Logo

Marketing MIX

Miastoszpeciciel 2014

Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim organizuje drugą edycję Miastoszpeciciela – konkursu na nośnik reklamowy najbardziej oszpecający przestrzeń. W ubiegłym roku tytuł ten przypadł stojącemu w centrum Olsztyna „Okrąglakowi” przy skrzyżowaniu ulic Pieniężnego i Piłsudskiego. O tym kKto zostanie Miastoszpecicielem 2014 zadecydują internauci i jurorzy.

Od 28 czerwca do 1 sierpnia można przesyłać zgłoszenia kandydatów do Miastoszpeciciela. Zdjęcia wraz z krótkim opisem miejsca przesyłać należy na adres konkurs@miastomoje.org.

Do konkursu można zgłaszać:
– nośniki reklamowe, które szczególnie niszczą przestrzeń publiczną swoim umiejscowieniem;
– nieruchomości (budynki/działki), których właściciele dopuścili, by stały się one szpetnym nośnikiem reklamowym.

Co ważne, jurorzy oceniają lokalizację nośnika (nieruchomości) i jej wpływ na krajobraz czy przestrzeń miejską. Nie oceniają natomiast grafiki, która znajduje się na danym nośniku.

Wszystkie propozycje będą pojawiać się na profilu konkursu na Facebooku. Dziesięć zdjęć mających najwięcej polubień przejdzie do drugiego etapu konkursu, który rozpocznie się w sierpniu. Miastoszpeciciela z tych propozycji wybierze jury w składzie: Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa (pracownia WWAA), Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Michał Wybieralski (Gazeta Wyborcza), Piotr Roszkowski (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) oraz Aleksandra Stępień (Miasto Moje A w Nim).

W tym samym czasie Miastoszpeciciela publiczności wybiorą internauci. Głosować na niego będzie można między 4 a 8 sierpnia na Facebooku (również klikając „Lubię to” przy wybranym zdjęciu). Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 11 sierpnia w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Konkurs to kolejny element budowania kultury dbałości o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i to, w jaki sposób jest odbierana.

Konkurs „Miastoszpeciciel” organizowany jest na licencji czeskiego stowarzyszenia Za lepší život v Praze, które w 2011 roku przeprowadziło podobny konkurs „Vizuvir”.  Przyczynił się on do usunięcia 40 reklam wielkoformatowych z centrum Pragi.

Partnerami merytorycznymi konkursu są: Bryla.pl, Fundacja Sztuki Zewnętrznej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Więcej informacji na stronie organizatora: https://www.facebook.com/Miastoszpeciciel