Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Loterie: Podsumowanie 2024, prognozy na 2025 rok | Łukasz Wołek, Eura7

W świecie loterii promocyjnych nastała nowa era, w której digitalizacja staje się kluczowym trendem roku 2024. Przykładem tego zjawiska jest innowacyjna loteria marki DUDA, która nie tylko przyciągnęła uczestników do zakupu, ale także wprowadziła szereg interaktywnych mechanizmów angażujących konsumentów. Dzięki kreatywnym akcjom dodatkowym i modelowi freemium, loteria ta zyskała ogromną popularność, generując niemal 60% zgłoszeń związanych z zakupami. Jednakże, z rosnącym zainteresowaniem e-bookowymi loteriami, branża staje przed nowymi wyzwaniami regulacyjnymi, które mogą wpłynąć na przyszłość promocji i kampanii w 2025 roku.

.

Trend roku w loteriach

Digitalizacja loterii promocyjnych. Wykorzystywanie narzędzi takich jak instant-win, e-zdrapki, czy losowanie live z wykorzystaniem serwera losującego w miejsce urny, czy archaicznych koszyków z kulkami.

Największy sukces roku 2024

Loteria marki DUDA okazała się bardzo dużym sukcesem. Z pozoru loteria, jak każda inna (do wygrania kamper i nagrody dodatkowe), w praktyce skrywała w sobie sporo dodatkowych mechanizmów aktywizujących do zakupów, takich jak: mechanizm freemium umożliwiający dołączenie do loterii osób, które nie dokonały zakupu; akcje dodatkowe “wymyś pieszczotliwą nazwę kampera”, “prześlij zdjęcie wakacyjnej potrawy”, “prześlij piosenkę”, czy “prześlij zdjęcie z wodokiem na chill”. W rezultacie mechanizmy freemium i aktywacji dodatkowych, stanowiąc 13% budżetu nagrodowego, wygenerowały 59.8% wszystkich zgłoszeń z zakupem!

Przełożenie na zgłoszenia, a co za tym idzie sprzedaż, to jednak nie jedyny atut dodatkowych możliwości wygranej. Uczestnicy loterii na podstronach służących do aktywności freemium i aktywacji dodatkowych spędzili łącznie 16 600 godzin! Jest to nic innego, jak  16 600 godzin dodatkowego kontaktu z marką.

Wyzwania i prognozy na 2025 rok

W związku z loteriami e-bookowymi, które wzbudziły wątpliwości organów państwowych, izby skarbowe odpowiedzialne za wydawanie zezwoleń już teraz zaczęły dokładniej analizować regulaminy i mechanizmy loteryjne. Może to skutkować przeciąganiem terminów wydawania zezwoleń, co trzeba będzie brać pod uwagę planując daty startu kampanii.

Łukasz Wołek, Prezes Zarządu Eura7 Sp. z o.o. Przedsiębiorca, od 25 lat związany z branżą marketingu digitalowego. Założyciel Grupy Eura7, agencji kreatywnej abanana oraz spółki Viscale, która specjalizuje się w organizowaniu programów lojalnościowych. Pracował dla marek takich jak Schaeffler, Tesco, IKEA, Remington, Russell Hobbs, Beskidzkie, Góralki, Verbena, Caparol, Śnieżka, Vidaron, NCBiR. Posiada szerokie doświadczenie w kampaniach omnichannel, influencer marketingu, planowaniu obecności marek konsumenckich w mediach społecznościowych, programach lojalnościowych B2B oraz w analityce webowej. Miłośnik AI oraz pomysłodawca aplikacji lojalnościowej B2B2B Viscale Box.