ARTYKUŁ

Jak zwiększyć swoją sprzedaż i zysk? | Angelika Gradzińska, LeadStar

Jak zwiększyć swoją sprzedaż i zysk? | Angelika Gradzińska, LeadStar

  •             O tym, jak nawiązać współpracę z Programem Partnerskim, opowiada Angelika Gradzińska – odpowiedzialna za kontakt i współpracę z reklamodawcami w AJA Media Sp. z o.o. (właściciel LeadStar.pl)
  •             „W LeadStar odpowiadamy za wypromowanie produktów/usług reklamodawcy i zwiększenie ich sprzedaży. Z nowymi reklamodawcami udaje nam się nawiązać współpracę nawet w ciągu 2 dni! Wszystko zależy od tego, jak szybko przejdziemy przez wszystkie kroki, o których wspominam w tym wywiadzie.”
  •             leadstar.pl jest Programem Partnerskim skupiającym wydawców, którzy chętnie udostępniają swoje powierzchnie reklamowe, oraz reklamodawców, którzy chcą zwiększyć swoją sprzedaż dzięki reklamie na tych powierzchniach.

Załóżmy, że jestem jednym z reklamodawców. Mam sklep internetowy i chciałbym zwiększyć ilość zamówień. Czy Wy Jako LeadStar możecie mi pomóc?

Jak najbardziej. W LeadStar odpowiadamy za wypromowanie Pańskiego sklepu internetowego poprzez różne kanały – od standardowych działań bannerowych czy organizowania mailingów reklamowych u naszych wydawców po artykuły sponsorowane na blogach, kampanie FacebookAds czy GoogleAds. Pan jako reklamodawca decyduje, jakimi kanałami chce dotrzeć do potencjalnych klientów swojego sklepu. Oczywiście możemy coś podpowiedzieć – mamy już kilkuletnie doświadczenie w tym temacie. Jednak niczego nie narzucamy. To reklamodawca decyduje.

Dobrze, czyli mamy taką sytuację: zwracam się do Was z prośbą o wypromowanie mojego sklepu internetowego. Co dalej?

Na początku (1) zapoznajemy się ze stroną sklepu internetowego – jakie produkty czy usługi oferuje. Super byłoby, gdyby określił Pan wówczas, jakie produkty najlepiej się sprzedają. Wspólnie (2) określimy wtedy grupę docelową, do jakiej chce Pan dotrzeć z kampanią.

Kolejny krok to (3) wybór kanałów reklamowych, w jakich chce Pan, abyśmy promowali sklep internetowy. Jak wspomniałam wcześniej – z uwagi na to, że aktualnie w naszym programie partnerskim LeadStar skupiamy już ponad 25 000 wydawców, to tych kanałów jest naprawdę wiele. Podpowiadamy oczywiście, co polecamy, ale to reklamodawca podejmuje ostateczną decyzję.

Podoba mi się, że dzielicie się własnym doświadczeniem i podpowiadacie, co będzie najlepsze. Jako właściciel obecnie raczej małego sklepu internetowego, nie wiem od czego w ogóle miałbym zacząć.

Staramy się pomóc najlepiej jak potrafimy. W końcu współpraca powinna się opłacać obu stronom. Zdajemy sobie również sprawę, że reklamodawca może nie posiadać wiedzy z zakresu marketingu internetowego czy doświadczenia w tym zakresie. Często zgłaszają się do nas firmy, które same nie wiedzą, jak się do tego zabrać, bo zwyczajnie nie mają czasu na zajmowanie się marketingiem internetowym, a jednocześnie chciałyby sprzedawać więcej. I dlatego zwracają się do nas. Abyśmy to my za nie, mówiąc kolokwialnie, „odwalili tę robotę”. A my z miłą chęcią ją „odwalimy”.

Super. Przejdźmy zatem dalej. Mamy określoną grupę docelową. Wybraliśmy już kanały promocji. Jakie są dalsze kroki?

Teraz następuje (4) wycena działań reklamowych. Tutaj możemy wyróżnić dwa typy reklamodawców. Tych, którzy mają z góry określone modele rozliczeniowe (CPL, CPA, CPS, CPC, CPM itd.) i stawki, w jakich chcą, abyśmy realizowali kampanię reklamową dla nich. Oraz tych, którzy chcą, abyśmy to my zaproponowali model rozliczeniową i stawkę – abyśmy wycenili kampanię dla nich. W tym kroku dostajemy więc gotową propozycję wynagrodzenia od Pana (reklamodawcy) lub wyceniamy w LeadStar działania. Pan jest którym z nich? 

Hmm powiedzmy, że nie wiem, za ile chciałbym, abyście zrealizowali moją kampanię. Albo wiem, ale nie powiem. Bo chcę poczekać na Waszą propozycję.

To ja powiem, że nie jest Pan odosobnioną jednostką. Codziennie robimy po co najmniej kilkanaście wycen kampanii reklamowych dla potencjalnych reklamodawców. W ciągu maksymalnie 1-2 dni roboczych (często w ciągu nawet kilku godzin) zbieramy wyceny od naszych wydawców i potencjał działań, jaki mają. Przedstawiamy Panu podsumowanie i czekamy na decyzję.

I to będzie ostateczna oferta?

Niekoniecznie. Oczywiście jak najbardziej wszystko podlega negocjacjom. Możemy negocjować modele rozliczeniowe i stawki. Jeśli jednak je obniżymy, to trzeba się liczyć z tym, że potencjał, jaki został określony, może nie zostać zrealizowany (bo nie każdy wydawca będzie chciał promować kampanię w niższej stawce). Ale nie jest to też przesądzone, bo może się okazać, że kampania reklamowa idzie świetnie i potencjał działań jest dużo większy, niż został założony na początku.

Dobrze, przystaję więc na Waszą propozycję rozliczenia. Startujemy?

Jeszcze chwilka. Pozostały nam (5) kwestie techniczne oraz (6) podpisanie umowy/zlecenia na działania reklamowe. Punkt 6 jest prosty, ponieważ mamy gotowy wzór, który podsyłamy do reklamodawcy do analizy i podpisu. A w punkcie 5 wymagana jest mała praca z Pana strony jako reklamodawcy. Przesyłamy bowiem do Pana piksel zliczający, który należy dodać na stronie z podziękowaniem po złożeniu zamówienia i do tego kodu „dokleić” numer zamówienia. Ten numer jest nam potrzebny po to, abyśmy mogli śledzić, które zamówienia sklepu internetowego pochodzą od którego z naszych wydawców i tym samym z jakiego źródła jest generowany ruch. Pozwala nam to nie tylko rozliczyć naszych wydawców z działań, ale również optymalizować działania (widzimy, którzy wydawcy generują najwięcej zamówień i ich namawiamy na zwiększenie ruchu w kampanii, aby tych zamówień było jeszcze więcej).

Jak już te sześć punktów wykonamy, to startujemy!

Czyli rozumiem, że później ruch sam się kręci, a ja tylko podsyłam Wam raporty z rozliczeniem i informacją, które zamówienia akceptuję?

Dokładnie. Z Pana punktu widzenia ruch kręci się sam. A z naszego - my o niego zadbamy, żeby się „kręcił” J Z kolei przy okazji analizowania (7) raportu rozliczeniowego przez nas – sprawdzamy jakość dostarczanego ruchu od wydawców i (8) optymalizujemy działania.

Nie wiem jak inni, ale ja jako reklamodawca czuję się przekonany do współpracy z Państwem. Mogłaby Pani podsumować w kilku krokach, co jest kluczowe w rozpoczęciu współpracy pomiędzy reklamodawcą, a programem partnerskim takim jak LeadStar?

- Oczywiście. Podsumowując zatem, podczas rozpoczynania współpracy z reklamodawcą (i tu nie tylko mam na myśli sklep internetowy, ale i wszelkiego rodzaju usługi), wspólnie odpowiadamy na pytania:

1)      Co reklamodawca ma? Np. jakie produkty, usługi.

2)      Jakiego klienta szuka? Określamy grupę docelową.

3)      Jak do niego dotrzeć? Czyli jakimi kanałami promocyjnymi.

4)      Jaką prowizję reklamodawca może zaoferować? Wycena: model rozliczeniowy i stawka.

5)      Co oferuje LeadStar? Czyli co reklamodawca otrzymuje w zamian za współpracę z nami (więcej klientów, więcej zamówień, bieżącą informację dot. działań reklamowych itp.).

Materiał sponsorowany.

Dodane tagi