ARTYKUŁ

Automatyzacja procesów sprzedażowych to przyszłość branży marketingowej | Mateusz Piwnicki, dyrektor Yax interactive

  • O automatyzacji procesów, która usprawnia procesy biznesowe, zwłaszcza w nowej rzeczywistości i o tym co dalej w branży marketingowej – mówi Mateusz Piwnicki, dyrektor Yax interactive.
  • "Od początku jesteśmy na FestiwalMarketingu.pl, więc i tym razem nie wyobrażamy sobie, żeby w nim nie uczestniczyć. W tym roku najważniejsze jednak będzie spotkanie się ze znajomymi z branży i, po długich miesiącach niepewności, uściśnięcie im dłoni i upewnienie się, że wszyscy daliśmy radę".
  • "Uważam, że spotkania face to face są bardzo ważne. Nie wszystko można załatwić online. Przy odpowiednich środkach ostrożności postaramy się bezpiecznie promować swoją ofertę i kreować przyszłość branży podczas targów".

W jakim momencie prowadzenia biznesu zastała Was pandemia? Co było największym wyzwaniem w obliczu nowej sytuacji?

Na samym początku, podobnie jak wszyscy, nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego, jakie skutki wywoła COVID-19 i co będzie oznaczał dla gospodarki. Szybko jednak doszło do weryfikacji początkowych założeń. Dla nas największym wyzwaniem było pomóc naszym klientom na tyle, żeby mogli przetrwać czas pandemii. Często oznaczało to wydłużanie terminów płatności i pracę na najmniejszych możliwych marżach, aby wesprzeć ich w transformacji, jaką wymusiła na nich nowa rzeczywistość. Chodzi tutaj głównie o sprzedaż online, zdalne zarządzanie procesami biznesowymi oraz automatyzację.

Jak oceniacie bieżącą kondycję branży marketingowej? Czy możemy mówić o odmrożeniu tego segmentu?

Sytuację trzeba na bieżąco monitorować i być przygotowanym na wszystko, jednak jesteśmy dobrej myśli, bo widać że większość firma miała już czas, aby odetchnąć.

Po raz kolejny zaprezentujecie się na targach FestiwalMarketingu.pl. Co pokażecie na swoim stoisku?

Będziemy promować głównie nasze rozwiązania z zakresu e-commerce: integracje z dostawcami, kreatory online oraz sklepy internetowe nastawione na automatyzację procesów sprzedażowych.

Jednym z rozwiązań, które aktualnie oferujemy jest -- stworzona wspólnie z firmą MACMA -- platforma Gadget Cloud. Pozwala ona agencjom reklamowym na udostępnienie swojej oferty online za pomocą kilku kliknięć. System działa w modelu SaaS, więc przy niskim abonamencie miesięcznym i bez żadnych zobowiązań można mieć dostęp do własnego e-commerce oraz zaawansowanego panelu zarządzania zamówieniami stworzonego z myślą o branży artykułów promocyjnych. Pomysł na aplikację powstał po zeszłorocznym Festiwalu Marketingu, gdzie wspólnie z MACMĄ analizowaliśmy potrzeby branży. Budowa aplikacji zaplanowana była na cały 2020, jednak czas pandemii pokazał nam, jak ważne jest szybkie przeniesienie procesów do internetu, więc dołożyliśmy wszelkich starań, aby uruchomić pierwszą wersję już w połowie roku.

Od początku jesteśmy na FestiwalMarketingu.pl, więc i tym razem nie wyobrażamy sobie, żeby w nim nie uczestniczyć. W tym roku najważniejsze jednak będzie spotkanie się ze znajomymi z branży i, po długich miesiącach niepewności, uściśnięcie im dłoni i upewnienie się, że wszyscy daliśmy radę.

Jakie znaczenie mają dla Was targi branżowe? Czy szczególnie teraz możliwość spotkania z klientami face to face jest niezwykle potrzebna?

Uważam, że spotkania face to face są bardzo ważne. Nie wszystko można załatwić online. Przy odpowiednich środkach ostrożności postaramy się bezpiecznie promować swoją ofertę i kreować przyszłość branży podczas targów. Przygotowaliśmy jednak szczegółowe materiały dla osób, które z różnych powodów wolą w obecnej sytuacji ograniczyć rozmowy face to face.

Jak widzicie przyszłość i kolejne miesiące branży gadżetowej i reklamowej w ogóle?

Stawiamy na e-commerce oraz elastyczność. Praca zdalna możliwa jest tylko przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi oraz automatyzacji procesów, które staramy się rozwijać i wdrażać dla całej branży gadżetowej.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Dodane tagi