NEWS

ATLAS w „dziesiątkę” z nagrodą Superbrands

Superbrands, międzynarodowa organizacja przyznająca wyróżnienia najlepszym markom obecnym w świadomości konsumenta, w 10. edycji plebiscytu kolejny raz doceniła siłę wizerunku marki ATLAS. Łódzki producent chemii budowlanej uzyskał tytuł Superbrands oraz Created In Poland Superbrands. Jednocześnie, drugi z tytułów został przyznany marce GIPSAR, która na liście laureatów znalazła się po raz drugi, oraz pierwszy raz marce DOLINA NIDY.

Marka ATLAS została nagrodzona w kategorii „Materiały budowlane”. Pierwsze uzyskane przez łódzką firmę wyróżnienie, Superbrands 2015/2016, jest przyznawane markom najskuteczniej poruszającym się po płaszczyźnie wizerunkowej, obecnym w świadomości polskiego konsumenta na tle globalnej konkurencji. Nagrodę tę łódzka firma otrzymała już po raz dziesiąty, będąc corocznym laureatem plebiscytu od samego początku istnienia polskiej edycji plebiscytu. Drugi tytuł - Created in Poland Superbrands 2015/2016, wyróżnia markę ściśle jako tę, która powstała, rozwinęła się i osiągnęła sukces w naszym kraju.  

- Dla naszej marki każde wyróżnienie oparte na rzetelnie przeprowadzonych badaniach konsumenckich, czy to wśród ogółu społeczeństwa czy profesjonalistów branżowych, jest motywującym impulsem nie tylko do kontynuowania obranego kierunku w budowaniu wizerunku marki, ale również poszukiwania dodatkowych rozwiązań komunikacyjnych. Przyznane tytuły cieszą nas także ze względu na fakt, że są one ukoronowaniem kompleksowych działań wokół marki, nie tylko tych związanych stricte z produktami czy usługami, a także dowodem na efektywność prowadzonej przez nas konsolidacji spółek i ich oferty w ramach Grupy ATLAS – mówi Paweł Kisiel, Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu.

Po raz drugi wyróżniono także markę profesjonalnych gładzi szpachlowych GIPSAR, której producentem jest firma ATLAS. Produkty GIPSAR od lat cieszą się bardzo dużym uznaniem wśród fachowców, architektów i inwestorów. Marka otrzymała nagrodę Created In Poland Superbrands 2015/2016. Ten sam tytuł został przyznany brandowi DOLINA NIDY, w ramach którego w ofercie Grupy ATLAS dostępne są cenione wyroby gipsowe, jak gładzie, kleje i tynki.

- Kreowanie wizerunku naszych marek jest nieodłącznym elementem wizji ideowej całej Grupy. Czujemy się marką związaną z polskimi wartościami, jednocześnie zakładamy potrzebę ciągłego rozwoju i dostosowywania się do realiów branży. Dotarcie do konsumentów i zbudowanie relacji między nim a naszą marką, polegającą na specyficznej „symbiozie” nowoczesności i tradycji, to cel którego skuteczne osiągnięcie komunikują nam wyróżnienia zarówno dla marki ATLAS, jak i GIPSAR oraz DOLINY NIDY, zwłaszcza Created in Poland Superbrands – dodaje Oskar Solecki, Dyrektor Marketingu firmy ATLAS.

Przeprowadzone we wrześniu br. badanie Superbrands we współpracy z ARC Rynek i Opinie, objęło ponad 15 tys. respondentów, którzy oceniali około 2 tys. marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług. Mierzonymi fundamentami ostatecznej oceny są wspomagana znajomość marki, skłonność do jej polecenia oraz, po raz pierwszy w historii plebiscytu, kapitał marki. Uzyskane wyniki były ważone w stosunku do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy ankietowanych.

Superbrands to powstała w Wielkiej Brytanii w 1964 r. niezależna światowa organizacja promująca ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację marek, które osiągnęły światowy sukces. Tytuł Superbrands stał się rozpoznawalnym znakiem sukcesu marki, wpływając na popularność produktów oznaczonych logotypem organizacji, która działa obecnie w 87 krajach – w Polsce od 2004 roku (gdzie jest największym badaniem konsumenckim brandów). Jej wyłączonym przedstawicielem w naszym kraju jest agencja New Communications.

JK

Dodane tagi