NEWS

Dlaczego Infolinia to must have każdej firmy?

Czy w XXI wieku firmy mogą sobie pozwolić na nieudolny kontakt z klientem? Zdecydowanie nie. Jednak bardzo często uwaga jest skupiona na kampaniach wychodzących do grupy odbiorców. Co z klientami, którzy sami telefonicznie chcą się skontaktować z firmą?

Chyba każdy choć raz wisiał na słuchawce oczekując na połączenie, do którego finalnie nie doszło. Po co ryzykować utratę klientów czy negatywne opinie w Internecie, skoro można w prosty sposób tego uniknąć? Wystarczy założyć przyjazną, zautomatyzowaną Infolinię, która szybko podniesie standard obsługi klientów.

Dzień dobry dodzwonił się Pan do…

Niezależnie od formy komunikacji przywitanie to podstawa. Dlatego warto, aby było ono indywidualne, zawierające nazwę firmy. W ten sposób utrwala się również branding w świadomości konsumentów. Nagrywasz rozmowy z klientami? Już na tym etapie możesz ich o tym poinformować, dając możliwość kontynuowania rozmowy zgodnie z przepisami RODO. Czy przywitanie było kiedyś bardziej efektywne?

Kto ostatni w kolejce?

Dzwoniąc na Infolinię, z przyzwyczajenia zakładamy, że będziemy czekać godzinę, wsłuchując się w jakąś melodię i marnując cenny czas. Czy tak musi być? Zdecydowanie nie! Osoby wykonujące połączenie mogą i powinny dostać informację, ile osób jest przed nimi w kolejce oraz jaki jest estymowany czas oczekiwania. Takie rozwiązania do Infolinii, oferowane np. przez Tide Software, stają się standardem w telefonicznej obsłudze klienta. Warto też pomyśleć, o tych, którzy nie mają czasu czekać na połączenie i podsunąć im gotowe rozwiązanie - usługa call me back sprawdza się w takich sytuacjach idealnie.

Kto tam?

Połączenie nawiązane, przywitanie odtworzone, 6 osób w kolejce czeka na połączenie…. Czy ten czas musi być bezczynny? Oczywiście, że nie, jeśli zintegrujemy Infolinię z firmową bazą. Daje to możliwość identyfikacji i oszczędności czasu konsultantów oraz samej osoby dzwoniącej. W zależności od specyfikacji firmy można to zrobić np. po indywidualnym numerze klienta. Już na tym etapie kontaktu istnieje także możliwość przekierowania połączenia do odpowiedniego działu w firmie. I to nie wszystko! Osoby obsługujące Infolinię zobaczą całą historię kontaktu. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę, że aż 7 z 10 konsumentów chce być zidentyfikowana oraz pewna, że wcześniejsze połączenia zostały odnotowane w historii. *

Przyjazna infolinia, czyli jaka?

Pierwsze wrażenie od zawsze stanowiło fundament relacji między ludźmi. Dlatego tak istotne jest, aby nie pomijać tego aspektu w kontakcie z klientami. Wiemy, jak ważna jest profesjonalna obsługa klienta oraz jak trudny może być wybór odpowiedniego rozwiązania do biznesowej infolinii i jego wdrożenie. Mając wykwalifikowany zespół do obsługi infolinii, potrzebujesz narzędzi, które nie będą go spowalniać i rodzić frustracji, ale będą im przyjazne. Co więcej, będą wspierać i ulepszać jego pracę. Takim rozwiązaniem jest Infolinia Tide Software, której wdrożenie można sprowadzić do 3 prostych kroków. W specjalnym e-poradniku „Jak uruchomić przyjazną infolinię?” dowiesz się o tych krokach i poznasz więcej funkcjonalności, które podniosą standard telefonicznej obsługi klienta. Pobierz e-poradnik TUTAJ.

* Źródło: Microsoft

Dodane tagi