ARTYKUŁ

Pomaganie to nasza największa wartość | Krzysztof Baranowski, Goodgifts

Czym jest pakietdomowy.pl i jak zrewolucjonizował rynek mówi Krzysztof Baranowski, CEO marki goodgifts.eu, która jako pierwsza wprowadziła to rozwiązanie w branży upominków reklamowych po wprowadzeniu lockdownu.

Wprowadziliście innowacyjne narzędzie, jakim jest pakietdomowy.pl. Czym jest? Proszę przybliżyć założenia tego projektu.

Krzysztof Baranowski: To dość proste narzędzie, ale niezwykle skuteczne i przede wszystkim dobrze przemyślane od A do Z. Dzięki specjalnie przygotowanemu systemowi, w prosty sposób udostępniamy naszym klientom subdomenę w postaci linku. Klient rozsyła taki link do swoich klientów/ partnerów czy też pocztą wewnętrzną do pracowników. Odbiorcy natomiast wybierają jeden lub wiele prezentów z naszych pakietów. Dzięki naszej współpracy z InPost do wyboru mamy bezpieczne doręczenie do paczkomatu lub dostawę osobistą.

Wprowadzenie pakietu domowego było odpowiedzią na lockdown?

Zdecydowanie. W pierwszych tygodniach lockdownu nasz zespół stanął na wysokości zadania i skontaktowaliśmy się z kluczowymi klientami, pytając czy nie potrzebują pomocy np. przy konfiguracji videorozmów, komputerów zdalnych itp. Chcieliśmy wykorzystać nasze kontakty w wielu branżach, aby jeden klient mógł pomóc drugiemu. Każda pomoc w tym okresie była na wagę złota. Zresztą pomaganie to nasza największa wartość.

No i przydaliście się?

Okazało się, że każda firma świetnie sobie z tym poradziła i nie mieli problemu z pracą zdalną, każdy w jakimś wymiarze już to stosował. Ale to oni zapytali nas: „I co teraz? Jak mamy rozdawać gadżety, gdy wszyscy są w domach?”. Krótka burza mózgów i mamy TO: Pakietdomowy.pl. Pierwsze wysyłki zrealizowaliśmy jeszcze w marcu, wiele się nauczyliśmy w tym czasie. Kwestie RODO, utrzymanie tajemnicy zarówno bazy danych, ale również miejsca przebywania pracowników, którzy pracują w najróżniejszych miejscach w Polsce, pomimo, że siedziba firmy jest np. w Warszawie. Niektórzy klienci musieli przenieść szkolenia offline na videorozmowy, a my dostarczyliśmy wtedy pakiety szkoleniowe przed samym wydarzeniem.

Ile przesyłek zrealizowaliście do tej pory? Jaki macie feedback od klientów?

Pierwszy duży klient zlecił nam ponad 1700 wysyłek - to był dla nas poligon doświadczalny, ale daliśmy radę. Aktualnie wysłaliśmy prawie 20 000 przesyłek, z czego ponad 70% realizacji trafiło do paczkomatów. Ludzie dbają o bezpieczną formę doręczenia, a przy okazji sama idea paczkomatu od zawsze była wygodniejsza. Klienci są bardzo zadowoleni, wyręczamy ich w sprawach RODO, ale również przejęliśmy całą logistykę pakowania, konfekcjonowania, wysyłania, no i koordynacji procesu. Ich praca ogranicza się do tego co kiedyś - wyboru gadżetów z naszej oferty.

Często wspominasz o zasadach RODO, czemu to takie ważne?

W zasadzie to najważniejsze. Jeśli posiadasz bazę pracowników lub klientów to nie możesz wykorzystać ich adresów zamieszkania do niczego innego poza tym co określone w polityce RODO Twojej firmy. A jeśli chcesz im wysłać upominek to też musisz mieć na to zgodę. Niby proste, ale gdy masz taką bazę na kilkaset lub kilka tysięcy pracowników/ klientów to zaczynają się schody. Nasze narzędzie jest dlatego idealnym rozwiązaniem.

Dla kogo jest to narzędzie? Dla klienta końcowego, agencji reklamowych, a może dla różnych grup odbiorców?

Pierwsza część to oczywiście nasi klienci, ale okazało się, że szczególnie świat HR jest dość mały, a managerowie dużych korporacji znają się i jeden drugiemu przekazuje, jak działa w tym trudnym okresie. W ten sposób zaczęły trafiać do nas inne agencje reklamowe, ponieważ ich klienci korporacyjni wymagali narzędzia pakietdomowy.pl. Zatem szybko dopasowaliśmy się do znanego nam wszystkim systemu no-name brand i mamy już w portfolio agencje eventowe oraz marketingowe, które zrealizowały już z nami jubileusze firm.

Pakietdomowy.pl działa, ale co dalej?

Narzędzie rozwijamy wraz z potrzebami klientów. Aktualnie można np. skonfigurować je tak, że wybierając pakiet dla dziecka, trzeba podać wiek i płeć - co jest niezwykle ważne przy kupowaniu prezentów np. na dzień dziecka czy w najbliższym czasie - prezentów mikołajkowych. Bez względu na sytuację epidemiczną w kraju i na świecie, narzędzie będzie i było potrzebne w naszej branży, po prostu nigdy nie było impulsu, aby go zrobić.

Tworząc nasz główny produkt goodgifts.eu byliśmy prekursorami w branży automatyzacji zamówień gadżetów z nadrukiem. Stworzyliśmy proste i szybkie narzędzie i tę wiedze wykorzystujemy przy dostarczaniu pomysłów przy pakietdomowy.pl. Internet i technologia są po to, aby ułatwiać życie. Teraz świat ma szybki kurs wykorzystywania tych narzędzi.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.

Dodane tagi