ARTYKUŁ

Kryzys to czas na działanie! Case study Agencji City oraz Cosmedica

  • Rynek usług marketingowych jest kreowany przez potrzeby klienta i odpowiadające im działania dostawców. Popyt kreuje podaż. Jednak co zrobić, jeśli popyt spada niespodziewanie do zera? 
  • Właśnie ten czas recesji jest szansą dla klientów na uzyskanie przewagi konkurencyjnej, bo większość firm wstrzymała wszelkie działania marketingowe, więc łatwiej jest skutecznie przekazać komunikację, będąc jednym z nielicznych aktywnych podmiotów - mowi Kamila Król, General Manager w Agencja City.  
  • Tradycyjne gadżety z logo to skuteczne sprawdzone narzędzie komunikacji, realnie wpływające na wizerunek marki, ponieważ mogą być długoterminowym nośnikiem utrwalającym rozpoznawalność danej marki w świadomości partnera biznesowego - mówi Piotr Maciejewski, Marketing Manager w Cosmedica.

Potrzeby klientów zmieniały się do niedawna w bardzo szybkim tempie, a agencje musiały stale modyfikować swoje zasoby i kompetencje, aby dostarczyć kompleksowe rozwiązania szyte na miarę. Jednak w marcu okazało się, że klienci przestali mieć potrzeby. - Dlatego wracając do podstaw marketingu postanowiliśmy zacząć od budowania świadomości konieczności, czyli poinformowania naszych klientów czego być może potrzebują. Ponieważ wszystkie podmioty przyjęły pesymistyczne nastawienie do realizacji planów, a sytuację na rynku można określić jako powszechną depresję biznesową, postanowiliśmy odwrócić proces zamówień i samemu wyjść z inicjatywą do naszych klientów. Zaczęliśmy inicjować pomysły na kampanie i działania marketingowe, kierując się trendem haseł csr’owych takich jak „#zostańwdomu” i „jesteśmy w tym razem” - mówi Kamila Król, General Manager w Agencja City.  

Jak podkreśla przedstawicielka Agencji, według nich to właśnie ten czas recesji jest szansą dla klientów na uzyskanie przewagi konkurencyjnej, bo większość firm wstrzymała wszelkie działania marketingowe, więc łatwiej jest skutecznie przekazać komunikację, będąc jednym z nielicznych aktywnych podmiotów. Więc w tym momencie wyróżnienie się na rynku jest znacznie prostsze niż jeszcze pół roku temu, kiedy komunikacja musiała przebić się przez stosy podobnych ofert.

- Poszukując nowych zleceń postanowiliśmy przyjąć nowoczesny model działania i dostarczyć klientom gotowy produkt: kreatywne pomysły razem z rozwiązaniami na ich kompleksową realizację. Jako mała agencja mieliśmy możliwość wdrożenia natychmiastowej zmiany organizacyjnej. Korzystając z nadmiaru wolnego czasu rozejrzeliśmy się w poszukiwaniu nowych możliwości. Postanowiliśmy poszerzyć ofertę i dostosować się do zmiany poprzez dywersyfikację usług. Nawiązaliśmy współpracę z nowymi dostawcami gadżetów marketingowych i wykorzystując ich zasoby stworzyliśmy wizualizacje i oferty setów gadżetów, w oparciu o nasze pomysły. Dedykowane oferty przesłaliśmy do klientów. Większość z nich nie była zainteresowana. Jedną z niewielu firm aktywnie działających i kontynuujących rozpoczęte projekty pomimo aktualnej sytuacji jest sieć sprzedaży Cosmedica - dodaje Kamila Król.

Firma Cosmedica, rozpoczynająca proces wdrażania usług dla swoich klientów drogeryjnych, była w trakcie organizacji akcji BTL w sklepach samoobsługowych w całej Polsce. Projekt polega na przeprowadzaniu testów dermatologicznych poprzez specjalistyczne badanie skóry twarzy urządzeniem Analizer Nati V3 bezpośrednio w punkcie sprzedaży. Akcja pod nazwą Cosmedica Dermo Expert realizowana będzie od końca czerwca we współpracy z producentami dermokosmetyków.

- Zaproponowaliśmy wsparcie w zakresie wzmocnienia promocji akcji poprzez nawiązanie współpracy z lokalnymi ekspertami, czyli dermatologami i kosmetologami, którzy mogliby kierować swoje klientki na konsultację Dermo Expert w Cosmedica. Przedstawiciele regionalni odpowiedzialni za pozyskanie partnerów do akcji, potrzebowali narzędzi, które ułatwiłyby im nawiązanie relacji. Przygotowaliśmy dla Cosmedica zestawy gadżetów reklamowych z nazwą akcji i logo: „Wspólnie dbamy o zdrowie kobiet. Cosmedica Dermo Ekspert: bezpłatne badanie cery” - wyjaśnia Kamila Król.

 - Projekt Dermo Expert jest dla nas niezwykle istotny, ponieważ jest to innowacyjne rozwiązanie w skali kraju. Wprowadzamy możliwość bezpłatnego badania skóry w punkcie sprzedaży, którego wyniki będą podstawą do odpowiedniej porady dermatologicznej i dobrania skutecznej terapii leczniczej. Projekt obejmuje szeroką kampanię informacyjną w mediach tradycyjnych i internetowych, w tym influencer marketing. Chętnie skorzystaliśmy również z propozycji przedstawionej przez agencję, czyli wsparcia kampanii poprzez pozyskanie lokalnych partnerów z bezpośredniego otoczenia punktu sprzedaży.  Tradycyjne gadżety z logo to skuteczne sprawdzone narzędzie komunikacji, realnie wpływające na wizerunek marki, ponieważ mogą być długoterminowym nośnikiem utrwalającym rozpoznawalność danej marki w świadomości partnera biznesowego. Niestety, aktualna sytuacja związana z pandemią uniemożliwiła nam w niektórych lokalizacjach bezpośrednie spotkania z potencjalnymi partnerami, jednak w takich wypadkach omawialiśmy zasady współpracy mailowo i telefonicznie, a upominki przesyłaliśmy pocztą. Znaczna większość lokalnych ekspertów zgodziła się na współpracę – mówi Piotr Maciejewski, Marketing Manager w Cosmedica.

Agencja City to nieduża agencja full service, pomagającą klientom w rozwiązywaniu problemów. Oferuje kompleksowe rozwiązania, które mogą być skutecznie wdrożone przez jedną agencję.

www.agencjacity.pl

KL

Dodane tagi