Logo

Trade marketing

Szlachetny display znaczy więcej niż założył jego twórca

Branża kosmetyczna dla producentów materiałów wspierających sprzedaż to obszar wymagający i pełen wyzwań. Wysoko postawiona poprzeczka jest jednak osiągalna – wystarczy dobry pomysł i odrobina magii.

Klienci mogą wybierać z coraz bardziej wyrafinowanej gamy rozwiązań dla display’ów, standów i innych materiałów skutecznie wspierających sprzedaż. Różnorodność jest ogromna, lecz ma jeden wspólny aspekt: zastosowanie przejrzystej komunikacji jest nadal najskuteczniejszym sposobem, aby zachęcić konsumenta do zakupu. Komunikat może mieć jednak różne formy.

W branży kosmetycznej, w różnych jej segmentach, znajdujemy odzwierciedlenie jednego wspólnego trendu. Produkt i jego ekspozycja powinny dawać konsumentowi uczucie wyjątkowości. Techniczne aspekty w implementacji materiałów POS dla tej branży są kluczowym zadaniem projektanta i konstruktora. Luksus, prestiż, elegancja, szyk, wykwintność, nowoczesność czy wysokie aspiracje to najczęstsze oczekiwania w świecie kosmetycznych briefów.

Ze względu na swoją różnorodność, wysokie standardy oraz zastosowanie wielu rozwiązań branża kosmetyczna uważana jest za tę najbardziej wymagającą.

Dobry początek

Dziś nie toczą się dyskusje, czy inwestować w materiały POS, czy nie, dziś pojawia się pytanie: na jakim pułapie. Żeby inwestycja była opłacalna musimy kierować się właściwą drogą. Kluczową rolę odgrywa pomysł na projekt POS’a. Przystępując do kreacji należy przestrzegać ściśle określonych zasad. Punktem wyjścia jest dobrze przygotowany brief, który nierozerwalnie koresponduje z marką, wyznacza kierunek designu oraz formułuje jednoznaczny, choć nie zawsze bezpośredni komunikat dla konsumenta.

Trzeba dotrzeć do istoty marki – odpowiedzieć sobie na pytania: jakie jest znaczenie marki, kto jest adresatem, gdzie i jak dany produkt trafia w ręce konsumenta. Równocześnie musimy zobaczyć to, co niewidoczne dla oczu, a co trafia w serca i potrzeby konsumentów.

Niesłychanie ważnym aspektem w tworzeniu rozwiązania na miarę jest stworzenie spójności między produktem a sprzedającym go POSem. Bazując na wspólnych motywach i elementach jesteśmy w stanie zapewnić spójny przekaz dla klienta.
Kolejnym krokiem jest ubranie założeń w atrakcyjność wizualną. Właściwy dobór materiałów w połączeniu z nieoczywistymi rozwiązaniami zatrzyma na sobie uwagę klienta.

[galeria=”1″]

Ważny każdy szczegół

Jakość materiałów użytych do produkcji POSa musi być świadomie dobrana, ponieważ niewerbalnie mówi o marce… pozytywnie lub nie. Powiedzenie: „czasem mniej znaczy więcej” sprawdza się w branży kosmetycznej jak w żadnej innej. Konsumenci doceniają proste, dobrze wykonane, wysokiej jakości ekspozycje. Zwracają ogromną uwagę na to jak prezentowane są kosmetyki. Nieefektowna ekspozycja wpłynie negatywnie na ocenę prezentowanego produktu. Taki scenariusz to koszmar dla producentów kosmetyków, na który nie mogą sobie pozwolić. Misją każdego producenta materiałów POS dla branży kosmetycznej powinno być zaproponowanie maksimum możliwości na określonym pułapie budżetowym, które podkreślą atrakcyjność i wyjątkowość produktu. Każdą ekspozycję można uszlachetnić i wydobyć unikatowy charakter produktu.

Szlachetne triki

Elementem, bez którego szlachetny display dzisiaj nie powstanie, to oświetlenie. Umiejętnie dobrana barwa oraz źródło światła wydobędą skrywaną na co dzień elegancję. Proste i mało kosztowne rozwiązania podkreślą szlachetność marki. Nie od dziś wiadomo, że światło bardzo intensywnie wpływa na nasz zmysł postrzegania i wywołuje, gdy jest odpowiednio dobrane, uczucie przyjemności i zadowolenia, które przekładają się na pożądane decyzje zakupowe.
Standy kartonowe nabiorą bardziej eleganckiego wyglądu, poprzez odpowiedni dobór farb, sposób laminowania, oraz aplikację elementów optycznie lustrzanych.

Jeśli chodzi o ekspozycje metalowe to użycie najlepszych surowców oraz skupienie uwagi na wykonaniu szczegółów podkreśli szlachetność produktu.
Szkło i drewno to również surowce, które dają ciekawe efekty wizualne, niekoniecznie bardzo drogie.
Z całą pewnością w branży kosmetycznej sprawdza się prostota – proste, nieskomplikowane i przejrzyste formy zawsze zachwycają.

Nieodzownym warunkiem jest oczywiście jakość wykończenia. Skupienie uwagi na detalu, zamiłowanie do szczegółu bywa ważniejsze niż zastosowanie kosztownych ozdobników czy technologii.

Branża kosmetyczna dla producentów materiałów wspomagających sprzedaż jest wymagająca ale także stawia najciekawsze wyzwania, pozwala wykorzystać szerokie spektrum możliwości nawet przy zastosowaniu dobrze znanych materiałów i technologii.
I jeszcze ta odrobina magii…

Agnieszka Piela, Dyrektor Sprzedaży Export Adform Group S.A.
Anna Kuc, Dyrektor Sprzedaży Adform Group S.A.

www.adform.pl

Artykuł ukazał się w OOH magazine, październik-grudzień 2014. Wersja online do pobrania TUTAJ.