Logo

Event MIX

Strefa marki polskiego oddziału firmy Blum na miarę XXI wieku

Interdyscyplinarny zespół złożony z projektantów pod wodzą agencji BLUEXPERIENCE z Krakowa przez kilkanaście miesięcy pracował nad stworzeniem Strefy Marki, która jest sercem polskiego oddziału firmy Blum.

Jednym z największych wyzwań było wykreowanie przestrzeni, która w kilkanaście minut w sposób autentyczny i angażujący przeniesie przedstawicieli różnorodnych grup odbiorców w świat globalnej firmy z blisko 80-letnią historią. Efekt? Centrala firmy wskazuje polską strefę jako benchmark dla innych rynków.

W głównej siedzibie Blum Polska powstało prawdziwie innowacyjne miejsce – Strefa Marki Blum. To przestrzeń, która łączy w sobie nowoczesność, interaktywność i bliskość z marką. Stworzona z myślą o pracownikach, klientach i wszystkich, którzy chcą lepiej poznać wartości i produkty firmy Blum. Strefa Marki jest bezpośrednio połączona z showroomem. Oferuje nie tylko możliwość zapoznania się z ofertą firmy, ale również doświadczenie marki poprzez zmysły – dotyk i wzrok, a nawet emocje.

– Wierząc, że marka powinna komunikować się na poziomie emocjonalnym i od pierwszego kontaktu z nią budować zaufanie u odbiorcy, opowiedzieliśmy o Blum właśnie z perspektywy człowieka i emocji a nie produktu. Podczas projektowania odpowiadaliśmy na potrzeby zespołu: stworzyliśmy otwartą przestrzeń, na którą można mieć wpływ poprzez dotyk, która zmienia się w zależności od akcji podejmowanych przez zwiedzających, która posiada kilka scenariuszy jej doświadczania. Dodatkowo jest to miejsce spotkań klientów z pracownikami oraz przestrzeń do organizacji ważnych wydarzeń, z możliwością emitowania ich online – zaznacza Krzysztof Paradowski z BLUEXPERIENCE, które odpowiadało za całościowe wdrożenie projektu.

– Strefa Marki Blum to odpowiedź na ludzką ciekawość i chęć odkrywania nowości. Dzięki interaktywnym elementom, zarówno fizycznym, jak i cyfrowym, każdy odwiedzający ma szansę na osobiste doświadczenie tego, co marka ma do zaoferowania, zanim jeszcze pozna konkretny produkt czy rozwiązanie. Dostępność strefy dla osób z niepełnosprawnościami oraz skierowanie jej do szerokiego grona odbiorców pokazuje, że Blum dba o każdego klienta i pracownika. – mówi Ewa Durzyńska, która z ramienia Blum Polska koordynowała projekt.

Kluczowym elementem Strefy jest możliwość doświadczenia wartości marki Blum i jej 70-letniej historii. Scenariusze korzystania ze strefy zostały opracowane z myślą o różnych grupach docelowych – od stolarzy, przez dystrybutorów, kontrahentów, architektów, aż po klientów końcowych i pracowników. Dla każdej z nich marka Blum jest synonimem innych wartości i korzyści. Content jest zatem zróżnicowany, podkreśla najważniejsze walory marki dla danej grupy, tak by z łatwością znajdywały właściwe miejsce w podświadomość. Takie podejście jest oznaką szacunku do bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców marki, ich potrzeb i wymagań.

– Chcieliśmy, aby strefa była funkcjonalnym narzędziem komunikacyjnym. Z jednej strony otwartym, ale zarazem intymnym, wpływającym na emocje. Podczas projektowania sporo czasu poświęciliśmy na zapoznanie się z codziennymi obowiązkami członków zespołu Blum Polska, architektów, stolarzy – zaznacza Michał Zalewski z Dobrze Powiedziane, który odpowiadał za warstwę narracyjną i komunikacyjną w czasie projektowania Strefy. A to wszystko po to, by pod względem treści i komunikatów Strefa była kompletna i odpowiadała na realne pytania, które są najczęściej zadawane. Uważamy, że poprzez takie podejście jesteśmy w stanie budować lojalność wobec marki Blum już od pierwszego spotkania z nią. Goście Strefy doceniają wysiłek oraz zaangażowanie, które włożono w jej zaprojektowanie, co wiąże się z pozytywnymi emocjami, które zostają z nimi na długo – dodaje Zalewski.

Strefa Marki to nie tylko przestrzeń do opowiadania o marce Blum. To także miejsce, w którym technologia łączy się z designem, tworząc niezapomniane, immersyjne doświadczenia dla gości. Od interaktywnych animacji po materiały video i rozsuwane ściany – wszystko to sprawia, że odwiedzający mogą poczuć się jak na wyjątkowym wydarzeniu, pełnym emocji i nowych doświadczeń.

– Stworzyliśmy wielowymiarową Strefę, w której spotykają się wartości, ludzie i emocje. Połączyliśmy język projektowania wnętrz, multimedia i emocje sceniczne. Strefa stała się miejscem, gdzie technologia, różnorodne faktury oraz przestrzenne bryły tworzą unikalne doświadczenie. Obserwujemy, co dzieje się w obszarze marketingu doświadczeń i jestem przekonany, że nie tylko odzwierciedliliśmy trendy, ale wyznaczyliśmy nowy kierunek dla wielu innych marek, które myślą o tego typu działaniach – informuje projektant Adam Nyk z ICONYK.

Projekt Strefy Marki Blum zyskał uznanie na najwyższym szczeblu – warto zaznaczyć, że CEO Blum na świat, spadkobierca założyciela firmy – Philipp Blum, po wizycie w strefie wyraził swoje uznanie dla dogłębnego zrozumienia wartości marki przez polski zespół. To pokazuje, że Strefa Marki Blum jest projektem wyjątkowym, który ma potencjał stać się wzorcem dla innych lokalizacji na całym świecie.

W projektowaniu Strefy kluczową rolę odegrały wysokiej jakości materiały oraz nowoczesne technologie. Użycie płyty MDF w eleganckich i spersonalizowanych kolorach, barwionego i dymionego lustra czy wysokojakościowego druku wielkoformatowego to tylko niektóre z elementów, które nadają temu miejscu unikalny charakter. Całość została zaprojektowana tak, aby łączyć estetykę z funkcjonalnością.

– W procesie kreatywnym kierowaliśmy się też ponadczasowością, użytecznością i elastycznością. Dlaczego? By stworzyć przestrzeń, która jest punktem styku z marką. Powstało miejsce, w którym goście mogą poczuć jej ducha. Na co dzień bowiem rozwiązania marki Blum są niemalże niezauważalne, ponieważ są tak dobrze zaprojektowane. Podobnie działaliśmy w przypadku Strefy – jest intuicyjna i bez problemu można się w niej odnaleźć. – zauważa architekt Grzegorz Pniok, właściciel Studia Hauslab.

Strefa Marki Blum w siedzibie Blum Polska to przestrzeń, w której innowacyjność łączy się z tradycją, a nowoczesne technologie z ciepłem ludzkiego dotyku. Jest to miejsce, gdzie każdy odwiedzający może osobiście doświadczyć wartości i zaangażowania, które stanowią fundament działalności firmy.

– Jesteśmy wdzięczni BLUM Polska za zaufanie i fantastyczną współpracę, bo dzięki temu możemy być wspólnie dumni z ostatecznego efektu. Sześciometrowy bezgłośnie otwierający się portaly, który stanowi bramę do Strefy, projekcja dotykowa o powierzchni ponad 4 metrów kwadratowych oraz ultradynamiczny i emocjonujący content multimedialny. To wszystko warto zobaczyć osobiście na żywo. Dlatego razem z Blum Polska zapraszamy do Jasina pod Poznaniem. Warto doświadczyć tego wszystkiego własnymi zmysłami. – podsumowuje Krzysztof Paradowski z BLUEXPERIENCE.


Więcej newsów z branży TUTAJ.