp do aktualnych materiałów z każdej lokalizacji i mogą je drukować na żądanie. Najnowsze drukarki firmy OKI umożliwiają niedrogie drukowanie wysokiej jakości materiałów marketingowych w biurze, dając możliwość drukowania krótkich serii, nagłych zleceń i drukowanie na żądanie. Oznacza to oszczędność czasu zespołów kreatywnych. Odchodzą również koszty logistyki, bo plakaty są drukowane na miejscu i dokładnie tyle sztuk ile potrzeba. W największym skrócie – jeśli mamy pod ręką kolorową drukarkę, możemy dużo szybciej zareagować na otaczającą nas rzeczywistość. Szybko, samodzielnie przygotować materiały marketingowe. Jest to olbrzymia korzyść dla firm, które często aktualizują informacje zawarte w drukowanych materiałach. Największym zyskiem jest błyskawiczny proces produkcji broszur, ulotek, plakatów, katalogów i wielu innych materiałów, a także to, że można tworzyć kampanie oraz ich składniki szybko i efektywnie.

Dobrym przykładem jest tu niemiecka firma Möbel Rieger zajmującą się sprzedażą produktów do wyposażenia i wystroju wnętrz. Firma potrzebowała etykiet cenowych, plakatów promocyjnych, banerów sufitowych, ulotek, stojaków wystawowych do wszystkich swoich sklepów usytuowanych w różnych lokalizacjach. Wszystkie wydruki powinny być spójne z brandingiem firmy. Powołano 30-osobowy zespół ds. merchandisingu wizualnego, obejmujący sześć oddziałów, który skupił się na zapewnieniu wysokojakościowych materiałów drukowanych, w oparciu o urządzenia OKI. Większość materiałów promocyjnych firmy jest wytwarzana wewnątrz firmy na sześciu drukarkach biurowych OKI, które dzięki swoim możliwością wysokojakościowego druku na szerokiej gamie mediów pozwalają firmie przygotować materiały promocyjne we własnym zakresie, na żądanie w ilości aktualnie potrzebnej. Udało się usprawnić system druku oraz wygenerować oszczędności. Drukarki tonerowe LED OKI były odkryciem dla działu merchandisingowego, w którym wcześniej pracowano wyłącznie na drukarkach atramentowych. Liczba nośników drukarskich używana przez dział merchandisingu wizualnego została również znacząco obniżona.

Współczesne urządzenia drukujące potrafią zapewnić, więc tą oczekiwaną i poszukiwaną przez każdą firmę, przewagę konkurencyjną. A w połączeniu ze sprawnym wykorzystywaniem aktualnych trendów w marketingu, takich jak chociażby właśnie RTM, firma może efektywnie budować swój wizerunek jako marki przyjaznej klientowi, reagującej na aktualne trendy i ,,hot newsy”. Barwne oznakowania, niestandardowe promocje, atrakcyjne materiały, nieszablonowa broszura w ciekawy sposób pokazująca produkty, baner, który wydrukowaliśmy od ręki reagując na zwiększone zainteresowanie klientów ,,smoczą szarlotką” – wielu naszych klientów przekonało się, że aby drukować takie materiały wcale nie trzeba zamawiać dużego nakładu na zewnątrz, wystarczy mieć w swojej firmie kolorową drukarkę lub urządzenie wielofunkcyjne, które potrafi drukować w wysokiej jakości.

Piotr Parys, Trade Marketing Manager w OKI Europe (Polska)

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi