ARTYKUŁ

Marketing w erze smart komunikacji

Marketing w erze smart komunikacji

O rebrandingu agencji, zmianie strategii i wielokanałowych rozwiązaniach komunikacyjnych opowiada Anna Gogacz, General Manager agencji Allegro.

Agencja latem 2014 roku przeszła gruntowny rebranding. Co się zmieniło?
Anna Gogacz: Zmieniliśmy całą identyfikację wizualną firmy, włączając w to zupełnie nowe logo. Nie jesteśmy już tylko agencją Allegro, ale Allegro „Smart Communications” - to określenie podkreśla filozofię biznesu oraz metodologię pracy nad projektami. Nasz nowy wizerunek jest ostatnim etapem i efektem wielu konsekwentnie wprowadzanych zmian wewnątrz agencji. Dzisiaj chcemy być postrzegani jako agencja zintegrowanej komunikacji marketingowej, która świadczy kompleksowe i profesjonalne usługi.

Przy okazji zmian wprowadziliście nowe logo. Jaki jest przepis na udaną identyfikację wizualną? Czym kierować się w projekcie logo?
To, co jest istotne przy projektowaniu logotypu to czytelność, prosta forma i odnalezienie w znaku specyfiki danej firmy. Jego charakter powinien wydobywać unikalne zalety marki/firmy. Logotyp musi współgrać z całą komunikacją wizualną firmy, dlatego ważne jest to, w jakim kontekście go pokazujemy. Duże znaczenie ma także czytelność w małej formie - nie na billboardzie, ale na wyświetlaczu smartphona czy tabletu. Dziś, w erze smart komunikacji, posługujemy się ikonami. Ikona, którą możemy posłużyć się nawet bez nazwy firmy, a która przenoszona na szeroki obszar komunikacji staje się jej znakiem szczególnym, buduje charakter wizerunku.

Mówicie, że nie chcecie być kojarzeni tylko z eventami. Dlaczego?
Agencja Allegro istnieje od 1992 roku. Zaczynaliśmy jako firma eventowa. W tym się wyspecjalizowaliśmy i do dzisiaj, z największą starannością, pielęgnujemy ten rodowód, dzięki czemu jesteśmy uznawani za jedną z najlepszych polskich agencji w branży. Jednak rynek jest dynamiczny, a jego potrzeby stale ewoluują. Event stał się ważnym elementem całej komunikacji marketingowej firm. Stąd potrzebuje dodatkowych rozwiązań, np. przemyślanej strategii, działań digital, social media czy generalnie PR-u. Chcemy, aby nasi klienci znaleźli to wszystko w jednym miejscu.

Mówicie o kompleksowości usług. Na czym polegają wielokanałowe rozwiązania komunikacyjne?
Konsekwentnie i wnikliwie śledzimy cały rynek komunikacji marketingowej. Z tych obserwacji wynika dla nas jednoznaczna implikacja – potrzeba bardziej precyzyjnego dostosowania wachlarza usług świadczonych przez agencję, do dynamicznie zmieniających się oczekiwań marketerów. Aby ta zmiana była efektywna, zatrudniliśmy doświadczonych pracowników, pochodzących ze środowisk międzynarodowych agencji marketingowych, digitalowych i mediów. Ich kompetencje pozwalają nam dzisiaj, poza usługami typu event czy public relations, oferować również działania ATL, BTL, promocję sprzedaży, digital + social media, a także prowadzić konsulting strategiczny.

Czy oferta zintegrowanego marketingu to przyszłość dla polskich agencji?
Tak, jak zmienia się rynek, zmieniają się również potrzeby marketerów. Z pewnością zintegrowana komunikacja jest na to odpowiedzią. Działania marketingowe wymagają odpowiedniej strategii, doboru właściwych narzędzi i ich skutecznej egzekucji. Podejście „one-stop shopping” jest bardziej efektywne i optymalne kosztowo. Naszym atutem jest więc kompleksowa obsługa od a do z, w jednym miejscu, co nie wyklucza również zamówienia przez klienta tylko wybranych elementów, np. samego eventu lub kampanii ATL.

Jakie nowe trendy w komunikacji marketingowej możemy prognozować na 2015 rok?
Przyszłość zdecydowanie należy do dynamicznie rozwijającego się content marketingu. Odpowiedni i wartościowy content pomaga budować bliskie relacje z konsumentem i jego zaufanie do marki. Jednak ten trend stawia przed nami pewne wyzwania. Mamy bowiem do czynienia z coraz większym dostępem do wysokiej jakości contentu, dlatego sukcesem do skutecznego dotarcia będzie personalizacja komunikacji. Ludzie zaczęli selekcjonować informacje, które zamierzają obejrzeć czy przeczytać, dlatego personalizacja komunikacji pozwoli marce nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale także pokazać jej ludzką twarz. Tylko takie podejście pomoże zdobyć serca i umysły konsumentów.

Rozmawiała Katarzyna Lipska

Anna Gogacz, General Manager agencji Allegro, która od 1992 roku obsługuje polskie oraz międzynarodowe przedsiębiorstwa i organizacje w zakresie komunikacji marketingowej. Absolwentka Warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina, ukończyła podyplomowe studia Szkoły Głównej Handlowej na kierunku zarządzanie i marketing oraz Harvard Business School Executive Education Program. Współzałożycielka i członkini zarządu Klubu Agencji Eventowych, działającego przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

Wywiad ukazał się w OOH magazine, styczeń - marzec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.

Dodane tagi