Logo

Marketing MIX

Ogłoszono zwycięzców nagród Złote Spinacze 2024!

Ogłoszono zwycięzców 22. edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie aż 101 nagród – 23 Złote, 39 Srebrnych oraz 39 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 38 Content Communication.

Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 9 grudnia podczas uroczystej Gali, którą poprowadził Marcin Prokop – dziennikarz telewizyjny. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 130 osobowe Jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którym przewodniczyła Anna Cywińska, Dyrektor Działu Korporacyjnego i Komunikacji, Grupa spółek Danone w Polsce oraz Prezes Fundacji Nutricia.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 38 Content Communication. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się agencja K+ Group, zaś trzecia była agencja Linkleaders.

Ponadto Zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku została Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director w Grupie Żywiec, która z branżą public relations związana jest od ponad 20 lat. W Grupie Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Od 2020 roku jest w Zespole Zarządzającym firmy. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie doceniane oraz nagradzane w konkursach branżowych. Magdalena Brzezińska jest także członkinią Klubu Dyrektorek i Dyrektorów PR.

spinacz

W tym roku po raz pierwszy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla Klienta, który w ostatnim roku przeprowadził przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski Przetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Unilever.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą otrzymał w tym roku projekt Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” autorstwa 180heartbeats + JUNG v MATT oraz monday comms.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

SREBRO
Mamy na to dane! Otodom bada mieszkaniowe szczęście Polaków/ Linkleaders, Otodom, Polityka Insight, SWPS Innowacje, IQS

SREBRO
Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

BRĄZ
5G Bardziej – promocja nowego standardu sieci od T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

2. PR produktu

ZŁOTO
Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers

SREBRO
Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+

BRĄZ
„Zawód? Po 50-tce to tylko uczucie” / Agencja Przestrzeń, OLX Polska

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

SREBRO
Pomoc poszkodowanym z OC / UNIQA Polska

BRĄZ
„Wchodzę do banku 16:55” – kryzys przekuty w sukces marki / mBank

4. Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO
Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych / PRCN

BRĄZ
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

BRĄZ
Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy

5. Kampania społeczna

ZŁOTO
Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group

SREBRO
CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało

SREBRO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

6. PR pro bono

ZŁOTO
Gdzie jesteś? Gdy znika dziecko gubi się cała rodzina / 38 Content Communication, Agnieszka i Daniel Dymińscy

SREBRO
Z dwóch stron muru – działania PR wokół wystawy w POLIN / Saatchi & Saatchi, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, MSL, Prodigious, Zenith, Leo Burnett

SREBRO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

BRĄZ
Kampania profrekwencyjna: „To Twój wybór” / OneMulti, Inicjatywa Głos Kobiet

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

SREBRO
Prosto, prościej, najprościej 🙂 / ING Bank Śląski, MOSQI.TO

BRĄZ
Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem

BRĄZ
Etex – Nasz Wspólny Dom / WeCom PR, Verbum, 81/82, Etex Poland

8. Event komercyjny

SREBRO
Akademia Cyberbezpieczeństwa w Mieście ING / Burson, ING Bank Śląski, GONG

SREBRO
Międzynarodowe Targi Stomatologiczne KRAKDENT/ Targi w Krakowie

BRĄZ
Maraton z Misją od Nationale-Nederlanden / Nationale-Nederlanden, Aponadto

9. Event społeczny

BRĄZ
Wielka Wyprawa Maluchów dla Dzieci 2024 / Fundacja Stars4Stars, Stowarzyszenie 126Evolution, Nice1 Agency, TTAge

BRĄZ
NATO x GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy / Planet Partners, M&C Saatchi London

BRĄZ
Zastygliśmy na Dworcu Centralnym / Fundacja ERBUD

10. Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO
Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

SREBRO
EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts

BRĄZ
3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska

11. ESG, Sustainability i CSR Communications

SREBRO
Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Pariba

SREBRO
Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” / K+Group, Pepco

SREBRO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

BRĄZ
Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023/ NBS Communications, Arval Service Lease Polska

12. PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi

SREBRO
Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia

BRĄZ
Gabinet Porcelanowy – nowa wystawa Zamek Królewski na Wawelu / Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki

13. Social media

SREBRO
Influenserzy (Ba!)roku / Altavia Kamikaze + K2

SREBRO
Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato

BRĄZ
Kampania „CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu” / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało, On The Wave

14. Business-to-Business PR

SREBRO
Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce / monday comms

SREBRO
Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia

BRĄZ
Są biura i jest Studio-nowa definicja przestrzeni biurowych / K+Group, Spółka biurowa Skanska, White Bits

15. Komunikacja z rynkiem kapitałowym

ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

16. Media Relations

ZŁOTO
Kosmiczny „game changer” polskich inżynierów / Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Polska Agencja Kosmiczna

SREBRO
„Tysiące historii o drugim życiu”. 15-lecie Fundacji DKMS / M&CC, Fundacja DKMS

BRĄZ
#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR

17. Employer Branding

SREBRO
Cała prawda o IT w finansach. mBank oddaje głos specjalistom / Linkleaders, mBank

SREBRO
Wiemy, że dobre decyzje bywają nieoczywiste #UNEXPECTEDJOBS / Bank BNP Paribas, Be About Hybrid Agency

BRĄZ
WYWARZONE DUETY, kampania pokazująca siłę współpracy pokoleń / Carlsberg Polska

18. Content marketing – branded content

ZŁOTO
Hej, IKEA! Ty naprawdę jesteś Made in Poland? / Walk PR, IKEA Retail

SREBRO
Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever

BRĄZ
Roweroterapia / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

19. Custom Publishing

ZŁOTO
Włączamy różnorodność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce / SEC Newgate CEE, TVN Warner Bros. Discovery

SREBRO
Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci / Biedronka

SREBRO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

20. Walka z dezinformacją

SREBRO
Kampania Poranek PO / PRCN, Perrigo Poland

BRĄZ
#ZmieniamyNarracje o osobach z doświadczeniem uchodźczym / Walk PR, IKEA Retail

BRĄZ
Wbrew pozorom. ESET demaskuje oszustów w cyberprzestrzeni / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

Kategorie sektorowe:

1. Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO
EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry / monday comms, Electronic Arts

SREBRO
Od antywirusa do eksperta cybersecurity. Rozwój marki ESET / Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

BRĄZ
Aukcje Allegro dla WOŚP / MSL, Allegro

2. Finanse

ZŁOTO
Nawet Stańczyk z obrazu Matejki znalazł czas na Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Nationale-Nederlanden, Big Picture, Clear Communication Group, K+Group

SREBRO
Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki / VeloBank, ZOOM bsc

BRĄZ
Fishing For Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

3. Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO
Nowy, skuteczny zawodnik wchodzi do gry / 38 Content Communication, Unilever

SREBRO
L’Oréal: z ikony branży kosmetycznej do lidera beauty-tech / Publicis Consultants, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie

BRĄZ
Launch gamy MELA B3 od marki La Roche-Posay / LoveBrands Group, L’Oréal, Polot Agency, 2koma7

4. Moda i styl życia

ZŁOTO
LPP vs HDR: o znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu / Lighthouse, LPP

SREBRO
LODZ600 – 600 obrazów na 600-lecie Łodzi / 38 Content Communication, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura w Łodzi

BRĄZ
#NoShameCoalition / Answear.com, Clue PR

5. Sektor spożywczy

SREBRO
3x TAK dla PETfura, czyli jak ujarzmić system kaucyjny / Publicis Consultants, Carrefour Polska

BRĄZ
Zrobiliśmy to lepiej: PR-owy sukces Burgera Rywala / Havas PR Warsaw, MAX Premium Burgers

BRĄZ
Polska Izba Miodu – liderem opinii / Weber Shandwick

6. Kultura i media

ZŁOTO
Niepoważni na serio – zmiana komunikacji Teatru Komedia / Północne Centrum Sztuki Teatr Komedia

SREBRO
BookTok czyli moda na czytanie prosto z TikToka / 24/7Communication, TikTok Polska

BRĄZ
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

BRĄZ
Powrót BELFRA – serialu, który zmienił polską telewizję / Havas PR Warsaw, CANAL+

7. Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Opiekun – kompetencje przyszłości / 38 Content Communication, Fundacja Nutricia

SREBRO
MAMY czas na zdrowie / Weber Shandwick, Haleon Polska

BRĄZ
Lecz się odpowiedzialnie – stop nadużywaniu antybiotyków / ENMEDICA CONSULTING

8. Sport, turystyka i rekreacja

ZŁOTO
„Zakochaj się na novo. 50 lat novoczesności” / 38 Content Communication, Novotel Warszawa Centrum

BRĄZ
Decathlon Challenge / GetHero, Decathlon, Przestrzeń

BRĄZ
Paryż 2024 – igrzyska na Maxa w Eurosporcie / Eurosport Polska, United PR

BRĄZ
„Tak jak lubisz. Bezpośrednio” – rezerwacje bez pośredników / Q&A Comms, Profitroom

9. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Czesi oficjalnie z dostępem do morza / PORR, Panato

SREBRO
O rynku mieszkań inaczej: emocje i dane w jednym stały domu / Linkleaders, Otodom

SREBRO
Pamiętaj o okularach ochronnych / ERBUD, Fundacja Szansa – Jesteśmy Razem

10. Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Akcja Tron – kampania edukacyjna / WCTron, Apollo 360

SREBRO
Różnorodny Corning: Łączymy ludzi, niezależnie od różnic / Corning Optical Communications, MJCC

BRĄZ
Inżynierki 4.0 / Omega Communication, Siemens

11. Motoryzacja i transport

BRĄZ
Szwedzki klimat na drodze / White Bits, Volvo Euro-Kas Katowice

BRĄZ
Wielki Test Mobilności Miejskiej 2023 / NBS Communications, Arval Service Lease Polska

BRĄZ
AlcoSense – stop nieświadomej nietrzeźwości / SAROTA PR

12. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Żałoba 146 rodzin / K+Group, Fundacja Słonie na Balkonie, DDB Warszawa, OMD Poland, Fuse

SREBRO
CZEŚĆ CIAŁO! Ciała prawda o dojrzewaniu / Big Picture, Fundacja Cześć Ciało

BRĄZ
Kampania społeczna Szlachetnej Paczki 2023/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV Media

Kategorie specjalne:

1. Kreatywność

ZŁOTO
Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms

2. Efektywność

ZŁOTO
Czas na #tantiemyzinternetu! / SFP-ZAPA, czyli Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych, Green Light PR

3. Research&Insight

ZŁOTO

Fishing for Data / Publicis Worldwide Poland, Havas Poland, Bank BNP Paribas

 

Tytanowy Spinacz: 38 Content Communication

Nagroda redakcji rp.pl: Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” / 180heartbeats + JUNG v MATT, monday comms

Gwiazda PR: Magdalena Brzezińska

Kryształowy Spinacz: Unilever


Więcej newsów z branży TUTAJ.