Logo

Trade marketing

Wyklej sobie reklamę!

Car wrapping daje praktycznie nieograniczone pole do popisu dla naszej wyobraźni – możemy odmienić całą kolorystykę pojazdu albo tylko wybrane elementy auta. W firmach to doskonały pomysł by stworzyć mobilną reklamę, coraz częściej korzystają z tego typu usług także osoby prywatne, które chcą nadać swoim samochodom indywidualny wygląd.

Reklamowy potencjał

Profesjonalnie oklejony samochód jest mobilną reklamą, która dociera do szerokiej grupy odbiorców, tj. kierowców, osób poruszających się komunikacją miejską oraz pieszych. – Każdy z nich jest potencjalnym klientem, do którego reklama praktycznie sama dojeżdża. Coraz częściej auta pełnią funkcję outdoorowej formy komunikacji marketingowej, zapewniając szeroki zasięg dotarcia. Nieograniczone możliwości graficzne wpływające na widoczność auta mogą przynieść tylko i wyłącznie same korzyści – podkreśla Anna Czarnowska, Doradca Klienta w firmie SEGER Studio Reklamy.
W czasach, gdy identyfikacja wizualna firmy jest jednym z kluczowych elementów jej wizerunku, warto zadbać o to, by firmowa flota była oklejana w sposób oryginalny i przyciągający wzrok. – Projekt powinien opierać się na przemyślanej koncepcji, ciekawym doborze kolorów i trafności w wykorzystywanych foliach. Właściwe połączenie treści i materiałów gwarantuje rewelacyjny efekt – mówi Agnieszka Stasiak z firmy Ubieramy Samochody.pl.
Według statystyk reklama na samochodach jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do grupy docelowej, ponieważ wykorzystywane są i tak już zakupione, codziennie użytkowane samochody firmowe. – Reklama eksponowana jest przez około 5 lat, w przeciwieństwie do reklam krótkookresowych np. prasowych, co przeliczając na koszty poniesione w stosunku do ilości odbiorców, pozwala na stwierdzenie, że oklejanie pojazdów firmowych jest jedną z najtańszych form reklamy – komentuje Agnieszka Stasiak.
Wiele wiodących firm korzysta z tych możliwości ujednolicając swój wizerunek np. poprzez oklejenie wszystkich samochodów firmowych na taki sam kolor i dodając na nich tylko swój logotyp.

Jak to się robi?

Oklejanie pojazdów foliami jest niczym innym jak szybką i efektowną zmianą koloru na życzenie. Folie dają nam możliwość swobody wyboru. – Pierwszym krokiem jest skontaktowanie się z firmą profesjonalnie oklejającą samochody i uzgodnienie stylizacji. Dobre firmy oferują folie sprawdzonych i renomowanych producentów (m.in. 3M, Arlon, Avery, Hexis). Każdy z nich ma bogatą kolorystykę i wybór struktur – możemy zastosować folie błyszczące, matowe, satynowe, perłowe i metaliczne, a także folie specjalne typu aluminium szczotkowane czy chrom – mówi Agnieszka Stasiak.
– Oklejanie pojazdu to proces skomplikowany, wymagający dużego doświadczenia. W celu rozpoczęcia pracy, przede wszystkim należy zadbać by auto było odpowiednio przygotowane do oklejenia. Niezbędna jest czystość pojazdu, usunięte muszą być głębokie zarysowania oraz ogniska rdzy, ubytki lakieru, a karoseria musi być odtłuszczona. Kolejnym etapem jest demontaż elementów wystających, tj. klamki, zderzaki, lusterka, listwy, lampy, tak, aby precyzyjnie zamontować folię – tłumaczy Anna Czarnowska.
Operacja zmiany koloru jest w dobrych firmach wykonywana w ściśle określonej temperaturze i bezpyłowych warunkach, z użyciem materiałów, środków i narzędzi dedykowanych specjalnie do tego celu. – Oddając samochód w ręce doświadczonego aplikatora nie ma możliwości, żeby oryginalny lakier został uszkodzony – pocięty czy podrapany. Technicznie ubranie samochodu folią trwa standardowo 3 dni. W tym czasie samochód zostaje przygotowany do oklejania poprzez demontaż niektórych elementów nadwozia, precyzyjne doczyszczenie powierzchni, aplikację folii oraz ponowny montaż auta. Po tak krótkim czasie można się już cieszyć nowym wyglądem swojego samochodu – dodaje Agnieszka Stasiak.
Należy podkreślić, że dobre folie w najmniejszym stopniu nie uszkadzają lakieru, a wręcz stanowią jego zabezpieczenie stanowiąc barierę ochronną. Nie ma również problemu z rozklejeniem dobrze polakierowanego samochodu. Jeśli chodzi o użytkowania oklejonego pojazdu, także nic się nie zmienia. Samochód można normalnie myć, konserwować itd., jednak nie zaleca się mycia pojazdu na myjniach automatycznych.

[galeria=”1″]

Trendy

Podobnie jak w innych dziedzinach, stylizacja pojazdów ulega pewnym trendom i modom. Ze zmianą kolejnych sezonów, pojawiają się nowe struktury materiałów oraz kolory, które stają się hitem. – Obecna technologia daje nam nieograniczone możliwości dotyczące wyglądu auta. Podążając za aktualnymi trendami możemy swobodnie decydować o tym, czy auto ma być w wykończeniu matowym, perłowym czy w połysku, lub wystylizowane w np. skórę węża czy charakter militarny. Niemniej ogromnym zainteresowaniem cieszą się auta stylizowane folią w odcieniach szarości – najczęściej z matowym wykończeniem – mówi Anna Czarnowska.
Agnieszka Stasiak na podstawie obserwacji ostatnich realizacji zaznacza, że najmodniejszy stał się aktualnie kolor biały. – Do dyspozycji klientów oddajemy kilka rodzajów folii od białego błysku, poprzez maty aż do szerokiej gamy odcieni białych perłowych, zarówno w wykończeniu błyszczącym, jak i satynowym. Ciekawym dopełnieniem stylizacji jest zwykle oklejenie dachu czarną błyszczącą folią imitującą ceramikę. Bardzo ważne jest dobranie właściwego koloru, który podkreśli sylwetkę i charakter samochodu. Niezwykle efektownie wyglądają również samochody ubrane w niebieskie folie metaliczne, zarówno w połysku, jak i wersjach matowych – dodaje Agnieszka Stasiak.
Oczywiście niezależnie od panującej metody ostateczny głos zawsze należy do klienta, a ze względu na szeroki wachlarz folii jakie oferują producenci, ogranicza nas właściwie tylko nasza wyobraźnia.

Dobry wybór to podstawa

Na rynku pojawiło się w ostatnim czasie wiele firm, które pozycjonują się jako oklejające pojazdy. – Jednak tylko kilkanaście z nich posiada niezbędne umiejętności, doświadczenie i odpowiednie zaplecze techniczne, niezbędne do świadczenia usług na najwyższym poziomie – mówi Agnieszka Stasiak.
Wybierając firmę oklejającą samochody należy zatem wziąć pod uwagę kilka rzeczy. – Kluczowe czynniki przy oklejaniu samochodów to jakość materiału i jakość samej usługi. Wybierając firmę oklejającą należy kierować się doświadczeniem aplikatorów, jak i czasem działalności firmy na rynku – SEGER Studio Reklamy jest obecne na rynku, nie tylko polskim ponad 22 lata – wyjaśnia Anna Czarnowska.
Do tej listy Agnieszka Stasiak dodaje posiadanie własnej, przystosowanej hali i specjalistycznych narzędzi, jak również zapewnienie gwarancji na wykonywane przez siebie usługi. – Godne polecenia firmy posiadają zwykle bogatą galerię własnych realizacji, a umiejętności pracowników są poparte prestiżowymi certyfikatami. Oklejenie samochodu to inwestycja, dlatego warto zwrócić uwagę komu powierzamy swoje auto, szczególnie, że rynek owocuje ostatnio w coraz więcej firm oferujących podobne usługi na bardzo różnym poziomie – reasumuje Agnieszka Stasiak.
Oklejanie samochodu to doskonała alternatywa dla tradycyjnego lakierowania – kosztownego i przede wszystkim nieodwracalnego procesu. To doskonały nośnik reklamy, wizytówka firmy i estetyczna realizacja identyfikacji wizualnej.

Katarzyna Lipska

Artykuł ukazał się w OOH magazine, październik-grudzień 2014. Wersja online do pobrania TUTAJ.