ARTYKUŁ

Nowe logo Pfizer, nowe DNA firmy

Nie ruszane od ponad 70 lat logo firmy farmaceutyczna Pfizer, przeszło rebranding. Dotychczas widoczna pigułka zmieniła się w podwójną spiralę, przez co firma chce zakomunikować „całkowite skupienie się na nauce".

Agencji projektowej Team z Brooklynu, która pracowała nad nowym logotypem przez osiemnaście miesięcy, zaproponowała wiele zmian w tym zastąpienie pigułki dwukolorową niebieską helisą, która zdaniem specjalistów jest bardziej reprezentatywna niż poprzedni projekt. Paleta kolorów została zredukowana z ośmiu barw do uproszczonej, dwukolorowej niebieskiej. Zmianie uległ również krój pisma, firma zdecydowała się na „elegancki i praktyczny, minimalistyczny i zachęcający” Noto Sans.

Firma Pfizer zdecydowała się na rebranding w bardzo dobrym momencie, gdyż zgodnie z opublikowanym przez Fierce Pharma badaniem, reputacja firmy Pfizer poprawiła się o 48 procent wśród Amerykanów po doniesieniach o 95-procentowym wskaźniku skuteczności szczepionki przeciwko COVID-19.

 

AS