ARTYKUŁ

Pokaż się z najlepszej strony

Pokaż się z najlepszej strony

Przestrzeń targowa to doskonałe miejsce, by „pokazać” się swoim klientom, zbudować lub zacieśnić relacje i pozyskać nowych kontrahentów. Z drugiej strony to prawdziwa dżungla, w której otoczeni jesteśmy przez mniej lub bardziej konkurencyjne wobec nas firmy. Jak więc wyróżnić się, by klient trafił do nas?

Konkurencyjna oferta, ciekawe promocje dla uczestników targów i doskonale przygotowani do rozmów handlowcy. To clou udanych targów. Jednakże żaden z tych kluczowych elementów nie jest widoczny na pierwszy rzut oka. To co natomiast przyciąga oko klienta w pierwszym momencie to nasze stoisko. Jego wygląd zewnętrzny ma bowiem strategiczne znaczenie w postrzeganiu naszej firmy przez uczestników targów i stanowi wizytówkę całego przedsiębiorstwa.

- Odpowiednia organizacja i aranżacja stoiska może potwierdzić lub wręcz zbudować prestiż firmy, przedstawić jej zalety i osobowość. Stoisko to ważny element kampanii wizerunkowej przedsiębiorstwa, rodzaj wizytówki, która razem z profesjonalną obsługą sprawi, że zostaniemy zapamiętani na dłużej. Warto zatem zwrócić uwagę na aranżację, która także realizuje cele komunikacyjne. Dzięki niej zespół skojarzeń - cech i wartości - stanie się w świadomości klientów nierozerwalnie związany z wizerunkiem firmy – mówi Dominik Osuch, Specjalista ds. PR w firmie Willson & Brown.

Właściwie urządzona przestrzeń buduje jakość obsługi, tworzy pole do swobodnej i nieskrępowanej rozmowy, zapoznania się z ofertą i nowościami branżowymi. Stoisko musi być spójne i przejrzyście zaprojektowane, a jego poszczególne elementy muszą być odpowiednio dobrane i spełniać podstawowe użyteczne funkcje. Szereg firm na rynku zajmuje się przygotowywaniem stoisk targowych, wiele drukarń oferuje także usługi przygotowania wydruków targowych, które umieścić możemy na ścianach stoiska. Stoisko może być wykonane z różnorodnych materiałów, zaprojektowane od podstaw przez profesjonalnych designerów. Elementy stoiska, jak wydruki czy to na folii, PCV, szkle czy tkaninie, to nie tylko ciekawe zaaranżowanie przestrzeni targowej, ale i materiał reklamowy, który możemy później wykorzystać na konferencjach, w biurze czy podczas innych targów. Niezwykle ciekawymi materiałami do aranżacji przestrzeni są też maty reklamowe i dywany, które wraz z stosikiem pozwalają klientowi zamknąć całą wizualizacje w spójnej kompozycji. – Dywany i maty to ciekawe rozwiązanie, które sprawdza się wśród wszystkich klientów, niezależnie od tego jakim budżetem dysponują czy jakie podejście do kwestii jakości reprezentują – mówi Tomasz Szalewski z firmy Miasto Druku. Szybko można bowiem dopasować dany materiał do oczekiwań i budżetu jakim dysponuje klient . - Przy krótkich, kilkudniowych targach, w przypadku których, grafiki nie będą już wykorzystywane oferujemy specjalną matę reklamową o maksymalnej szerokości druku 300 cm. Materiał pozwala w doskonałej jakości wydrukować grafikę, posiada certyfikat niepalności B1 i jest lekki w transporcie – tłumaczy Tomasz Szalewski.

Podobnie jak inne elementy stoiska, tak i dywan może być wykorzystywany wielokrotnie. – W takim przypadku proponujemy specjalne dywany welurowe o głębokiej penetracji druku, również posiadający certyfikat B1. Ich maksymalna długość w jednym kawałku to 20 – 25 mb przy szerokości 2 m. Dywany w łatwy sposób można samemu na miejscu bezpiecznie zamontować za pomocą specjalnych taśm dwustronnych i cieszyć sie z jakości wizualnej swego stoiska – mówi Tomasz Szalewski. Nie ma też problemu z docięciem w specjalne kształty w zależności od stosowanego materiału, co pozwala na ciekawą aranżację naszej targowej przestrzeni.

Dobre stoisko to mix spójnie złożonych elementów, dzięki którym możemy odpowiednio przekazać określony komunikat do zwiedzających. Przygotowując się do targów warto zainwestować w ciekawe stoisko i tym samym wyróżnić się wśród konkurencji.

Katarzyna Lipska

Artykuł ukazał się w OOH magazine, styczeń - marzec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.

Dodane tagi