NEWS

SourcedIn - marketing dla sektora MŚP

Potrzeba wsparcia sprzedaży swoich towarów czy usług odpowiednią promocją jest już powszechnie uświadomiona, także w przypadku mniejszych firm. Z usług marketingowych korzystają już nie tylko duże zakłady i sieciowe korporacje, ale także przedstawiciele MŚP. Większość z nich, w miarę możliwości swojego budżetu, zabezpiecza w nim środki na działania promocyjne, jednak nadal jest to wydatek, z którego firmy najłatwiej rezygnują w razie potrzeby.

Dla wielu z nich sam wybór usługodawcy w zakresie marketingu nastręcza wiele problemów i generuje dodatkowe koszty, choćby związane z oddelegowaniem do tego zadania odrębnego pracownika. Możliwości porównywania ofert, rekomendacji oraz kosztów związanych z przeprowadzeniem akcji marketingowej i transparentność zasad współpracy, w tym jasne określenie prowizji pobieranej przez agencje, może znacznie uprościć ten proces. Rozwiązaniem wspierającym w ten sposób wybór oferty jest platforma internetowa SourcedIn. Oferując dostęp do pokaźnej bazy zarówno odbiorców i wykonawców usług marketingowych, stanowi ważne narzędzie analizy rynku. Możliwości porównania ofert, jakie otwiera przed przedsiębiorcami stają się szczególnie ważne w momencie, w którym muszą oni szukać oszczędności.

 

Restrukturyzacja relacji w procesie wyboru agencji marketingowej

Procedura wyboru agencji marketingowej związana jest z przygotowaniem i rozesłaniem zapytania ofertowego, a później oceną propozycji i kosztorysów. Schemat ten, dla niektórych firm może być bardzo obciążający zwłaszcza czasowo. Często problemem jest też droga weryfikacji jakości usług agencji przed jej wyborem. Informatyzacja tego procesu pozwala nie tylko na lepszą analizę rynku, ale także poprawia komunikację między stronami transakcji. SourcedIn to system pozwalający na bezpośredni kontakt z agencjami niezależnie od ich lokalizacji, przeprowadzenie online niezbędnych negocjacji, a w efekcie ułatwiający wybór najkorzystniejszej oferty. Poszukiwanie wykonawców poprzez platformę internetową to także redukcja liczby dokumentów niezbędnych przy ogłaszaniu tradycyjnego przetargu. Zastępując czasochłonny i pracochłonny proces internetowym narzędziem, firmy zyskują oszczędność czasu własnych pracowników. Historia transakcji online to także weryfikacja ich jakości i forma budowania trwałych relacji oraz transparentność zasad współpracy.

Jak nie rezygnować z jakości usług marketingowych w dobie cięcia kosztów?

Jak wynika z raportu NBP w najbliższym czasie przedsiębiorcy dość ostrożnie podchodzić mogą do wydatków. Nowe inwestycje planuje mniej przedsiębiorstw niż w okresie boomu gospodarczego z lat 2007–2008. Odsetek firm planujących nowe inwestycje w I kwartale 2015 r. oraz analogiczny wskaźnik na cały 2015 r., choć wzrósł, to pozostaje na dość niskim poziomie - odpowiednio 23 proc. i około 40 proc. Jednocześnie wzrasta zdolność polskich firm do utrzymania płynności finansowej. Marketing i promocja tworzonych towarów i usług to rynkowa konieczność, niezależnie od skali działalności przedsiębiorstwa. Choć większość firm ma tego świadomość, to w sytuacji poszukiwania oszczędności, właśnie w tym sektorze chętnie tnie koszty w pierwszej kolejności. Na szczęście, starając się optymalizować wydatki promocyjne i kontrolować ich efektywność, nie są zmuszone do oszczędności kosztem jakości marketingu. Odpowiedni dobór wykonawcy usług i optymalizacja całego procesu poprzez wsparcie takiego narzędzia jak SourcedIn pozwala utrzymać efektywność działań marketingowych przy pełnym monitoringu wydatków. Dostęp przedsiębiorców do aktualnej analizy rynku wpływa też na zwiększenie jego konkurencyjności. Internetowa forma komunikacji i obsługi transakcji również usługodawcom pozwala obniżyć koszty dotarcia do klienta, a zaoszczędzony dzięki automatyzacji czas spożytkować na podnoszenie jakości i konkurencyjności swojej oferty.

www.sourcedin.co/tour

Artykuł sponsorowany

Dodane tagi