Marketing MIX CAM Media: I półrocze gorsze o 1,2 procent niż rok wcześniej

CAM Media: I półrocze gorsze o 1,2 procent niż rok wcześniej

15
0

CAM Media S.A. zaprezentowała raport o sytuacji na rynku reklamy wielkoformatowej w pierwszym półroczu 2011 r. To drugie opracowanie analityczne dotyczące rynku, opracowane przez firmę. Pierwszy raport ukazał się w maju br. i zawierał przegląd tendencji rozwojowych na rynku.

Szacowana wartość rynku w analizowanym okresie wyniosła 43,197 mln zł. Rok wcześniej wartość rynku wyniosła 43,736 mln zł. To oznacza, że w pierwszym półroczu 2011 roku rynek reklamy wielkoformatowej odnotował spadek wartości sprzedaży o 1,2 proc. To wynik niewielkiego ograniczenia inwestycji reklamowych w drugim kwartale 2010 r.

Odwrócenie tendencji wzrostowej w wydatkach na reklamę wielkoformatową nastąpiło w maju 2011 roku. Do kwietnia włącznie utrzymywał się stały wzrost wydatków reklamowych w tym sektorze reklamy zewnętrznej.
Największy spadek wydatków (3,7 mln zł) zanotował sektor telekomunikacji. Są też sektory, które odnotowały wzrost wydatków w tym segmencie reklamy. Największe zwiększenie wydatków widać zwłaszcza w czterech z nich: odzież i dodatki, czas wolny, finanse oraz handel. Łącznie zwiększyły one wartość inwestycji w porównaniu do I półrocza 2010 roku o 5,76 mln zł.

Innym pozytywnym zjawiskiem dla perspektyw rozwoju rynku reklamy wielkoformatowej w I półroczu 2011 r. był wzrost liczby reklamodawców. W analizowanym okresie liczba reklamodawców wzrosła o 9,5 proc., tj. do 208 podmiotów, w porównaniu do 190 przed rokiem.

Zmiany na rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce zaszły również w ujęciu geograficznym. W I półroczu 2011 roku, po raz kolejny wzrosły wydatki na tę formę reklamy zewnętrznej w Warszawie. Stołeczny rynek w tym okresie osiągnął wartość ponad 21 mln zł, co stanowi prawie 50 proc. udział w krajowym rynku reklamy wielkoformatowej. Rok wcześniej na rynku warszawskim wydano mniej o około 2,4 mln zł, co stanowiło prawie 44 proc. wydatków na reklamę wielkoformatową ogółem.

W załączeniu raport „Rynek reklamy wielkoformatowej w I półroczu 2011 roku”