ARTYKUŁ

HOLO? Słucham

Czy wiesz jak liczne jest grono klientów, którzy narzekają, że agencje ich nie słuchają i tworzą propozycje nieprzystające do ich oczekiwań i potrzeb? Jak duży stres wywołuje taka sytuacja po obu stronach? „A przecież im mówiłem, tłumaczyłem, dostali jasny brief… i co? I nic! Co teraz powiemy szefowi?” – takie głosy często słychać na korytarzach w biurach korporacji.

A może być inaczej!
W agencji HOLO tworzymy przyszłość z naszymi klientami – stąd po pierwsze słuchamy. „Holo? Słucham – Słyszymy Cię” (WE CAN HEAR YOU) – to nie tylko nasze motto – to też jedno z najczęściej wypowiadanych przez nas słów do nowych klientów, którzy wprost nie mogą uwierzyć, że każde ich słowo jest dla nas ważne. I od tego zaczyna się nasza filozofia Lovemarks, którą z sukcesem przekładamy już od 10 lat na projekty naszych klientów.

„Cały sens słuchania zawiera się w tym, że po wysłuchaniu mogę ofiarować coś w zamian, ponieważ zrozumiałem, o co chodzi tej drugiej osobie”
- Viggo Mortensen.

HOLO? WE CAN HEAR YOU - słuchamy, rozumiemy, działamy
Umiejętność słuchania i właściwego odpowiadania na potrzeby drugiej strony jest naszym zdaniem jednym z kluczowych elementów procesu porozumiewania się. Potwierdzeniem tego są wyniki badań ukazujące, że 40% całej komunikacji stanowi właśnie słuchanie.1 Istotną kwestią jest również umiejętność emocjonalnego zaangażowania konsumenta. Guru marketingu Ken Roberts, twórca filozofii Lovemarks, twierdzi, że: „Uczymy się od wszystkich, którzy mówią nam, co myślą, a co najważniejsze, co czują. To nie jest reklamowy bełkot - dzięki zbudowaniu z nimi unikalnej relacji, możemy sprzedawać więcej po wyższych cenach, większej liczbie osób”.

Szkolenie Master Craft Academy.

Stąd też, filozofię Lovemarks przekładamy z teorii na praktykę w proponowanych strategiach dla marek i firm. Konsumenci oczekują bowiem, aby marki zaspokajały ich potrzeby emocjonalne, a produkty i wydarzenia stanowiły dla nich nowe doświadczenia.

W HOLO stawiamy na budowanie długofalowych relacji z konsumentami i klientami opartych na emocjach. Obecnie 9 mln polskich konsumentów to generacja Y, tzw. Millenialsów, dla których same korzyści funkcjonalne to za mało. Oczekują oni indywidualnego podejścia i doświadczania świata marki. Ken Roberts konkluduje: „Jestem przekonany, że duch nowego tysiąclecia przenosi nas z rzeczywistości konsumpcji napędzanej przez transakcje i informacje w świat emocjonalnych związków tworzonych przez relacje. Szala wagi, która przechyliła się od producentów w stronę sprzedawców detalicznych w latach 90.
- teraz skłania się w kierunku bezpośrednio klientów docelowych. Po prostu do ludzi".

HOLO? Jaka jest nasza filozofia?
W naszej filozofii tworzenia pomysłów i strategii wychodzimy od założeń Lovemarks, gdyż produkty lub usługi, które budzą mnóstwo szacunku i dużo miłości są czymś więcej niż marka. Ich znaczenie jest większe, gdyż zamiast zadowolonych użytkowników mają fanów i wyznawców. Idealnym przykładem jest tu marka Apple. - Czy ktoś z Was kiedyś próbował poradzić się znajomych w kwestii kupna nowego komputera? Zaraz pojawia się liczne grono wyznawców Apple, które ma tysiąc argumentów, czemu masz kupić Maca. Spróbuj im powiedzieć: „Nie”. Dlatego też staramy się, aby naszym klientom konsumenci zawsze mówili „Tak”. Tym bardziej, że w dobie nieustającego rozwoju usług i produktów, potrzeby odbiorców zmieniają się w mgnieniu oka. Event marketing musi za tym nadążyć lub nawet być o krok przed. Stąd też nasze koncepty strategiczne tworzymy z myślą, aby spotkanie z marką stało się osobistym przeżyciem (Emotion Design). To tego typu rozwiązania przyczyniły się do sukcesu m.in. samochodu Tesla, Apple czy też Playstation. Ważna jest dla nas również wymiana idei i doświadczeń (Share Wisdom), bo dzięki niej możemy na bieżąco wdrażać nowe rozwiązania. Realizując wszystkie nasze projekty, dbamy o kompleksową obsługę klienta (Holistic Approach) – zajmujemy się produkcją materiałów reklamowych, od prototypu po realizację i montaż. Jednocześnie, każdy nasz projekt jest efektem działań w trybie Full Support, gdyż dobrze zorganizowany team oraz współpraca nastawiona na sukces jest jednym z naszych głównych priorytetów.

Agencja HOLO działa na rynku od ponad 10 lat. Obecnie obszary aktywności HOLO obejmują produkcje wydarzeń, materiałów POS, projektowanie graficzne oraz digital. Agencja posiada również własne studio 3D. HOLO specjalizuje się w produkcji niekonwencjonalnych POSM na rynek Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Agencję tworzy dziś ponad 30 osób. Ostatnie dwa lata działania firmy były poświęcone na uporządkowanie zasobów i doświadczeń, ustrukturyzowanie, zbudowanie silnego #teamHOLO oraz rebranding.

HOLO? Słucham. Czego potrzebuje branża alkoholowa? To proste – programu edukacyjnego Master Craft Academy.
Jak w praktyce wyglądają nasze działania? Dobrym przykładem jest program edukacyjny Master Craft Academy. Klient postawił przed nami wyzwanie dotarcia do środowiska barmańskiego z ofertą, która wykraczałaby poza ramy standardowego szkolenia produktowego oraz w angażujący sposób przekazywałaby wiedzę o produktach z portfolio alkoholowego Brown-Forman Polska. Mieliśmy też jednocześnie zachęcić do kreatywnej miksologii na bazie tych produktów.

Naszym zadaniem było stworzenie koncepcji kreatywnej i treści merytorycznej, opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji promocji projektu, wyprodukowanie POSM oraz scenografii adaptowalnej do różnych przestrzeni, a także rekrutację i całościową realizację.

POSM dla marki Jack Daniel’s.

Na pierwszym etapie stworzyliśmy koncept kreatywny. Odwołaliśmy się do tradycji – etosu rzemiosła barmańskiego „craftu”, które po ponad 100 latach przeżywa swój renesans. Tak powstała nazwa programu – Master Craft Academy oraz hasło „Osiągnij szczyt barmańskiego rzemiosła”. Do programu zaangażowani zostali mistrzowie barmaństwa – trenerzy wzięli udział w wyjeździe do USA, gdzie odwiedzili dwie destylarnie głównych produktów klienta. Dzięki temu, poza wiedzą barmańską i produktową, wnieśli do programu opowieści „z pierwszej ręki” i osobiste doświadczenia.

Następnie opracowaliśmy program warsztatów o szerokim zakresie tematycznym, który odpowiadał na oczekiwania i potrzeby branży barmańskiej. Warsztaty zostały podzielone na część teoretyczną i praktyczną. Trenerzy skupili się na szkoleniu z autoprezentacji i budowaniu pewności siebie, tajnikach kreatywnej miksologii oraz przekazaniu managerskiego know-how dla realizacji celów biznesowych.

Wyzwaniem było stworzenie scenografii, dopracowanie każdego detalu na etapie produkcji tak, aby całość Master Craft Academy cechowała się mobilnością oraz adaptowalnością do różnych warunków, a także łatwością powielenia rozwiązań. Każdy lokal, w którym odbyło się szkolenie został skrupulatnie dobrany pod kątem zaplecza oraz „craftowego” charakteru.

Zaprojektowaliśmy i wyprodukowaliśmy spójną z „craftowym” wymiarem projektu identyfikację wizualną – branding szkoleń – począwszy od gadżetów dla uczestników (skórzane notesy, piny), wyposażenie, po elementy scenografii (m.in. minigolf Jacka Daniel'sa). Równocześnie zaproponowaliśmy strategię komunikacji i promocji. Uruchomiliśmy platformę internetową mastercraftacademy.pl (36 000 odsłon), założyliśmy fanpage na Facebooku @MasterCraftAcademy oraz zamkniętą grupę dla absolwentów „Master Craft Mates”.

Pierwsza edycja programu odbyła się w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Poznaniu, Krakowie, Lublinie, Wrocławiu i Katowicach. Podczas 20 dni szkoleniowych (w każdej lokalizacji 2 dni) wzięło w niej udział prawie 1000 barmanów i managerów barów. Odpowiedź branży była bardzo pozytywna. Zgodnie z raportem IPSOS na zlecenie Brown-Forman (12.2018) aż 97% osób zadeklarowało chęć ponownego udziału, 94% barmanów i managerów podzieliło się zdobytą wiedzą z kolegami z branży, aż 97% wyniosło znajomość marek z portfolio.

W HOLO słuchamy siebie nawzajem
Wartości HOLO obecne są w życiu agencji na co dzień. W naszym #teamHOLO znajdziecie wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych managerów. Wspieramy także rozwój idei samozarządzania, czyli jak największej samodzielności pracowników. Mniej kontroli, sprawny monitoring i komunikacja przekładają się na szybką decyzyjność, większą efektywność pracy, bez biurokracji i obszernego raportowania wewnętrznego. Szefowie ufają pracownikom i ich kompetencjom. To sprawia, że czujemy się odpowiedzialni za agencję, klientów oraz powierzone projekty.

Nasze biuro mieści się w kameralnym segmencie z ogrodem na Wilanowie. Jako #teamHOLO często wychodzimy razem na miasto w poszukiwaniu inspiracji, m.in. do instytucji kultury oraz różnych ciekawych i nowoczesnych przestrzeni.
HOLO realizuje projekty dla marek z trudnej branży alkoholowej, gdzie konwencjonalne sposoby reklamy ograniczone są ustawowo, branży FCMG, a także dla firm z sektora finansowego i consultingowego. Wszystkie realizacje czerpią z doświadczenia – eventowego know-how agencji, a dzięki pełnemu zapleczu w postaci studia projektowego i produkcyjnego, wizje klientów realizuje kompleksowo i na najwyższym poziomie. HOLO wychodząc od swojego hasła WE CAN HEAR YOU zaprasza marki do wzajemnego poznania się – rozmowy przy kawie – to zwykły początek niezwykłych kreacji, realizacji i przeżyć dla tysięcy konsumentów.

HOLO, www.holo.com.pl

1. Magdalena Marian, Komunikacja Interpersonalna Materiały Dydaktyczne, Wrocław 2009, s. 3.

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.

Dodane tagi