ARTYKUŁ

Green marketing trend - okiem EMANO

Green marketing trend - okiem EMANO

Temat eco trendów przewijał się na łamach tego magazynu dość często, więc tylko kwestią czasu było, kiedy zostanie mu poświęcony cały numer. I oto jest - temat gorący i na czasie, o którym jest tak dużo wzmianek, że nawet osoba zupełnie z tym niezwiązana wcześniej czy później się na niego natknie.

„Skok na główkę”

Wiele firm podchwyciło ten eko trend widząc w tym swoją szansę na podniesienie wartości swoich produktów w oczach klientów. Niestety obecny klient jest wymagający i żąda szczegółów: „Czy te jabłka są organiczne?”, „Czy w tych jajkach jest GMO?”, „Czy aby na pewno w tej wędlinie nie ma konserwantów?”. Podobnie sprawa ma się w świecie trade marketingu i produkcji materiałów ekspozycyjnych.

Z miesiąca na miesiąc pojawia się coraz więcej zapytań dotyczących POS-ów wykonanych z uwzględnieniem technologii chroniących środowisko, począwszy od biodegradowalności materiałów, poprzez celulozowe folie zamiast plastikowych, kończąc na dystrybucji przy użyciu kartonowych palet.

Takie wymogi ze strony klientów jak najbardziej są godne pochwały o ile producenci i dostawcy tego typu produktów są konsekwentni w swoich działaniach i w wywiązywaniu się z oczekiwań. Nijako ma się do ekologii produkcja kartonowych gadżetów np. papierowych długopisów z logotypem firmowym kiedy są pakowane w folię, która nie jest biodegradowalna.

Wybory, wybory…

W ekspozytorach eko króluje karton, który jest doceniany nie tylko z powodu swojej uniwersalności, ale także ze względu na łatwość utylizacji. Oczywiście, aby spełniał wymogi ekologicznej klienteli rezygnuje się ze wszelkich laminatów i pozostawia w okazałej kartonowej surowiźnie. Niejednokrotnie okazuje się, że te najbardziej wyróżniające się stojaki są wykonane właśnie z szarego kartonu, a nie, jak wydawałoby się z innego materiału.
Niemal jak w stosie tęczowych parasoli najbardziej wyróżni się ten czarny, tak podobnie sprawa ma się w stojakach: ten najbardziej unikatowy najczęściej bywa tym najprostszym. Nie można zupełnie pominąć formy, bo łącząc obie te cechy można uzyskać kompozycję wyjątkową pod względem wizualnym jak i ekologicznym.
Jednak ekspozytory to nie tylko karton. Idąc tropem eko display’ów następne w kolejce są stojaki ze sklejki. Producenci POS coraz chętniej współpracują z dostawcami sklejek, którzy mogą pochwalić się certyfikatami, dzięki czemu można mieć pewność, że wykorzystane w przetwórstwie drewno pochodzi ze zrównoważonych wycinek lub z własnych plantacji. Dodatkowym plusem sklejki jest również możliwość kreowania ciekawych kształtów. Stojaki stworzone z jej użyciem nie tylko są naturalnie wyglądające, wytrzymałe, ale mają znacznie dłuży okres użytkowania niż np. stojaki kartonowe.

fot. realizacje EMANO.

„Połączenie na metal”

Materiałem często znajdującym zastosowanie w stojakach permanentnych jest metal, który jednak sam w sobie nie zawsze jest doceniany przez odbiorców. Dlatego często stanowi metalową bazę która łączy się z drewnem lub sklejką, prezentuje się efektownie i elegancko oraz łatwiej jest ją dopasować do zaprezentowanych produktów. Ponadto daje to niemal nieskończone możliwości jeśli chodzi o stronę konstrukcyjną jak i wizualną. Niezaprzeczalnym atutem może być połączenie trwałości stojaka z możliwością jego recyklingu (metal) i biodegradowalności (drewno/ sklejka).

Czy warto?

Na końcu można zastanowić się nad tym, co tak naprawdę osiąga się dzięki wybieraniu sprzyjających naturze rozwiązań. Patrząc na to z perspektywy firm, to dobry sposób na upieczenie dwóch pieczeni na jednym ogniu, czyli ocieplenie swojego wizerunku jak również możliwe zwiększenie zysków poprzez zainteresowanie oferowanymi usługami czy produktami. Mimo wszystko taka strategia działa dobrze tylko wtedy kiedy w pełni wpisuje się w przesłanki ekologiczne. Wybieranie rozwiązań kompromisowych może mieć wręcz odwrotnych efekt do zamierzonego.

www.emano.com.pl

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ

Dodane tagi