ARTYKUŁ

Święta będą dobrym czasem dla upominków reklamowych | Marcin Parzyszek, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

Święta będą dobrym czasem dla upominków reklamowych | Marcin Parzyszek, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

O istocie targów w budowaniu relacji, zbliżającym się okresie świątecznym i tym, co w branży upominków reklamowych będzie w najbliższych miesiącach istotne mówi Marcin Parzyszek, współwłaściciel i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

FestiwalMarketingu.pl miał być symbolicznym restartem branży reklamy i artykułów promocyjnych. Jak podsumowujecie tegoroczną edycję?

Targi zawsze są ważnym elementem budowania relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Są także istotne w kontekście spotkań z innymi osobami z branży. Regularna obecność na tego typu wydarzeniach z jednej strony utwierdza konsumentów w przekonaniu, że jesteśmy dla nich bez względu na to, co się dzieje na rynku, a z drugiej pozwala na wymianę doświadczeń z osobami z branży, co jest szczególnie istotne w trudnych, niepewnych czasach. Tego nie zmieniła pandemia, choć oczywiście wystawców i samych klientów było mniej niż rok czy dwa lata temu. Jednak dla mnie to zdecydowanie symboliczny restart branży i byłem pozytywnie zaskoczony frekwencją, ponieważ mimo wszystko spodziewałem się mniejszej liczby osób. Jestem ciekaw oficjalnych statystyk, jednak na moje oko było około 60-70% zeszłorocznego ruchu. To naprawdę bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę fakt, jak mało obecnie imprez odbywa się w trybie stacjonarnym.

Zbliża się okres świąteczny, w którym co roku firmy wybierają prezenty dla swoich pracowników i kontrahentów. Czy pod kątem biznesowym te święta będą inne?

W kontekście tegorocznych świąt i zmian wywołanych przez pandemię zaobserwowaliśmy, że zainteresowanie ofertą świąteczną jest dużo większe i rozpoczęło się znacznie wcześniej niż w ubiegłych latach. Mimo że nasza nowa oferta nie była jeszcze kompletna, to już w sierpniu prowadziliśmy zaawansowane rozmowy, a nawet realizowaliśmy zamówienia z okazji Bożego Narodzenia. Nasi klienci zdają sobie sprawę, że w dobie pandemii relacje z kontrahentami i pracownikami są szczególnie ważne. Myślę też, że zaoszczędzone budżety reklamowe oraz te, które nie zostały spożytkowane na eventy i imprezy integracyjne, zasilą standardowe budżety przewidziane na podsumowanie roku.

Czym kierują się dziś firmy przy wyborze prezentów świątecznych? Cena już dawno przestała być chyba jedynym kryterium?

Zdecydowanie! Wymieniam tu dwa najważniejsze kryteria. Na pierwszym miejscu jest jakość. Coraz więcej klientów interesuje się składem i sposobem wytwarzania produktów. Nasze rzemieślnicze czekolady produkowane są od ziarna do tabliczki. Lista ich składników jest bardzo krótka, znajdują się na niej tylko naturalne składniki, bez „polepszaczy”, konserwantów i barwników. Podobnie konfitury, powidła, herbaty i nalewki, które uzupełniają świąteczną ofertę zestawów upominkowych – są wyprodukowane w niewielkich, zaprzyjaźnionych manufakturach, co daje nam gwarancję smaku i jakości. Uzupełnieniem takiego prezentu może być likier Cacao Choix na bazie czekolady rzemieślniczej. Trunek przygotowany według receptury sprzed lat będzie miłym akcentem zwłaszcza dla koneserów tradycyjnych smaków. Druga kwestia to ekologia. Z badania firmy Knack nt. prezentów korporacyjnych wynika, że dla 85 proc. przedstawicieli firm coraz ważniejszym czynnikiem jest ekologiczność i biodegradowalność otrzymywanych podarunków.

Dostrzegacie sezonowość i mody w Waszej branży?

Oczywiście. Śledzimy trendy i obserwujemy co dzieje się na rynku, słuchamy też naszych klientów i odpowiadamy na ich potrzeby. Myślę, że to jest niezbędne do rozwoju każdego zdrowego biznesu. Regularnie wprowadzamy nowości produktowe, a obecnie mocno skupiamy się na eliminacji plastiku z naszych opakowań, które coraz częściej mają oznaczenie „plastic free”. Zachęcamy też naszych klientów, aby zamiast plastikowych worków zabezpieczających zestaw, przewiązywać gotowe prezenty jutowym, naturalnym sznurekiem. Nasze zestawy prezentowe mają ekologiczne opakowania – tylko papier i drewno. Wypełnienie to papierowe eco wiórki. Wiemy, że jest to ważna kwestia nie tylko dla nas, ale także dla naszych klientów. Nie tylko nasze produkty, ale także opakowania tj. pudełka, skrzynki prezentowe są polskiej produkcji. Utwierdzamy się też w przekonaniu, by rozwijać linię produktów w pełni wegańskich. W swojej ofercie mamy już tabliczki bezmleczne, jednak chcemy iść o krok dalej i skupić się na rozwoju marki wegańskich czekolad.

Jakimi nowościami możecie się pochwalić na najbliższy, świąteczny czas?

Mamy nową, najlepszą w historii Manufaktury Czekolady Chocolate Story, ofertę zestawów prezentowych. Nowością, która będzie dostępna jedynie w zestawach prezentowych jest wspomniany wyżej likier Caco Choix. W ofercie posiadamy także nowe zestawy z wyselekcjonowanymi winami pochodzącymi z oferty Kondrat Wina Wybrane. Warto również wspomnieć o bombonierach #DUO, które wykonane są z kartonu pochodzącego z makulatury. Zawartość bombonier to czekoladki pralinowe i czekolady w dowolnej konfiguracji dającej duże możliwości wyboru. Także jest w czym wybierać.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.

Dodane tagi