ARTYKUŁ

Nagrody w konkursie KTR 2020 rozdane

Podczas tegorocznej edycji konkursu przyznano 179 nagród, w tym 32 złote, 49 srebrnych i 98 brązowych. W rankingu rocznym na I miejscu znalazły się: agencja 180heartbeats + JUNG V. MATT, studio projektowe OSOM Studios, dom produkcyjny Papaya Films, studio postprodukcyjne Platige Image oraz OLX jako Reklamodawca Roku.

Podczas transmisji online z tegorocznej gali KTR wręczono nagrody za najbardziej twórcze i pomysłowe idee kreatywne w Polsce. Nagrody Best of Jury przyznało w 4 kategoriach, spośród prac nagrodzonych złotem:
• Best of Communication (projekt komercyjny) dla agencji 180heartbeats + JUNG V. MATT za kampanię „A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci” zrealizowanej dla OLX;
• Best of Charity (projekt społeczny) dla Krzysztofa Gonciarza i Tofu Media za akcję społeczną "Stop ciężarówkom!";
• Best of Craft dla Warsaw Creatives za kampanię #CiaoKendall, RESERVED;
• Best of Design dla NIENAUTNOWAK za projekt typograficzny „Times New Roman Abramovich”, Capitalics Warsaw Type Foundry;
• Best of Technology dla Superskrypt za interaktywną instalację "Odbicie. Jestem jak ty zapewne", zrealizowaną dla Muzeum Powstania Warszawskiego.

75-osobowe Jury obradowało pod przewodnictwem:
• Communication – Katarzyna Sośnierz (LVOV) oraz Dawid Szczepaniak (VMLY&R)
• Design – Bartek Walczuk 180heartbeats + Jung V.Matt
• Technology – Marcin Talarek IRL
• Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń Leo Burnett
• Craft Illustration – Marcin Sosiński Mccann Worldgroup
• Craft Audio Video – Maciej Waligóra DDB Warszawa

- W tym roku niejednokrotnie zadawaliśmy sobie pytanie, czym jest KTR dla środowiska. Już w marcu, gdy do konkursu zdążyło wpłynąć kilkaset zgłoszeń, i gdy oczywiste było, że trzeba będzie wymyślić sposób, w jaki w 2020 roku ma zaistnieć, pytanie, czym jest KTR i czy jest w ogóle potrzebny, padało z wielu stron - podkreśla Maciej Waligóra, Przewodniczący Zarządu KTR i dodaje: - Rekordowa liczba zgłoszeń, mimo skromniejszego uczestnictwa części agencji na skutek „obostrzeń” holdingów pokazała, że KTR jest istotnym wydarzeniem dla środowiska kreatywnego w Polsce. O 20% wzrosła liczba podmiotów zgłaszających, co świadczy, że konkurs rośnie i wkracza na kolejne obszary kreatywności. Pamiętać należy, że KTR to nie tylko celebracja kreatywności, ale również olbrzymie zasoby wiedzy i inspiracji. W 102 podkategoriach konkursu, wśród nominowanych i nagrodzonych prac znajdują się znakomite przykłady rozwiązań w komunikacji marketingowej, które pokazują co wydarzyło się na naszym rynku.

Po raz trzeci Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Marcin Mroszczak oraz Paweł Kastory i Szymon Gutkowski.

Agencją Roku zostało 180heartbeats + JUNG V. MATT, z przewagą dwukrotnej liczby punktów. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano OLX. Po raz drugi przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do OSOM Studios.

Szczegółowa lista nagrodzonych dostępna jest TUTAJ.

Dodane tagi