NEWS

Dlaczego nie publikują? Czyli o relacjach Pr-owców z mediami na Kongresie Public Relations 2015

Naukowe publikacje, raporty i badania przeprowadzone wśród dziennikarzy – materiałów o tym, jak powinny wyglądać relacje na linii PR-owiec – dziennikarz jest sporo. Mimo to rzeczywistość bywa daleka od książkowych wzorców. Redaktorzy narzekają na jakość dostarczanych komunikatów, a piarowe newsy zamiast do mediów trafiają do kosza. Wtedy pojawia się pytanie: dlaczego nie publikują? Padnie ono również podczas zbliżającego się Kongresu Public Relations 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie.

Czym PR-owcy irytują media? Z badania Dziennikarze lifestyle a PR-owcy przeprowadzonego przez agencję Edelman Polska wynika, że otrzymywane materiały są nieciekawe, zbyt długie albo przesadnie promujące firmy. Wśród najcięższych grzechów polskich piarowców wymienia się również: zbytnią natarczywość, częste telefony oraz wysyłanie informacji do wielu osób z widoczną listą adresową. Czy oznacza to, że działania media relations są bezsensowne? Okazuje się, że mimo to specjaliści PR wciąż inspirują dziennikarzy. Według cytowanych badań w co 5 materiale w mediach pojawiają się informacje pochodzące od piarowców. Redaktorzy chętnie korzystają z dostarczanych cytatów, a szczególnie cenią sobie możliwość pozyskania informacji z tzw. pierwszej ręki.  

Szansą na konfrontację opinii na temat praktyk media relations będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów PR, w całości poświęcony właśnie temu zagadnieniu.

 – M. Orłoś, G. Miecugow i T. Machała opowiedzą o swoich doświadczeniach w kontaktach z piarowcami, dobrych praktykach, ale i punktach iskrzenia. Z kolei sprawdzone sposoby na zbudowanie partnerskich relacji z dziennikarzami zaprezentują przedstawiciele czołowych agencji. Przedstawimy także wyniki najświeższych badań, które być może rzucą nowe światło na kontakty z mediami. Wiele czasu poświęcimy praktyce – wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.

Kongres Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. i  Ideo Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty.

Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl

OOH Magazine jest partnerem wydarzenia.

MK

Dodane tagi