.
Digitalizacja loterii promocyjnych. Wykorzystywanie narzędzi takich jak instant-win, e-zdrapki, czy losowanie live z wykorzystaniem serwera losującego w miejsce urny, czy archaicznych koszyków z kulkami.
Loteria marki DUDA okazała się bardzo dużym sukcesem. Z pozoru loteria, jak każda inna (do wygrania kamper i nagrody dodatkowe), w praktyce skrywała w sobie sporo dodatkowych mechanizmów aktywizujących do zakupów, takich jak: mechanizm freemium umożliwiający dołączenie do loterii osób, które nie dokonały zakupu; akcje dodatkowe “wymyś pieszczotliwą nazwę kampera”, “prześlij zdjęcie wakacyjnej potrawy”, “prześlij piosenkę”, czy “prześlij zdjęcie z wodokiem na chill”. W rezultacie mechanizmy freemium i aktywacji dodatkowych, stanowiąc 13% budżetu nagrodowego, wygenerowały 59.8% wszystkich zgłoszeń z zakupem!
Przełożenie na zgłoszenia, a co za tym idzie sprzedaż, to jednak nie jedyny atut dodatkowych możliwości wygranej. Uczestnicy loterii na podstronach służących do aktywności freemium i aktywacji dodatkowych spędzili łącznie 16 600 godzin! Jest to nic innego, jak 16 600 godzin dodatkowego kontaktu z marką.
W związku z loteriami e-bookowymi, które wzbudziły wątpliwości organów państwowych, izby skarbowe odpowiedzialne za wydawanie zezwoleń już teraz zaczęły dokładniej analizować regulaminy i mechanizmy loteryjne. Może to skutkować przeciąganiem terminów wydawania zezwoleń, co trzeba będzie brać pod uwagę planując daty startu kampanii.
Łukasz Wołek, Prezes Zarządu Eura7 Sp. z o.o. Przedsiębiorca, od 25 lat związany z branżą marketingu digitalowego. Założyciel Grupy Eura7, agencji kreatywnej abanana oraz spółki Viscale, która specjalizuje się w organizowaniu programów lojalnościowych. Pracował dla marek takich jak Schaeffler, Tesco, IKEA, Remington, Russell Hobbs, Beskidzkie, Góralki, Verbena, Caparol, Śnieżka, Vidaron, NCBiR. Posiada szerokie doświadczenie w kampaniach omnichannel, influencer marketingu, planowaniu obecności marek konsumenckich w mediach społecznościowych, programach lojalnościowych B2B oraz w analityce webowej. Miłośnik AI oraz pomysłodawca aplikacji lojalnościowej B2B2B Viscale Box.