Marketing MIX Digital Signage przy kawie

Digital Signage przy kawie

0

Moda na multimedia nie ominęła także lokali gastronomicznych i rozrywkowych. Ten sektor gospodarki bardzo szybko przyswoił sobie Digital Signage do celów wizerunkowych, rozrywkowych i szeroko pojętej komunikacji oraz promocji. Digital Signage zaadoptował z kolei lokale, jako miejsca szczególnie potencjalne dla perswazyjnych treści.

Restauracje, puby, kluby z marketingowego punktu widzenia to klasyczne Point of Sale oraz Point of Wait. – Jest to idealne miejsce na emisję reklamy, bo klient spędza tu sporo czasu zamawiając, czekając na posiłek, następnie konsumując i składając np. kolejne zamówienie w barze – wspomina Mariusz Orzechowski, Dyrektor Przedstawicielstwa NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce – Odbiorca reklamy nie ma możliwości ani szybkiego minięcia nośnika reklamowego (jak w Point of Transit), ani przełączenia na inny kanał, jak to robimy w przypadku reklamy telewizyjnej. Dodatkowo dla odbioru treści reklamowych duże znaczenie ma również fakt, że lokale gastronomiczne i rozrywkowe to miejsca, które kojarzą nam się z pozytywnymi emocjami, jesteśmy tam najczęściej w bardzo dobrym nastroju, z rodziną czy przyjaciółmi. Ma to duży wpływ na percepcję reklamy – zauważa Orzechowski. Poza tym multimedialny obraz absorbuje wzrok i uwagę, w momencie spożywania posiłku i staje się w takiej sytuacji dodatkową rozrywką,  a treści wyświetlane na ekranie mogą stać się tematem rozmowy (np. trailery filmowe zachęcają do rozmowy o filmie czy do pójścia do kina). – Dodatkowo przekaz reklamowy nie jest nachalny, co powoduje, że taka reklama nie wpływa negatywnie na widza, a nawet przyciąga jego uwagę (przeciwnie do efektu uzyskiwanego przez długie bloki reklamowe w telewizji) – mówi Katarzyna Kłopocińska, prezes 3 Space S.A. Wojciech Grendziński, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor ds. Handlowych IMS S.A. dodaje, że nie można pominąć także ważnej funkcji budowania właściwego postrzegania marki przez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi oraz tworzenia pozytywnej atmosfery. Ekrany Digital  Signage są w dalszym ciągu implikatorem innowacyjności i prestiżu. (…)

Artykuł ukazał się w majowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH25.pdf