Z Joanną Warkocką, Managing Director BTL FORMS Effective Advertising, rozmawiamy o potencjale upominków reklamowych, rozwoju branży i nowej platformie – kreatorze gadżetów online – pierwszym takim rozwiązaniu na rynku.
Czy obecnie gadżety reklamowe są skutecznym narzędziem reklamowym?
Joanna Warkocka: Gadżety reklamowe, obok programów lojalnościowych wspierających sprzedaż, to najistotniejsze narzędzie budowania relacji i komunikacji z kontrahentem. Artykułują i wzmacniają przekaz marketingowy, są egzemplifikacją strategii marketingowej firmy. Skuteczny upominek reklamowy łączy cechy funkcjonalności, wyjątkowości, dobrej jakości i atrakcyjnej ceny. Zgodnie z badaniami ConQuest Consulting, 86% respondentów uważa artykuły promocyjne za skuteczny nośnik reklamy, podkreślając ich ogromną rolę w budowaniu relacji biznesowych i percepcji marki/firmy.
Uruchomili Państwo nowy serwis internetowy. Co można w nim znaleźć?
Nasz innowacyjny projekt – kreator gadżetów online, opiera się na założeniu, że każdy jego użytkownik może skonfigurować produkt odpowiadający jego preferencjom. Kreator gadżetów to intuicyjne oprogramowanie, które w wersji podstawowej umożliwia projektowanie gadżetu z dowolnego materiału, w dowolnej kolorystyce PMS, w indywidualnym kształcie, personalizowanego preferowaną technologią znakowania. W wersji zaawansowanej jest skorelowany z drukarkami 3D i umożliwia produkcją gadżetu już od jednej sztuki. Kreator Gadżetów jest zastrzeżonym znakiem towarowym, wyzwala pasję tworzenia i siłę wyobraźni. Jest to pierwsza w Polsce, pionierska inicjatywa, która mamy nadzieję, zainicjuje nowy typ postrzegania roli projektanta w kreowaniu wizerunku upominków reklamowych.
Jak widzą Państwo rozwój branży upominków promocyjnych w 2015 roku i kolejnych latach?
Preferencje dotyczące wyboru artykułu reklamowego zmieniają się w przeciągu ostatnich lat. Aktualne trendy wyznaczają nowe technologie, które inspirują branżę reklamową do poszukiwania coraz bardziej zaskakujących, oryginalnych i nowatorskich gadżetów: mysz komputerowa na kluczyk, kubek – tablet z podgrzewaczem, gadżety lewitujące, ramki cyfrowe – zegarki, kubki antybakteryjne itp. Dominującą tendencją, która zapewne będzie kontynuowana w najbliższych latach jest eco-line, retro style, gadżety wielofunkcyjne i luksusowe. Produkcje standardowych upominków będą sukcesywnie deklasowane na rzecz innowacyjnych gadżetów ukierunkowanych na odbiorcę. Analogicznie do nowych trendów w outdoorze, w którym prowadzone są prace nad rewolucyjnym typem reklamy spersonalizowanej; dzięki kamerze wbudowanej w wyświetlacz LCD oraz specjalnemu oprogramowaniu możliwe będzie dostosowanie wyświetlanej treści do preferencji przechodniów w danym momencie przechodzących obok ekranu. Przyszłość artykułów promocyjnych to ich zindywidualizowanie oraz niepowtarzalność. Prognozujemy, iż zdecydowanie większą rolę w ich definiowaniu odegra sam nabywca, który dotychczas dokonywał wyboru spośród szeregu dostępnych możliwości. Dzięki dynamicznemu rozwojowi i potencjale drukarek 3D status nabywcy przekształci się w nową jakość, podnosząc jego rolę do rangi projektanta, aktywnie uczestniczącego w procesie kreowania gadżetu. Jesteśmy przekonani, że rynek artykułów reklamowych ulegnie rewolucyjnym przekształceniom skorelowanym z nowoczesnymi technologiami produkcji w technologii 3D.
Zostali Państwo uhonorowani tytułem Lidera Przedsiębiorczości 2014. Czym jest ta nagroda dla Państwa?
Btl Forms otrzymało tytuł Lidera Przedsiębiorczości 2014, który jest ogromnym wyróżnieniem, motywacją do jeszcze bardziej efektywnej pracy i docenieniem naszego projektu.
Rozmawiała Katarzyna Lipska.
Zobacz katalog online TUTAJ.
Zobacz film instruktażowy TUTAJ.